Kreiram splet

Pozdravljeni, sem študentka 1. letnika Pedagoške fakultete, smer razredni pouk. V poučevanju zelo uživam, zato mi je tudi študij v veliko veselje. Poleg teoretičnega dela ponuja tudi veliko priložnosti za samo praktično usposabljanje in raziskovanje. Veliko prednost tega študija vidim tudi v osredotočenost na razvoj naših digitalnih kompetenc s predmetom informacijsko komunikacijske tehnologije v izobraževanju.

Uporaba IKT tehnologij do sedaj

Z uporabo IKT sem se tako kot večina srečala že v osnovni šoli, kjer smo za izdelovanje seminarskih nalog večinoma uporabljali Microsoft office – Powerpoint in Word. Kasneje sem spoznala tudi Excel (za vnašanje raznih podatkov v administraciji) in razne interaktivne aplikacije kot sta Kahoot in Mentimeter, ki se jih sedaj v šolanju na daljavo pogosto uporablja. Kar kmalu, v 6. razredu sem potrebovala tudi mail za razna šolska obvestila, nato pa so sledila družabna omrežja kot so Facebook, Instagram, Snapchat in podobno, za lažje komuniciranje s prijatelji. Že v osnovni šoli smo imeli veliko izobraževanj na temo varnosti na spletu, zato sem pri javnem objavljanju vsebin zelo previdna, večinoma pa se tega niti ne poslužujem.

Slika 1 (Pixabay)

This work is marked with CC0 1.0

Pomen IKT v mojem bodočem poklicu

Prisotnosti IKT na vseh življenjskih področij ne gre več zanikati, z njo smo smo se mogli naučiti živeti in jo seveda tudi uporabljati. Ker ima poleg slabih stvari, ki jih prinaša (npr. zasvojenost in ogroženost osebnih podatkov) veliko tudi dobrih, se mi zdi njena vključenost v celoten pedagoški zelo smiselna. Zaradi IKT lahko učencem predstavim vsebine na nek nov, zanimiv način, z uporabo e-učbenikov in raznih interaktivnih tabel ali pa različnih videoposnetkov. Prav tako omogočajo večjo učenčevo samostojnost in ustvarjalnost, npr. izdelava scrapbookov, videoposnetkov, igranje kvizov na kahootu in s tem hitrejše preverjanje znanja pri vsakem posamezniku.

Pouk popestrijo in prisilijo vsakega, da vanj odda nek svoj vložek, zato zelo pripomorejo k boljšemu razumevanju snovi in hitrejšemu pomnjenju. Kljub temu pa kot bodoči učitelji ne smemo pozabiti na to, da vsi učenci nimajo enakega socialnega statusa in morda tehnologija, za katero želimo, da jo uporabljajo, ne bo dostopna za vse, ali pa nekaterim povzroča velike težave. Iz tega razloga se moramo prepričati, da bodo imeli dostop do nje prav vsi.

Že zaradi naštetih razlogov je razvidno, da moramo biti kot bodoči učitelji tehnološko izobraženi, in stalno spremljati njen razvoj. Uporabljati jo bomo namreč morali tudi v širšem smislu npr. redovalnice in dnevniki na e-asistentu, kamor povežemo tudi starše, ali pa soustvarjanje šolske spletne strani in objava tamkajšnjih prispevkov in uporaba spletne učilnice, brez katere si danes skorajda ne znamo več predstavljati pouka.

Slika 2 (Pixabay)

This work is marked with CC0 1.0

Refleksija in samovrednotenje

Pri tem projektu sem na novo spoznala licence in njihovo pomembnost, saj do sedaj avtorskim pravicam nisem posvečala posebne pozornosti. Prav tako sem se naučila vstavljati link povezave, ki se izkažejo kot zelo priročne, če koga kakšna stvar zanima še bolj podrobno ter dodatnih informacij ne potrebuje posebej iskati. Če bi imela več časa bi napisala veliko več o sami temi, ki je sicer zelo široka, vendar bi ga potrebovala za večjo poglobljenost. Ravno zato sem največ časa potrebovala za besedilo, ker je bilo težko izluščiti bistvo. Izboljšala bi tudi slikovno gradivo, ker sem vstavila le dve splošni sliki, ki ne prikazujeta nič specifičnega, kar bi lahko pomagalo tudi pri samem predstavljanju teme. Mislim, da moje delo uspešno dosega vse kriterije ocenjevanja, saj sem se za to zelo potrudila. Pridobljeno znanje lahko uporabim pri razrednem spletišču, kjer bom otrokom objavljala kakšne naloge in ga bomo lahko skupaj soustvarjali, pri objavljanju v spletne učilnice ali pa nadaljnjem raziskovanju in pisanju svojih člankov. Zelo cenim tudi znanje o licencah, ki mi bodo prišle prav pri vsakem objavljenem gradivu – od slik in powerpointov do različnih videov. Pri projektu mi je bilo najljubše samo oblikovanje torej vstavljanje slik, povezav, oznak, kategorij, najmanj pa pisanje celotnega besedila, ker vzame veliko časa. Projekt se mi je zdel zelo praktičen, znanje, ki smo ga dobili pa zelo uporabno, zato pri njem ne bi spremenila nič.

Avtor: Lalala

Mentorica: mag. Alenka Žerovnik

Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec

Predmet: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

Razredni pouk, 1. letnik

Datum: 4. 5. 2021

Kreiram splet by Lalala is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

(Skupno 17 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost