Kreiram splet

Moje ime je Polona in sem študentka razrednega pouka na Pedagoški fakulteti v Ljubljani. Odraščala sem v veliki družini in majhni vasi, kar je gotovo vplivalo name. Sedaj imam veliko nečakov, ki se jim trudim biti dobra teta in prijateljica. Vsi v družini imamo radi glasbo, jaz v prostem času rada pojem in kaj zaigram na kitaro ali ukulele. Na študij v Ljubljano se največkrat vozim z avtobusom, kar me je v zadnjem letu spodbudilo, da na različnih platformah poslušam kakšne zanimive pogovore ali pa pogledam kakšen poučen videoposnetek. V tem času sem pridobila zanimanje za veliko stvari, ki jih prej nisem poznala. Začela sem se bolj ukvarjati z vezenjem, kaligrafijo, risanjem in šivanjem. Ko nisem v Ljubljani pa sem v svojem domačem kraju, natančneje v župniji, zelo dejavna. Svoje organizacijske sposobnosti rada urim kot oratorijska in skavtska voditeljica. Ob vseh aktivnostih in študijskih obveznostih pa zraven rada spijem še čaj z mlekom.

Najprej sem se z informacijsko in komunikacijsko tehnologijo spoznala, ko smo doma dobili prvi skupen družinski računalnik. Namenjen je bil bolj zabavi-igranje igric, ustvarjanje v aplikaciji Slikar, poslušanje glasbe-, ko pa sem prišla v višje razrede osnovne šole, sem računalnik začela uporabljati tudi za šolske zadeve. Večino uporabnih funkcij telefona in računalnika sem spoznala v srednji šoli, ko sem morala pripraviti več PowerPoint predstavitev, prispevkov, imeli pa smo tudi predmet Informatika v prvem letniku. Spoznali smo nekaj več o zgodovini razvoja tehnologije, zgradbi računalnika, Microsoft Excelu in Microsoft Wordu. Profesorica nam je želela približati uporabo tehnologije že v prvem letniku, saj je vedela, da jo bomo potrebovali vsa prihodnja leta. Naša življenja so prepletena s tehnologijo in veliko stvari je veliko lažjih ravno zaradi prednosti, ki jih tehnologija prinese. Seveda ima tudi uporaba tehnologije svoje slabosti, predvsem prekomerna uporaba. S tem se tudi sama srečujem, največkrat, ko uporabljam socialna omrežja kot so Facebook, Instagram, Snapchat. Predvsem telefon, ki je priročen in majhen, pa je postal tudi okno v svet, saj lahko preberem najnovejše novice, hkrati pa tudi najpomembnejši pripomoček za komunikacijo. Predvsem v času karantene sem lahko občutila, kolikšen vpliv in kakšno pomembno vlogo ima tehnologija v mojem vsakdanjiku.

Tehnologija je že pri samem ustvarjanju učnega načrta zelo pomembna, učiteljem prihrani več ur dela. Tudi pri pouku je uporaba tehnologije vse bolj pogosta in zdi se mi prav, da je tako. S tehnologijo lahko ustvarimo veliko interaktivnih nalog, velik izbor le-teh je tudi na spletu. Kot sem že sama izkusila na praksi, lahko z vključitvijo tehnologije pouk popestrimo in učence bolj pritegnemo k poslušanju in pomnjenju. Vendar pa se mi zdi, da mogoče pri pouku premalo poudarjamo in učence učimo o pravilni rabi interneta in spletnem bontonu. Učence bi lahko kot učitelji malo bolj pripravili na pasti in uporabne vrednosti spleta in tehnologije. Res pa je, da nekaj raziskav kaže tudi slabosti uporabe tehnologije pri pouku, a bi pri tem rada izpostavila, da ima veliko zaslug za to neprimerna in prekomerna uporaba tehnologije pri pouku, ne tehnologija sama.

Licenca Creative Commons

To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

(Prednosti uporabe tehnologije pri pouku, vir: Pixabay)

Refleksija in samovrednotenje

  1. V tem projektu sem se največ naučila o sebi. Predvsem to, da sem se spomnila, da je tehnologija že dolgo del mojega življenja in da me stalno spremlja. In mogoče sem se začela zavedati, da lahko poznavanje tehnologije s pridom izkoristim pri poučevanju.
  2. Če bi imela več časa, bi se bolj poglobila v uporabe tehnologije v šoli. Mogoče s kakšnimi anketami, kakšno knjigo,… Skratka, da bi bolj poglobljeno spoznala uporabo tehnologije pri pouku.
  3. Največ časa sem posvetila osrednjemu delu, kako sem do sedaj uporabljala tehnologijo. Predvsem zaradi tega, ker sem potrebovala kar nekaj časa, da sem se spomnila, kaj vse zajema pojem IKT tehnologija in kako sem jo do sedaj uporabljala. Si pa želim, da bi več časa raje posvetila uporabi IKT pri pouku.
  4. Zdi se mi, da sem kriterije dosegla, napisala sem svoje razmišljanje in pustila še nekaj odprtih misli, saj zanje še nimam odgovorov. Za pisanje sem si vzela čas in mislim, da sem upoštevala vsa navodila.
  5. Pridobila sem vpogled v problematiko uporabe IKT tehnologije pri pouku in verjamem, da bom s pridom uporabila različne poglede na to temo. Tako bom lahko premišljeno uporabljala tehnologijo pri pouku, saj se zavedam, da ima lahko tudi slabosti, ne samo prednosti.
  6. Najbolj mi je bilo všeč raziskovanje uporabe IKT pri pouku, saj se mi zdi, da sem se naučila veliko uporabnega. Najmanj pa mi je bil všeč opis, saj nisem vedela, kaj napisati.
  7. Pri sami definiciji projekta ne bi spremenila ničesar. Navodila so jasno podana, pomembne stvari so še poudarjene z drugačno barvo. Res nisem imela nobenih težav z razumevanji navodil.

Avtorica: Polona Capuder

Mentor: mag. Alenka Žerovnik

Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani, Razredni pouk, IKT, 1.letnik

27. april 2020

Deli
Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestBuffer this page
(Skupno 58 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost