KREIRAM SPLET

KDO SEM?

Moje ime je Žan in prihajam iz osrednje slovenske regije. Že od prvega razreda osnovne šole treniram košarko, kar je zaenkrat moja največja strast, saj treningom posvečam pretežen del svojega prostega časa. Zelo me zanima delo z otroki, saj imamo le-to praktično v družini, saj sta oba starša zaposlena v pedagoških krogih. V življenju si želim izboljšav na vseh področjih sploh pa se veselim vedno novih izzivov, ki ti jih prinese vsakdan, sploh če je zraven še nekaj malega “adrenalina”.

Fotografija – avtor: Žan

Licenca Creative Commons

To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna.

UPORABA IKT-ja DO SEDAJ

Moje spoznavanje z IKT-jem se je začelo pretežno zgodaj, saj smo bili doma zelo povezani s tehnologijo, saj je bil oče predavatelj na tem področju. Na začetku sem računalnik uporabljal za zabavo, kasneje pa sem začel spoznavati še vse ostale njegove razsežnosti in kako, niti vsakdanja stvar, ki jo lahko počnemo na računalniku zahteva ogromno ozadja, da se stvar projicira na zaslonu. Na začetku tehnologija ni očitno vplivala na moje življenje, nato pa tekom let vedno bolj in bolj. Kmalu po vstopu v četrti razred sem dobil tudi svoj prvi mobilni telefon, ki je bil primeren le za klice in krajša SMS sporočila. Ko pa smo vstopili v tretjo triado OŠ, pa smo morali tudi sami vedno več posegati po IKT pripomočkih za delo v šoli. Svoj prvi prenosni računalnik sem dobil s končano OŠ in od takrat je praktično nepogrešljiv za moje šolanje saj sem z njim naredil že nič koliko stvari, katerih drugače ne bi moral. Po vstopu v gimnazijo pa sem prvič imel tudi predmet v šoli informatiko, ki je moja obzorja na tem področju še dodatno poglobil.

IKT PRI POUČEVANJU

Predstavljam si, da bo IKT prisoten že veliko prej, kakor je bil v mojem okolju, ko sem bil učenec, saj danes otroci vedno prej dobivajo svoje prve telefone in so vedno bolj vešči uporabe le-teh. Skozi svoje poučevanje bom moral skrbeti za to, da bom vedno pred učenci in da se bom redno izobraževal na tem področju saj ne vidim meje, pri kateri bi se razvoj tehnologije v bližnji prihodnosti lahko ustavil. Menim, da mi bi hkrati tudi v veliko pomoč, saj se bom lahko na ure pripravljal tudi preko računalnika, tako lažje sodeloval s sodelavci in z njimi delil in zbiral nove ideje za naprej. Veliko je pravil, ki se jih moramo držati pri uporabi IKT-ja zato menim da izobraževanja ni nikoli preveč, saj se sploh ne zavedamo, kako hitro prečkamo mejo in “ukrademo” nekaj, kar je zavarovano z avtorskimi pravicami in s tem kršimo pravila brez naše namere.

REFLEKSIJA

∗Kaj sem se novega naučil/a v tem projektu?

Za moje pojme bistveno, kar sem se naučil pri tem projektu je uporaba licenc in avtorskih pravic, saj nisem vedel, da če licenc ne zapišeš, se na splet avtomatsko objavi predmet, z najvišjo stopnjo varovanja, ki je v svojem delu po pravilih ne more uporabiti nihče več. Sploh v našem poklicu pa se mi zdi bistvena medsebojna pomoč, zato bom tekom svojega poučevanja veliko delal na tem, da si bodo z mojim delom lahko pomagali tudi ostali zato bom avtorske pravice dosledno upošteval in hkrati k takemu početju spodbujal tudi ostale.

∗Če bi imel/a več časa, bi dodal/a, spremenil/a, izboljšal/a …

Poskusil bi popraviti zamujeno in obnoviti svoje dosedanje aktivnosti na spletu na način, da bi ga lahko uporabljali tudi ostali, torej bi jih označil s primernimi oznakami.

∗Kateremu delu si posvetil/a največ časa in zakaj?

Največ časa sem posvetil varnosti na spletu. Kako povedati vse, ampak ostati na nivoju, ki je primeren in ni možnosti da bi kdo izkoristil napisano proti meni.

∗Kako ocenjuješ svoje delo glede na dan kriterij ocenjevanja?

Za nalogo sem porabil, kar nekaj časa, saj sem želel, da je le-ta dokaj izčrpna in povzame vse komponente dela, ki sem se ga naučil tekom tega projekta.

∗Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabil/a tekom študija in na svoji poklicni poti?

Zdaj, ko vem na katerih spletnih straneh najdem zbrane fotografije, ki niso objavljene pod avtorskimi pravicami, oziroma so le-te primerne za vnovično uporabo bom zagotovo večino slik uporabil iz teh spletnih strani, čeprav je še vedno najvarnejša pot, da sliko, ki jo želiš uporabiti ustvariš sam. Na podlagi mojih kratkoročnih izkušenj sem navdušen nad pixabeyem, saj ima ogromno zalogo fotografij iz vseh področji in tam skoraj zagotovo najdeš nekaj, kar ustreza tvojim potrebam. Poleg tega bom zagotovo uporabljal tudi program PhotoScope, ki nam ponuja veliko možnosti pri urejanju in kombiniranju naših fotografij in je hkrati še brezplačen.

∗Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj?

Najljubša mi je bilo zagotovo enostavnost elementov znotraj projekta, po tem, ko so ti predstavljene na pravi način. Brez predstavitev sam nikoli ne bi znal naredit gif predstavitve, medtem, ko sem jo po navodilih naredil brez vsakega problema in hkrati celo užival. Najmanj ljubo pa mi je bilo tako v projektu kot tudi na sploh pisanje o sebi, saj smo ljudje narejeni po principu, da se nam ni najljubše hvaliti.

∗Kaj bi spremenil v definiciji projekta, da bi bil boljši?

Projekt je bil zelo dobro zasnovan, hkrati pa se je prilagajal pogojem v katere smo bili postavljeni in se je učil skupaj z nami na nove možnosti dela za kar je primerna le pohvala.

Avtor: zpg7
Mentorici: mag. Alenka Žerovnik; dr. Irena Nančovska-Šerbec
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta.
Razredni pouk, 1. letnik
Datum: 14. 5. 2020

Licenca Creative Commons

To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

(Skupno 18 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost