Projektna naloga: KREIRAM SPLET

Pozdravljeni,

sem študentka prvega letnika študijske smeri razredni pouk. Študij sem izbrala, ker mi je všeč delo z ljudmi, še posebno z otroci. Razredni pouk vključuje učence od 1. do 5. razreda, ki v tem obdobju veliko razmišljajo, raziskujejo, sprašujejo ali pa filozofirajo. Čar je, da se od takšnih otrok vsak dan naučiš nekaj novega, kreativnega, zabavnega ali poučnega, hkrati pa si ti tisti, ki je njihov učitelj.

V prostem času rada kolesarim, hodim v hribe ali pa pojem v zboru. Spoznavam, da zadnje čase tudi zelo rada kuham ali delam v strežbi. Na splošno pa živim po načelu: »Če daš nekdo ima«.

Spodnja fotografija napoveduje temo o kateri bom pisala v tem prispevku. Na fotografiji lahko opazite interaktivno tablo in tablico, ki jo ima učenec v zadnji klopi. Našteto je primer  IKT tehnologije.

Poučevanje v razredu, vir: PexelsLicenca Creative Commons

Stiki z IKT  v preteklosti

Z uporabo IKT tehnologije sem se prvič srečala v osnovni šoli. Nekje od 5. razreda dalje so klasične plakate zamenjala PowerPoint gradiva. Spomnim se kako mi je bilo sprva težko namesto plakata izdelati interaktivno predstavitev, ko pa sem program osvojila, sem ga zelo rada uporabljala. V srednji šoli sem se bolj podrobno srečala s programom Word in Exel, ki sem ju veliko uporabljala in ju uporabljam še danes. Uporabljala sem tudi druge aplikacije kot sta Movie Maker, Sketch up in različne aplikacije, ki so služile predvsem preurejanju fotografij. Kot študentka IKT redno uporabljam za študijske obveznosti in oddaje, pa tudi kot komunikacijo s profesorji in ostalimi kolegi.

IKT tehnologija  in učitelji

IKT tehnologija je po mojem mnenju izrednega pomena v bodočih poklicih, še posebno pri učitelju oziroma nekomu, ki poučuje mlajše generacije in jim je tako zgled. V klasičnem pouku vidim njeno prednost v interaktivnosti in raznolikosti pouka, ki ga omogoča.  Zavedati se moramo, da IKT tehnologija ni zgolj prednost, pač pa nuja za dobo v kateri živimo.  Pri situaciji, vezani na Covid 19, lahko vidimo pomembno vlogo IKT. Brez nje se pouk na daljavo ne bi mogel izvajati. Pomembno je, da jo kot bodoči učitelji poznamo in se stalno izobražujemo v tej smeri, saj ima njen napredek izjemno hitro rast, poleg tega pa nam omogoča veliko enostavnih načinov pri izdelavi izročkov, poročil, dodatnih gradiv, ipd.

diplomski nalogi avtorice Unuk T. si lahko preberete raziskavo o odnosu slovenskih učiteljev in učencev do IKT. Večina anketiranih učiteljev podpira IKT in jo označuje kot zelo pomembno in uporabno sredstvo pri pouku. Vir diplomske naloge : Unuk, T. (2016).Odnos učencev in učiteljev  do sodobne informacijske in komunikacijske tehnologije. Diplomsko delo,  Maribor: Filozofska fakulteta.

Poučevanje preko spleta, vir: Pexels,  Licenca Creative Commons

Refleksija in samovrednotenje

V novem projektu Kreiram splet sem se naučila kako pomembna je IKT tehnologija v poklicu učitelja, hkrati pa, da jo moramo uporabljati zmerno. S prebrano raziskavo sem ugotovila, da ima večina slovenskih anketiranih učiteljev in učencev pozitiven odnos do IKT, ki spodbuja učenčevo aktivno sodelovanje bolj kot klasičen pouk, kar je sicer pričakovano dejstvo. Če bi imela več časa, bi prebrala več raziskav na temo odnosa učiteljev do tehnologije. Morda bi želela vključiti tudi  nove in javnosti nepoznane aplikacije ter programe, ki jih učitelji pri pouku največkrat uporabljajo in so se izkazale za učinkovite. Največ časa sem posvetila razmišljanju in raziskovanju zakaj je IKT pomembna panoga v šolstvu, saj je bilo najbolj kompleksno vprašanje naloge.

Po mojem mnenju sem z upoštevanjem kriterijev naredila izdelek, ki je bil od mene pričakovan.Pridobljeno znanje bom uporabila kot zavedanje kako pomembno je, da se o novih tehnologijah sproti izobražujem in jih redno uporabljam pri pouku. Najljubše mi je bilo razmišljanje o tem kako pomembna je IKT tehnologija in kako koristno je, da se o tem izobražujemo vse življenje, ne zgolj na fakulteti. Man ljubo mi je samovrednotenje naloge, vendar se zavedam, da je tudi ti izredno pomembno ob zaključku avtorskega izdelka oziroma objave. V definiciji projekta ne bi spremenila ničesar, saj je projekt ravno prav odprt in svoboden, hkrati pa je točno podano, kaj se od posameznika pričakuje. Morda bi vključila raziskavo vrednotenja IKT pri bivših učiteljev v osnovni šoli. Projekt bi bil tako bolj zanimiv, vendar po drugi strani morda celo prezahteven.

Avtor: Beti Škof

Mentor: mag.  Alenka Žerovnik

Nosilka predmeta: doc. dr. Irena Nančovska Šerbec

Študijska smer, predmet in letnik: Razredni pouk, IKT v izobraževanju, 1. letnik

Univerza in fakulteta: Univerza v Ljubljani: Pedagoška fakulteta

Kraj in datum: Polhov Gradec, 21. 5. 2020

Licenca Creative Commons  To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.

Deli
Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestBuffer this page
(Skupno 58 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Dostopnost