1. Kreiram splet

Pozdravljeni!

Sem Tinkara Zaletel, študentka prvega letnika razrednega pouka na Pedagoški fakulteti v Ljubljani. Obožujem poletje, sonce, naravo in hrano. Svoj prosti čas v veliki meri  rada namenim družini in prijateljem, ko pa res potrebujem čas zase, tega izkoristim za branje knjig ali ogled filma. Rada potujem ter spoznavam nove ljudi in kulturo.

Z IKT tehnologijo sem se v največji meri najprej srečala v osnovni šoli, predvsem v zadnji triadi, ko smo imeli predmet računalništvo. Seveda sem IKT tehnologijo uporabljala tudi prej, doma, ko je bilo treba za šolo narediti kakšno raziskovanje na določeno temo ali vprašanje. Pri računalništvu v šoli pa smo naše znanje še nadgradili in poglobili, nekatere stvari pa tudi na novo spoznali. Učili smo se predvsem o varnosti na spletu ter uporabi Microsoft Word-a, Microsoft Excel-a in Microsoft PowerPoint-a. IKT tehnologija pa nam je bila tudi v veliko pomoč pri predstavitvi raziskovalne naloge pri projektu Turizmu pomaga lastna glava – mladi razisklovalci. Na gimnaziji pa smo IKT tehnologijo spoznali v novi luči, saj je bilo vse več profesorjev, ki so uporabljali PowerPoint predstavitve z zapisanimi ključnimi besedami za lažje vodenje pouka. Ta tehnika mi je bila zelo všeč, saj smo dijaki tako lahko lažje sledili pouku in kaj točno obravnavamo pri določeni temi. V prvem letniku pa smo imeli tudi predmet informatika, kjer smo še bolj spoznali uporabo Microsoft orodij in različnih programov za urejanje glasbe, video posnetkov in slik. Prvič smo prišli v stik tudi z online kviz (Kahoot), kar je zelo popestrilo pouk. IKT tehnologijo pa smo vse več uporabljali tudi doma, za opravljanje različnih domačih nalog, pisanje seminarskih nalog, pripravo različnih vprašalnikov in anket, kot pomoč pri učenju ali pa samo za zabavo. Brez računalnika pa si faksa tudi predstavljati ne morem, saj je velika večina snovi in profesorjevih predstavitev dostopna preko spletne učilnice, za katero potrebujemo računalnik, opravljati pa moramo tudi veliko nalog, za katere potrebujemo dodatno razlago ali slike in druge vire, ki jih dobimo na internetu.

IKT tehnologija je zelo pomembna tako v zasebnem življenju, kot tudi v poklicu učitelja, kar bom v prihodnje tudi počela.

Ker v vsakdanjem življenju potrebujemo in uporabljamo vse več IKT tehnologije je potrebno tudi učence naučiti kako pravilno in varno uporabljati le-te. Pri tem je po mojem mnenju največ časa potrebno nameniti varnosti na spletu, saj je v sedanjem času na spletu prisotnih vse več zlorab in nevarnosti. Kot učiteljica bom IKT tehnologijo poskušala čimbolj uporabljati pri pouku in tako poučevanje naredila bolj razgibano, interaktivno, zanimivo in zabavno. Predvsem jih bom uporabljala za pripravo različnih kvizov, nalog in iger. Poleg vsega tega pa je učiteljevo delo zelo prepleteno z uporabo e-redovalnice, e-dnevnika, spletne učilnice … zato se bom vsekakor morala naučiti pravilno se rokovati z IKT tehnologijo in spletom, kar  mi je seveda v veliko veselje.

Prilagam povezavo do članka z naslovom ”Računalnik kot učno sredstvo ali učni pripomoček“: http://www.educa.fmf.uni-lj.si/izodel/sola/1999/di/cencelj/uvod.htm

Slika prikazuje uporabo računalnika za potrebe ustvarjanja glasbene mape pri pouku Glasba.

Slika iz osebnega arhiva.

Licenca Creative Commons

To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE

V tem projektu sem se naučila, da v resnici nekaj stvari o IKT tehnologiji že poznam ampak, da bo potrebno še veliko dela in znanja, da bom le-te v resnici dobro znala uporabljat. Razmislila pa sem tudi o uporabi tehnologije v mojem bodočem poklicu.

Če bi imela več časa, bi se še bolj poglobila v svoje dosedanje znanje o IKT tehnologiji in v besedilu spremenila slog pisanja.

Največ časa sem posvetila delu, ki opisuje pomen IKT tehnologije v mojem bodočem poklicu, saj sem se res želela poglobiti v to kako bom tehnologijo uporabljala v prihodnje, da bo pouk res nadvse zanimiv za učence.

Po mojem mnenju sem delo opravila korektno, saj sem sledila vsem navedenim zahtevam za pisanje naloge in jih dokaj na široko opisala. Poleg tega, pa sem tudi veliko truda in časa vložila v odgovarjanje na vsa vprašanja in mislim, da mi je kar dobro uspelo.

Tekom študija bom vse pridobljeno znanje definitivno uporabljala pri različnih seminarskih nalogah in predstavitvah. Znanje bo prišlo prav predvsem pri urejanju slik in video posnetkov. Svoje znanje pa bom tekom let poučevanja poskušala čim bolj učinkovito predati svojim učencem.

Najbolj zanimivo pri projektu mi je bilo branje različnih člankov o uporabi IKT tehnologije v šolstvu in poučevanju. Najmanj všeč pa mi je bilo pisanje refleksije, saj zelo težko sama sebe ocenjujem.

Zdi se mi, da so navodila napisana jasno, zato do težav ne bi smelo prihajati.

 

Avtorica: Tinkara Zaletel

Mentorica: mag. Alenka Žerovnik

Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska-Šerbec

Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani, Razredni pouk

Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju (IKT), 1. letnik

23. maj 2020

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.

Deli
Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestBuffer this page
(Skupno 78 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost