Slikovno gradivo z uporabo rastrske in vektorske grafike

RASTRSKA OBDELAVA

  1. slika

Pred obdelavo:

Licenca Creative Commons

Po obdelavi:

Licenca Creative Commons

POSTOPEK OBDELAVE

  1. korak: Sprememba velikosti slike – Edit – Resize – Reduce the longer edge: 800 px
Licenca Creative Commons

2. korak: Sprememba svetlosti slike – Color – Brighten level 60

Licenca Creative Commons

3. korak: Sprememba kontrasta slike – Color – Contrast level 10

Licenca Creative Commons

4. korak: Dodajanje okvirja – Frame – poljuben okvir

Licenca Creative Commons

5. korak: Spreminjanje ostrine: Edit – Sharpen – Amount (%) povečanje iz 42 na 82

Licenca Creative Commons

2. slika

Pred obdelavo:

Licenca Creative Commons

Po obdelavi:

Licenca Creative Commons

POSTOPEK OBDELAVE

  1. korak: Sprememba velikosti slike – Edit – Resize – Reduce the longer edge: 800 px
Licenca Creative Commons

2. korak: Sprememba svetlosti slike – Color – Brighten level 100

Licenca Creative Commons

3. korak: Sprememba kontrasta slike – Color – Contrast level 40

Licenca Creative Commons

4. korak: Obrezovanje slike – Edit – Crop – Free

Licenca Creative Commons

5. korak: Dodajanje okvirja – Frame – poljuben okvir

Licenca Creative Commons

Za urejanje slik sem uporabil program PhotoScape X.

VEKTORSKA IZDELAVA SLIKE

Končna različica

Licenca Creative Commons

POSTOPEK IZDELAVE:

  1. korak: Izberemo funkcijo “Riši kvadrate in pravokotnike” – narišemo pravokotnik in izberemo oranžno barvo. Postopek ponovimo, le da narišemo manjši pravokotnik v beli barvi.
Licenca Creative Commons

2. korak: Izberemo funkcijo “Ustvari in urejaj besedilo” ter napišemo poljubno besedilo. Izberemo različne barve in velikosti črk.

Licenca Creative Commons

3. korak: Zopet izberemo funkcijo “Riši kvadrate in pravokotnike” – narišemo manjši pokončen pravokotnik in izberemo sivo barvo.

Licenca Creative Commons

Za urejanje sem uporabil program Inkscape.

REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE

Pri tem projektu sem obnovil rabo programov PhotoScape X in Inkscape 0.92.4, ki sem se je ju naučil uporabljati pri kliničnih vajah. V primeru, da bi delu lahko posvetil beč časa, bi se lahko bolj posvetil podrobnostim pri urejanju slik. Mnogokrat si rečemo: “to je samo malenkost” ampak Vrhunsko se od dobrega loči prav po tem. Največ časa sem definitvno posvetil sportnemu zapisu postopka in iskanju ukaza za zajem zaslona na tipkovnici, ki ga sploh nisem našel. Svoje delo ocenjujem kot zadovoljivo, ne bi pa mogel trditi, da gre za presežek v kakršnemkoli smislu. Ponižno sprejemam vsako kritiko. Pridobljeno znanje bom lahko uporabil pri izdelavi različnih vrst predstavitev, ki si jih ne znam predstavljati brez kakovostnih slik in grafik. Pri projektu mi je bilo najljubše, da smo imeli veliko svobode, kako obdelati sliko in kateri motiv izbrati pri vektorski grafiki. Definicije projekta ne bi znatno spreminjal le morda to, da bi lahko izdelali izdelek, ki ga ne bi bilo treba vključiti multimedijsko predstavitev. Tako bi domišljiji pustili prosto pot. Vem, da je bilo tako že pri izdelku kliničnih vaj, ampak sedaj bi se lahko pokazal napredek.

Avtor: Aljaž Dobnikar, študent 1. letnika razrednega pouka

Mentorica: mag. Alenka Žerovnik

Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska-Šerbec

Predmet: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju (IKT)

Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani

11. 8. 2020

Creative Commons License
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna.

Deli
Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestBuffer this page
(Skupno 28 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost