PROJEKTNA NALOGA: slikovno gradivo z uporabo rastrske grafike

VARNOST NA SPLETU

Na spletu veljajo gesla kot ključ s katerim dostopamo do različnih aplikacij in naprav. Tako kot s ključem zaklenemo stanovanje, hišo … z geslom preprečimo, da bi nepridipravi imele dostop do naših podatkov, aplikacij, družbenih omrežjih, računalnika, mobilnega telefona …

Da pa bo geslo učinkovito moramo upoštevati nekaj pravil. Geslo mora biti dovolj dolgo, skrivno, poleg tega pa ga moramo redno menjavati.

Licenca Creative Commons

Primer dobrega gesla je:

  • geslo je dolgo vsaj 10 znakov, še bolje, 12 ali več,
  • sestavljeno je iz malih in velikih črk, številk in posebnih znakov, kot so #?!-.,%&@ß,
  • na pogled je videti, kot da je sestavljeno naključno,
  • lahko si ga je zapomniti.

Primer gesla na sliki je videti naključen, vendar pa je gre za poved: Trgovino Lidl obiščem 5x tedensko, da bi kupila kruh!

Zavedati se moramo, da je geslo skrivnost in ga ne smemo nikomur zaupati.

Licenca Creative Commons

Nikakor si gesel ne zapisujemo na vidnem mestu. Za vsako spletno mesto imamo svoje geslo.

ORIGINALNI FOTOGRAFIJI

Licenca Creative Commons

Licenca Creative Commons

POSTOPEK UREJANJA FOTOGRAFIJ

PRVA FOTOGRAFIJA

1. Sliko, ki sem jo zajela z mobilnim telefonom, sem vstavila v program PhotoScape. Najprej sem zmanjšala njeno velikost s klikom na “Resize”-Reduce the longer lenght: 800 px

 Licenca Creative Commons

2. Potem sem fotografijo obrezala na željeno velikost. Pritisnemo na “Crop” in z miško izrežemo.

 Licenca Creative Commons

3. Pritisnemo na “Home” in nato “Film Effect”. S tem sem sliko z izbranim efektom nekoliko zatemnila, kar je bil tudi moj namen.

 Licenca Creative Commons

4. Sliko sem želela bolje izostriti, kar sem storila s klikom na “Sharpen”.

 Licenca Creative Commons

5. Da bi sliko še bolj zatemnila (prilagodila svetlobo) sem pritisnila na “Bright, color”

 Licenca Creative Commons

6. Da bi na sliko vstavili element pritisnemo na “Object” in nato “Icons”. Prikazal se bo nabor elementov.

 Licenca Creative Commons

 Licenca Creative Commons

7. Da bi vstavila tekst na sliko sem pritisnila na “Home” in potem na “Τ”. Ko se prikaže novo okence, vanj lahko zapišemo besedilo in ga urejamo: spreminjamo lahko pisavo, njeno velikost, barvo …

 Licenca Creative Commons

 Licenca Creative Commons

8. Sliko shranimo na “Shrani”.

 Licenca Creative Commons

DRUGA FOTOGRAFIJA 

1. Sliko, ki sem jo zajela z mobilnim telefonom, sem vstavila v program PhotoScape. Najprej sem zmanjšala njeno velikost s klikom na “Resize”-Reduce the longer lenght: 800 px

 Licenca Creative Commons

2. Potem sem fotografijo obrezala na željeno velikost. Pritisnemo na “Crop” in z miško izrežemo.

 Licenca Creative Commons

3. Pritisnemo na “Home” in nato “Film Effect”. S tem sem sliko z izbranim efektom nekoliko zatemnila, kar je bil tudi moj namen.

 Licenca Creative Commons

4. Da bi vstavila tekst na sliko sem pritisnila na “Home” in potem na “Τ”. Ko se prikaže novo okence, vanj lahko zapišemo besedilo in ga urejamo: spreminjamo lahko pisavo, njeno velikost, barvo …

 Licenca Creative Commons

5. Da bi na sliko vstavili element pritisnemo na “Object” in nato “Icons”. Prikazal se bo nabor elementov, med katerimi sem izbrala vprašaj.

 Licenca Creative Commons

6. Da bi naredila oblaček s tekstom pritisnemo na “Object” in nato ikono oblačka. Prikaže se na nov zavihek, v katerem lahko urejamo besedilo in obliko oblačka.

 Licenca Creative Commons

7. Sliko shranimo na “Shrani”.

 Licenca Creative Commons

REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE

Pri izdelavi tega dela projektne naloge sem se naučila predvsem delati s programom, ki sem ga prvič spoznala pri predmetu informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju.

Če bi imela več časa, bi ga namenila boljšemu spoznavanju programa in izvirnejšemu obdelovanju obeh fotografij. Na drugi strani pa sem s svojim izdelkom zelo zadovoljna, saj sem z obema fotografija zajela bistvo zadane teme.

Pri obdelovanju fotografij sem največ časa namenila iskanju elementov in besedila, ki sem jih hotela vključiti na fotografiji. Pri pisanju objave pa mi je največ časa vzel opis postopka, saj mora le-ta biti razumljiv za ostale (še posebej tiste, ki program uporabljajo prvič).

Vsekakor mislim, da sem se zelo dobro odrezala in, da sem se držala vseh zadanih smernic. Iz same objave je tudi razvidno, da je bilo v objavo vloženega veliko truda in  časa.

Menim, da bom pridobljeno znanje lahko uporabila tekom študija. Tako bom lahko sama zajemala fotografije, jih uredila in jih tako vključila v svoje predstavitev. Vsekakor pa bom to uporabljala v vsakdanjem življenju in delu z otroki. Tako bom lahko s svojo kreativnostjo popestrila kontrolne naloge in multimedijske predstavitve.

Pri projektu mi je bilo všeč to, da kljub temu da sem imela zadano temo, sem bila lahko kreativna.

Pri definiciji projekta bi spremenila to, da ne bi bilo potrebno pisati postopka, saj mi je le-ta vzel zelo veliko časa. Včasih sem se znašla v dilemi in nisem vedela, kaj je pomembno in če je to sploh potrebno vključiti v postopek.


KORISTNE POVEZAVE

Program:  PhotoScape 

AVTOR: TIKI

MENTOR: mag.  Alenka Žerovnik

NOSILEC PREDMETA: doc. dr. Irena Nančovska Šerbec

ŠTUDIJSKA SMER IN LETNIK: Razredni pouk, 1. letnik

PREDMET: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju

FAKULTETA: Pedagoška Fakulteta

UNIVERZA: Univerza v Ljubljani

Ljubljana, 26. 7. 2020


Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

Deli
Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestBuffer this page
(Skupno 20 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost