1. projektna naloga: kreiram splet

Pozdravljeni!

Najprej bi se vam rada predstavila. Sem Meta, študentka prvega letnika razrednega pouka. V srednješolskih letih sem bila pomočnica trenerja pri gimnastiki, kjer sem ugotovila, da mi je delo z mlajšimi otroki zelo všeč in v veliko veselje. Prosti čas najraje preživljam v družbi prijateljic ter fanta, kar pa je bilo v času karantene zelo omejeno. Rada imam tudi daljše sprehode v naravi, vzljubila sem vsakodnevno izvajanje joge, preveč časa pa preživim tudi za računalnikom ob gledanju različnih serij in filmov ter na socialnih omrežjih.

UPORABA IKT TEHNOLOGIJE

Najverjetneje sem se z IKT prvič srečala, ko sva z bratom dobila najin prvi računalnik. V tretjem razredu sem prvič dobila tudi prvi telefon. Računalnik sem najprej uporabljala zgolj za igranje igric ter poslušanje glasbe. Telefon sem prav tako uporabljala za zabavo ter za komunikacijo s starši in najboljšo prijateljico. V tretjem triletju osnovne šole sem računalnik začela uporabljati še za opravljanje šolskih obveznosti, naučila sem se uporabljati program PowerPoint ter Word, določeni učitelji so z nami komunicirali tudi prek Gmaila.

Z vstopom v srednjo šolo sem pri predmetu informatike spoznala še program Excel in Scratch. Naučila sem se dela z Google drivom ter Google sites. V srednji šoli sem začela uporabljati tudi veliko socialnih omrežij, kot so na primer: Instagram, Facebook, Twitter in Tumblr, takrat sem tudi zaznala, da se na spletu odvija ogromno spletnega nasilja. Na gimnaziji so se profesorji velikokrat posluževali Gmaila za komuniciranje in posredovanje različnih navodil in obveznih literatur. V zadnjem letu pa so nas okoliščine prisilile k še večji uporabi IKT tehnologije, saj se šolanje trenutno v celoti izvaja na daljavo, torej prek računalnika. V prvem letniku faksa sem se tako navadila na predavanja, ki potekajo ali na programu Zoom ali pa na programu MS Teams. Obvezna je tudi uporaba Arnesovih spletnih učilnic, šolskega Gmaila ter informacijskega sistema VIS.

POMEN IKT TEHNOLOGIJE V BODOČEM POKLICU

Zavedam se, da bo uporaba IKT tehnologije v mojem bodočem poklicu nepogrešljiva, saj bom vsakodnevno uporabljala E-asistent za zapisovanje prisotnosti učencev in njihovih ocen. Prav tako bom vsakodnevno uporabljala G-mail za komuniciranje s starši ter drugimi sodelavci. Tehnologijo IKT pa bi poleg administracije rada uporabljala tudi za popestritev učnih ur in jih tako naredila bolj interaktivne. Večkrat bi lahko določene spretnosti in predznanje preverjala z uporabo kviza na Kahootu ali Mentimentru. Določene vsebine so zelo dobro predstavljene tudi na YouTubu, zato bi učencem večkrat lahko predvajala določene videe, ki bi bili povezani z obravnavanimi vsebinami.

Ob vse večji uporabi spleta pa bi rada učence poučila o spletnem bontonu, saj je dandanes spletnega nasilja in negativnih komentarjev veliko preveč. Pri uporabi spleta bi jih opozorila tudi na nevarnosti in kako lahko splet uporabljamo čim varneje. Seveda se informacijsko-komunikacijska tehnologija iz dneva v dan razvija, zato bom morala svoje znanje obnavljati ter preverjati, kaj je učencem najbližje, da jim bom lahko določene vsebine čim bolj približala tudi z uporabo IKT.

vir: pexels.com
This work is marked with CC0 1.0 

REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE

S kreiranjem moje prve projektne naloge sem se naučila dodajanja oznak ter obkljukanja pravih kategorij. Ugotovila sem, od kje lahko črpam slikovno gradivo brez kršenja avtorskih pravic, saj sem do sedaj slike vedno kopirala kar iz Google slik. Naučila sem se tudi postavljanja licenc, ki določajo avtorske pravice.

Če bi imela več časa bi izboljšala odstavek o bodoči uporabi IKT tehnologije, saj bi lahko bolj poglobljeno razmislila, kako bi tehnologijo uporabila pri opravljanju svojega poklica.

Največ časa sem posvetila iskanju slikovnega gradiva, ki bi bilo primerno za spletno objavo ter svoji predstavitvi, saj sem imela težave s tem, kaj naj napišem.

Mislim, da sem v moji prvi objavi zajela vse zahtevane komponente, saj sem dosledno sledila objavljenim navodilom. Najprej sem se na kratko predstavila in pri tem upoštevala pravila o objavljanju podatkov na splet. V nadaljevanju sem opisala kje, kako in s katerim namenom sem do sedaj uporabljala IKT tehnologijo. Opisala sem tudi, kako vidim pomen uporabe IKT v bodočem poklicu. Objavo sem označila z ustreznimi kategorijami in oznakami, dodala sem slikovno gradivo in ga opremila z ustrezno licenco, smiselno sem umestila tudi spletno povezavo. Na koncu sem zapisala refleksijo in samovrednotenje. Za projektno nalogo sem se potrudila po svojih najboljših močeh in menim, da sem nalogo opravila dobro.

Pridobljeno znanje bom lahko uporabila v nadaljnjih letih študija pri izdelavi seminarskih nalog in predstavitev, saj bom svoje delo v prihodnje vedno zaščitila z ustreznimi licencami. Pazila bom, da z uporabo slikovnega gradiva in videeov pri seminarskih nalogah ali predstavitvah, ne bom kršila avtorskih pravic.

Pri izdelavi projektne naloge mi je bilo najbolj všeč iskanje slikovnega gradiva ter vstavljanje spletnih povezav na smiselna mesta. Zanimivo mi je bilo razmišljanje, kako bom IKT tehnologijo uporabljala kot učiteljica. Najmanj mi je bilo všeč pisanje o sebi, saj nisem vedela, kaj naj napišem, hkrati pa sem morala paziti, da ne izdam preveč osebnih podatkov.

V definiciji projekta bi mogoče spremenila ravno del o osebni predstavitvi, saj se mi ne zdi tako potrebna, res pa je, da se moramo zavedati, katere podatke o sebi objavimo na splet.

Avtorica: MetaP

Mentorica: mag. Alenka Žerovnik

Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec

Predmet: informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

Razredni pouk, 1. letnik

Datum: 18. 3. 2021

1. projektna naloga © 2021 by MetaP is licensed under CC BY-NC-ND 4.0 

(Skupno 34 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost