Kreiram splet

Pozdravljen, dragi bralec! Najprej bi se ti rada predstavila. Moje ime je Barbara in sem nadobudna 20 – letna študentka razrednega pouka na Pedagoški fakulteti v Ljubljani. Opravljanja bodočega poklica se že zelo veselim, ker obožujem delo z otroki, predvsem pa imam rada dinamiko, zato se mi zdi učiteljski poklic zame naravnost enkratna izbira.

Izven “šolskih klopi” sem dekle, ki jo zanima precej več stvari, kot bi imela časa zanje. Moja prva in največja ljubezen sicer ostaja planinstvo in gorništvo, vendar pa v zadnjem času vse bolj uživam v teku, poleti pa zelo rada s prijatelji odigram kakšno odbojkarsko tekmo na vročem soncu. Ukvarjam se tudi z orientacijskim tekom, ki mi ponuja neopisljivo dozo zabave in dragocenih izkušenj. Ko mi vreme ne omogoča športnih aktivnosti na prostem, ali pa se mi preprosto “ne da” ukvarjati s športom, pa se lahko posvetim svoji drugi veliki ljubezni – ročnim spretnostim. Zelo rada namreč kvačkam in klekljam, ukvarjam se tudi s kaligrafijo in izdelavo rož iz krep papirja, zato mi dejansko ni nikoli dolgčas.

Uporaba IKT do sedaj

IKT tehnologijo uporabljam praktično vsak dan, ker mi lajša življenje in lahko marsikatero opravilo tako opravim hitreje. Za pisanje tega članka npr. uporabljam računalnik in bom članek kljub temu, da mi nekaj časa odvzame izbiranje besed, napisala veliko hitreje, kot če bi ga pisala na roko. Poleg tega se brez računalnika nikakor ne bi bila zmožna šolati na daljavo, saj večina predavanj poteka v spletnem okolju Zoom ali preko drugih videokonferenčnih aplikacij.

This work is marked with CC0 1.0 Universal 

Seveda pa IKT tehnologijo uporabljam tudi za izdelavo različnih seminarskih nalog, za komunikacijo z učitelji in profesorji, pa tudi v prostem času, za brskanje po spletu, npr.

Pomen IKT v bodočem poklicu

Tako kot v dosedanjem času pa bo IKT tehnologija nedvomno pomembna tudi v mojem bodočem poklicu. Že za evidenco učencev bom najverjetneje uporabljala eno izmed spletnih učilnic, najverjetneje kar Arnesove spletne učilnice. Za razlago snovi si bom pomagala s Power point predstavitvami, katero izmed njih bom izdelala tudi v programi Prezi. Ker pa je poklic učitelja razrednega pouka lahko tudi zelo ustvarjalen, si bom za zbiranje idej odprla tudi aplikacijo Pinterest. Seveda pa se bodo lahko otroci, predvsem v času prihajajočih počitnic, sprostili ob gledanju kakšne krajše risanke na Youtube kanalih 🙂 Tudi brez komunikacije s starši ne bo šlo; to bom izvajala prek elektronske pošte.

Zelo verjetno pa bom pri bodočem poklicu uporabljala tudi pametne table, če mi bo to omogočeno, ali pa katero izmed drugih naprav, s katerimi si bom pomagala pri tem, da bo pouk kar se da poučen in pester.

Refleksija in samovrednotenje

Projektna naloga, ki mi je zadana, me spodbuja, da se naučim veliko novega o IKT tehnologijo, predvsem pa osvojim njeno uporabo prek različnih orodij. To me zelo veseli, ker prej nisem imela nekega konkretnega znanja o tem, moje znanje s tega področja je bilo precej površinsko. Sicer sem pri predmetu informatika v 1. letniku gimnazije nekaj o tem že spoznala, pa vendar se mi zdi znanje, ki ga bom odnesla s tega projekta precej bolj pomembno, ker je tudi bolj uporabno.

Konkretno me najbolj veseli dejstvo, da sem se naučila uporabljati in izdelovati licence. To se mi zdi zelo pomembno, saj v okviru društev na splet večkrat objavljam raznorazne fotografije, za katere se mi zdi pomembne, da so primerno zaščitene. Če bi imela več časa, bi se verjetno podrobneje ukvarjala z izborom vstavljenih fotografij, drugega pa ne bi spreminjala, saj sem že za to objavo porabila precej časa, največ za zbiranje besed in oblikovanje smiselnih odstavkov. Pridobljeno znanje bom uporabljala tako v poklicu, zato da bom res uporabljala ustrezne licence, kot tudi drugod, in to iz praktično istih razlogov. Glede na kriterij mislim, da sem delo opravila dobro, o čemer priča tudi porabljeni čas. Ne znam pa se opredeliti ali imam najljubše in najmanj ljubo delo, ker mi je zaradi uporabnosti vse všeč. Tako v definiciji projekta tudi ne bi ničesar spreminjala.

Avtorica: Barbara Čibej

Mentorica: ast. mag. Alenka Žerovnik

Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Serbec

Predmet: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju (IKT)

Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani

Maj 2021

This work is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International 

Deli
Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestBuffer this page
(Skupno 22 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost