Interaktivno gradivo

Za izdelavo interaktivnega gradiva na temo: VARNOST NA SPLETU sem si izbrala tri različne programe. Prvo sem s H5P v Arnes Spletu naredila igro spomin, nato sem naredila kviz v Kahootu in nazadnje še nalogo v Formativu.

H5p spomin

Interaktivno igro SPOMIN sem namenila za 1. triado, kjer lahko učitelji na slike navedejo pomembne teme, kar se zadeva varnosti na spletu.

This work by Lubenica is licensed under CC BY 4.0

Postopek izdelave

1. Postopek sem začela z vpisom v Arnes Splet in klikom na “nadzorno ploščo razrednikiIKT”. Tu sem našla razdelek “H5P content”. Kliknila sem na “add new” in za izdelavo interaktivnega gradiva SPOMIN izbrala “Memory Game”.

This work by Lubenica is licensed under CC BY 4.0

This work by Lubenica is licensed under CC BY 4.0

2. Pod “Title” se vpiše naslov igre. Pod “Slika” sem pritisnila “Add”, in dodala želeno sliko ter pod nadomestno besedilo napisala, kaj predstavlja. Lahko bi se odločila, da sta v paru 2 kartici, ki nimata ujemajoče slike, ampak podoben pomen, a se za to nisem odločila.

This work by Lubenica is licensed under CC BY 4.0

3. Sliki je treba urediti licenco. S klikom na “Edit copyright” sem vpisala vse potrebne podatke, pod “Edit image” pa sem sliko še obrezala v popoln kvadrat. 

This work by Lubenica is licensed under CC BY 4.0

This work by Lubenica is licensed under CC BY 4.0

This work by Lubenica is licensed under CC BY 4.0

4. Da sem dodala kartice, sem pritisnila na “Add kartica” in postopek ponovila. Ko sem naredila 6 parov kartic, sem se odločila nadaljevati z urejanjem.

This work by Lubenica is licensed under CC BY 4.0

5. V “Nastavitve interakcij” sem izbrala, da imam vse skupaj 6 parov kartic. V “Vizualizacija” pa sem izbrala modro barvno shemo.

This work by Lubenica is licensed under CC BY 4.0

6. Ko sem preverila, da ima gradivo napisano ime in pravilne kategorije, sem pritisnila na “Create”.

This work by Lubenica is licensed under CC BY 4.0

7. S tem sem interaktivno gradivo SPOMIN uspešno končala. Vse kar mi je ostalo, je da sem gradivo pravilno vdelala v spletno stran. To sem naredila s pomočjo “Shortcode”.

This work by Lubenica is licensed under CC BY 4.0

Kahoot KVIZ

Kviz je namenjen učencem višjih razredov osnovne šole, ki imajo že nekaj več znanj o IKT in varnosti na spletu.

Kviz lahko preizkusite na tem linku ali tako, da vtipkate v poljuben internetni brskalnik Kahoot.it in vtipkate kodo/ “game pin”: 04939160.

Postopek izdelave:

1. Na spletni strani Kahoot.com se vpišemo. Nato sem desno zgoraj izbrala funkcijo “create”, da sem začela z izdelavo kviza.

This work by Lubenica is licensed under CC BY 4.0

This work by Lubenica is licensed under CC BY 4.0

2. Odpre se več predlogov za kvize, a sem se odločila začeti kar popolnoma nov kviz.

This work by Lubenica is licensed under CC BY 4.0

3. Vsaki strani kviza na vrhu sem dodala vprašanje. Spodaj v barvne pravokotnike sem vpisala možne odgovore in s klikom v krogec označila, kateri so pravilni. Na desni strani lahko še spremenimo vrsto vprašanja, čas za odgovarjanje in način pridobivanja točk.

This work by Lubenica is licensed under CC BY 4.0

4. S klikom na “Add question” sem dodala novo vprašanje. Ko to pritisneš se ti odpre razpored vseh možnih vrst vprašanj, ki jih lahko izbereš. Z brezplačno različico sem lahko izbirala med “Quiz” in “True or False”.

This work by Lubenica is licensed under CC BY 4.0

This work by Lubenica is licensed under CC BY 4.0

5. Ko sem bila s kvizom zadovoljna sem kliknila “Done” in v pojavno okno vpisala naslov kviza in kratek opis.

This work by Lubenica is licensed under CC BY 4.0

6. Obstaja več načinov igranja. Prvi je “Teach”, kjer učitelj igro projecira na platno in učenci hkrati igrajo igro. Drugi način je “Assign”, kjer učenci kviz rešijo sami, ko imajo čas. Sama sem se odločila za “Assign”.

This work by Lubenica is licensed under CC BY 4.0

7. V pojavnem oknu sem tako naredila “Assign challenge”, kjer sem določila rok reševanja in pritisnila “Create”. S tem sem dobila link in kodo izziva, ki ga lahko posredujemo učencem. Hkrati lahko tam vidim, kdo vse je reševal in kako jim je šlo.

This work by Lubenica is licensed under CC BY 4.0

This work by Lubenica is licensed under CC BY 4.0

Formative NALOGA

Naredila sem še nalogo na spletni strani goformative.com . Nalogo lahko rešite s klikom na ta link: Formative in vpisom kode: 7MJLLE.

Naloga je namenjena vsem, ki želijo malo ponoviti znanje o varnosti na spletu.

Postopek izdelave:

1. Izdelavo sem začela na spletni strani goformative.com, kjer sem prvo naredila brezplačni račun in se v stran vpisala. Nato sem takoj začela nalogo s klikom na plus (“Click to add new content”).

This work by Lubenica is licensed under CC BY 4.0

2. Prvo sem začela z nalogo, kjer je pravilnih več odgovorov. Vpisovanje je bilo enostavno, vsakič ko sem želela dodati novo možnost sem začela tipkati v pravokotnik “add option” in možnost je avtomatsko nastala. S klikom v kvadratek pa sem označila. ali je odgovor pravilen.

Ko sem želela nadaljevati z novim vprašanjem sem kliknila na simbol “plus” spodaj.

This work by Lubenica is licensed under CC BY 4.0

3. S klikom na “plus” se je odprlo pojavno okno, kjer so prikazane možnosti vprašanj. Tokrat sem se odločila za vprašanje “True or False”. Vrsto vprašanja se lahko spreminja tudi pozneje, s klikom na “puščico navzdol”, kjer je napisana vrsta vprašanja (2. slika).

This work by Lubenica is licensed under CC BY 4.0

This work by Lubenica is licensed under CC BY 4.0

4. Ko sem končala s pisanjem vprašanj sem na vrhu pritisnila na možnost “Assign”.

This work by Lubenica is licensed under CC BY 4.0

5. Pod razred sem izbrala “Guest Students”, kar pomeni, da lahko nalogo rešuje vsak, ki ima kodo. Dodala sem tudi, da lahko učenec takoj vidi, koliko stvari je imel pravilnih.

This work by Lubenica is licensed under CC BY 4.0

This work by Lubenica is licensed under CC BY 4.0

6. Na pojavnem oknu so se mi prikazala navodila za učence (kako lahko pridejo da naloge).

This work by Lubenica is licensed under CC BY 4.0

Vrednotenje in samorefleksija

Pri izdelavi tega projekta sem se popolnoma prvič srečala s programom Formative in nekoliko bolj seznanila s Kahootom in H5P. Če bi imela več časa, bi najverjetneje poskusila narediti še več vprašanj in malo bolje raziskati vse funkcije. Menim, da je škoda, da je veliko funkcij plačljivih, saj bi lahko bile zelo koristne.

Pri delu sem lahko tudi primerjala Kahoot in Formative in ugotovila, da mi je vsaj kot naloga na daljavo bolj všeč Formative, saj ni tekmovalnosti. Hkrati pa je učencem v živo Kahoot veliko bolj zanimivo in motivacijsko, kar moramo kot bodoči učitelji upoštevati. Sama igra spomin pa se mi zdi, da bi bila bolj učinkovita kot povezovanje pojma in slike in ne dveh enakih slik, saj se tako preverja le prepoznavanje ne pa razumevanje vsebine. Če bi delala spomin še enkrat, bi se tako gradiva lotila drugače.

Največ časa sem namenila izbiri vprašanj, saj sem želela, da je tema predstavljena na jasen, kakovosten in hkrati zanimiv način, še več časa pa sem namenila izbiri samih programov. Obstaja zelo veliko število raznih programov in aplikacij, ki bi naj učiteljem pomagale, zato pa se je težko omejiti le na 3. Menim, da so moja vprašanja dobro strukturirana in predstavljajo bistvo teme, všeč pa mi je bilo tudi, da so vsi trije programi estetsko privlačni, kar bi otroke spodbudilo k učenju.

Menim, da sem delo opravila dobro, saj sem vložila veliko časa in truda, hkrati pa mi bo to koristilo v mojem profesionalnem razvoju in na poklicni poti. Te programe bom zagotovo uporabljala kot učiteljica razrednega pouka, še prej pa v okviru predstavitev na univerzi in poletnih programov za otroke, ki jih vodim. Definicije projekta ne bi spreminjala, saj se mi zdi da so te vsebine za naš bodoči poklic bistvenega pomena, tako navodila kot naloge pa so bila dobro zasnovana in izdelek je bilo enostavno ustvariti.


  • Avtorica: Lubenica
  • Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
  • Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec
  • Predmet: Informacijske-komunikacijske tehnologije v izobraževanju
  • Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
  • Razredni pouk, 1. letnik
  • Datum: 23. 6. 2021
(Skupno 29 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost