KREIRAM SPLET

Lepo pozdravljeni 🙂

Sem študentka 1. letnika razrednega pouka na Pedagoški fakulteti v Ljubljani. Študij razrednega mi je zelo všeč, ker je raznolik in ker pridobivamo različna uporabna znanja, ki nam bodo prišla prav v bodočem poklicu. Zelo imam rada otroke, zanimata me tudi psihologija in glasba ter mi je všeč, da bom lahko vse to uporabila pri delu z učenci. Na splošno sem zelo empatična in živahna oseba, ki ljubi naravo, živali in ljudi. Svoje delo si predstavljam kot zelo kreativno, svobodno in prijetno, polno izzivov in vem, da se bom ob delu z otroki naučila veliko tudi o sebi. Zato me navdušuje vse, kar mi omogoča izražanje in ustvarjanje, med drugim tudi IKT tehnologija.

This work by Sasin Tipchai is marked with CC0 1.0

Moja uporaba IKT tehnologije do sedaj

Z IKT tehnologijo sem se prvič (uradno) srečala v 4. razredu, ko sem dobila svoj prvi telefon. Omogočal mi je, da sem bila v stiku s starši in igrala preproste igrice. Takrat sem tudi stopila v stik s socialnimi omrežji, ko sem si ustvarila prvi Facebook račun. V tem obdobju mi je uporaba IKT tehnologije nudila predvsem zabavo (igranje iger), kreiranje preprostih vsebin na Facebooku, s pomočjo katerih sem se povezovala z ljudmi z istimi zanimanji (imela sem stran, kjer sem objavljala kvize, vprašanja in slike v povezavi s serijo – drugi so mi odgovarjali in sodelovali). Kasneje (ob vstopu v srednjo šolo) sem se srečala tudi z drugimi socialnimi omrežji, kot sta Instagram in Snapchat in je uporaba socialnih omrežij prevladala. V času srednje šole se nisem ukvarjala več toliko z ustvarjanjem in kreiranjem vsebin, saj nisem imela zadostnega znanja, pri pouku informatike pa sem se naučila dela v Wordu in Excelu, ki sem jih uporabljala tudi za šolo.

Vedno sem si želela ustvarjati in kreirati vsebine, zato mi je všeč, da sem se letos naučila veliko potrebnega znanja, ki ga bom z veseljem uporabila tako v osebnem življenju, kot v bodočem poklicu.

Pomen IKT tehnologije v učiteljskem poklicu

V današnjem času je uporaba IKT pri pouku zelo pomembna. Učitelji potrebujejo imeti določena znanja o delovanju spleta, varnosti pri delu z IKT in morajo znati uporabljati orodja za izdelavo vsebin (izdelovanje videoposnetkov, učnih listov, kreiranje objav na šolskih spletiščih…).

Pomen uporabe IKT v svojem bodočem poklicu vidim tako v svoji uporabi IKT kot tudi učenju varne rabe interneta učencev. Sebe si predstavljam kot učiteljico, ki ima ustrezne IKT kompetence in je kos novodobnim vsebinam, ki zahtevajo znanje s področja IKT tehnologije (brez primanjkljajev, kot jih imajo nekateri starejši učitelji). IKT znanje bi uporabljala pri uporabi spletišč (Arnes, eAsistent), s katerimi bi obveščala starše, objavljala potrebne informacije o učencih. Z znanjem o kreiranju vsebin bi otrokom izdelovala učno gradivo (npr. učne liste, videoposnetke za delo na daljavo ali od doma, interaktivne naloge, ki bi jih lahko rešili sami in tako samostojno pridobili znanje).

V šoli bi učence učila o pravilni rabi spleta, o spletnem bontonu in o varnosti na spletu. Dandanes se otroci srečajo z IKT tehnologijo že zelo zgodaj, zato se mi zdi prav, da jih že zgodaj (v prvi triadi osnovne šole) učimo o varni uporabi interneta, pravilih lepega obnašanja na spletu in o morebitnih nevarnostih, s katerimi se lahko srečajo pri uporabi IKT.

This work by Sasin Tipchai is marked with CC0 1.0

Seveda sem tudi mnenja, da sodobna tehnologija ne sme nadomestiti klasičnega poučevanja v razredu in pristen stik učitelja z učencem, lahko pa na marsikateri način pripomore k raznolikosti pouka in boljšemu razumevanju snovi.

Refleksija in samovrednotenje

Izdelovanje (pisanje) projektne naloge Kreiram splet se mi je zdelo zelo v redu. Všeč mi je bilo to, da imam že kar nekaj izkušenj z objavljanjem na arnes spletišču in da to ni bilo zame nič ”novega”, zato je izdelava potekala gladko. V projektu sem obudila nekatere stare spomine v zvezi s tem, kako se je moja pot z IKT tehnologijo začela in razvijala in imela priložnost razmisliti ter zapisati, kako si predstavljam, da bom kot učiteljica uporabljala IKT tehnologijo. Tako sem se naučila tudi nekatere nove stvari o sebi 🙂

Izdelava naloge je potekala kar gladko (nikjer se nisem posebno ustavljala), čeprav na začetku nisem povsem vedela, koliko teksta mora posamezni del obsegati. Zato sem pogledala par nalog svojih kolegov. Nalog nisem želela brati, saj bi me to samo zmedlo in ne bi izdelala projekta, tako kot se meni zdi, da je prav. Glede tega, kar je treba napisati, sem zaupala svojim občutkom in naredila stvari po svoje. Zdi se mi, da sem ravnala pravilno. Zelo sem se potrudila in tako kot vse stvari, tudi to opravila skrbno in natančno, zato v svoji nalogi ne bi ničesar spremenila. Zdi se mi, da sem vključila vse, kar se mi je zdelo prav in je bilo treba ter ocenjujem, da sem izpolnila vse zahtevane kriterije.

Pridobljeno znanje o pisanju objav, objavljanju na arnes spletišču bom definitivno uporabljala pri učiteljskem delu in tudi razmislek o tem, kako želim uporabljati IKT kot učiteljica mi bo prav prišel pri poučevanju. Projekt se mi zdi odlično zasnovan in v sami definiciji ne bi ničesar spreminjala. Pisanje naloge mi je bilo v celoti všeč 🙂

Avtorica: Sasika

Mentorici: mag. Alenka Žirovnik, dr. Irena Nančovska Šerbec

Predmet: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

Razredni pouk, 1. letnik

Datum: 11. 7. 2021

Kreiram splet by Sasika is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

(Skupno 22 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost