Kreiram splet

Kdo sem jaz?

Na prvi pogled preprosto vprašanje. Pa ga vendar gledam že nekaj minut in čakam, kako se mi bo v glavi prikazal odgovor. Kdo sem? Preprost odgovor bi lahko bil: “Sem punca, študentka prvega letnika razrednega pouka Pedagoške fakultete v Ljubljani. Študij sem si izbrala, ker mi delo učiteljev predstavlja nekaj pozitivnega v življenju.” Ampak take odgovore pišejo vsi. 

V resnici še nisem prepričana, da vem, kdo sem. Poznam svoje lastnosti, ki so nekako na površju. Vem, da sem rada v družbi svojih prijateljev in družine. Vem, da sem ljubiteljica narave in živali. Da rada smučam. Da poskušam biti odprta do novih stvari, ki jih spoznavam v življenju. Da spoštujem mnenja, ki so drugačna od mojih. Da na situacije ne gledam samo iz svojega zornega kota. Mislim, da so lastnosti kot take delno tudi razlogi, zakaj bi rada opravljala poklic, za katerega študiram. 

Kdo sem? Mislim, da bom na to vprašanje lažje odgovorila, ko bom starejša. Morda pa ne. Bomo videli, lahko mi takrat ponovno nekdo zastavi to vprašanje.

IKT tehnologija v naravi by  TP is licensed under CC BY-NC-SA 4.0 

Dosedanja uporaba IKT tehnologije

Danes je IKT tehnologija tako zelo razširjena, da nam je njena dnevna uporaba že samoumevna, vedno redkeje se zavedamo, kako pogosto jo uporabljamo na vseh področjih življenja. 

Eden mojih prvih spominov interakcije s tehnologijo so bili BIM BAM interakcijske zgoščenke (CD). Lepi spomini. Svoj prvi telefon sem dobila veliko prezgodaj (to je seveda, moje današnje mnenje). Ampak takrat se mi je zdelo zelo “fajn”. Naj bi ga dobila zato, da bi lahko starše poklicala, če bi bilo treba, čeprav sem pri tistih letih obiskovala le šolo, kamor telefona nisem smela prinesti. Danes uporabljam telefon za skoraj vse (ohranjanje stikov z ljudmi, iskanje informacij preko spleta, shranjevanje kakšnih zapiskov, fotografiranje …). No, tisto obdobje, ko sem imela na telefonu tudi igrice, sem že prerasla. 

Kolikor se spomnim, smo doma vedno imeli stacionarni računalnik (PC). Nekje do srednje šole sva ga z bratom uporabljala bolj ali manj v prostem času. Nato pa se je njegova uporaba povečala zaradi šolskega dela. Svoj prvi prenosni računalnik sem dobila ob začetku študija. Eden glavnih razlogov za njegovo pridobitev je bila moja odsotnost od doma (posledično nezmožnost uporabe standardnega računalnika). Ne zanikam pa dejstva, da bi si zdaj (ko vem, kako je imeti čisto svoj računalnik) težko predstavljala uporabo domačega računalnika, tudi če bi se šolala od doma.

Interakcija by  TP is licensed under CC BY-NC-SA 4.0 

IKT tehnologija v bodočem poklicu

Kot sem že zgoraj zapisala, je IKT tehnologija zelo razširjena in del vsakega poklica. Tako postaja tudi vedno bolj pogosta pri poklicu učitelja. Že preko pandemije COVID-19 je bilo lahko dokazano, kako pomembno je, da se učitelji in ostali delavci v vzgojno-izobraževalnih centrih pozanimajo o delovanju in uporabi IKT tehnologije. Preko te ne poteka le komunikacija s starši in skrbniki šolarjev, pač pa tudi sama popestritev pouka in samostojnega učenja. Učencem lahko preko IKT tehnologije (npr. ogled videoposnetka) pokažemo veliko stvari, ki jih pri “tradicionalnem” poučevanju (npr. branje iz učbenikov) ne moremo. 

Kljub temu da sem do sedaj omenjala le koristno plast IKT tehnologije, se moramo kot bodoči učitelji zavedati, da se ob prekomerni uporabi le te, lahko začnejo pojavljati težave. Menim, da je pri poklicu učitelja treba ohranjati nekakšno navadno poučevanje (npr. uporaba table, pisanje na liste papirja, učenje v naravi …) kot tudi uvajanje IKT tehnologije. 

Kot bodoči učiteljici mi bo IKT tehnologija pomagala pri tem, da bom šolske ure lahko popestrila, po potrebi prilagodila (oblikovala na drugačen, netradicionalen način), učence seznanila z novim tehnološkim svetom (npr. predstavila razne interaktivne portale kot npr. Arnes Video) in jih hkrati opozorila na njegove slabosti (npr. zasvojenost s spletom, spletne potegavščine …).

Refleksija in samovrednotenje

Pri projektu sem se naučila osnovnih vsebin Arnes spleta (kot so npr. objavljanje nalog, urejevanje prispevkov …). Naučila sem se tudi uporabe CC oznak, na katere priznam, prej nisem bila dovolj pozorna, zato sem bila še toliko bolj zadovoljna, da sem se seznanila s pomenom le teh in se izognila morebitnim prihodnjim zapletom pri uporabi predvsem tujih virov. Če bi imela več časa, bi se vsekakor bolj posvetila podrobnostim (npr. navajanje konkretnih primerov programov IKT tehnologije). Največ časa sem porabila za pisanje besedila, saj sem želela, da le to predstavlja moje zanimanje za predmet in trud, ki sem ga vložila v izdelavo projekta. Mislim, da sem ustrezno sledila merilom ocenjevanja. Pridobljeno znanje bom sedaj lahko uporabila vedno, ko bom pripravljala nove projekte. Zlasti mi bo v pomoč prišlo pridobljeno znanje o pomenu CC oznak. Veselim pa se tudi nadgrajevanja obstoječega znanja v prihodnjih letih šolanja in kasneje dela v službi. Pri projektu mi je bilo najljubše oblikovanje celotnega prispevka. Ironično mi je najmanj bilo všeč tisto, kar sem pred začetkom mislila, da bo najlažje – pisanje o sami sebi. Definicije projekta ne bi spreminjala, saj menim, da je bil le ta dobro pripravljen, prav tako razumljiv glede navodil. 

Avtorica: TP

Mentorica: mag. Alenka Žerovnik

Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec

Predmet: Informacijske-komunikacijske tehnologije v izobraževanju

Oddelek za razredni pouk, 1. letnik, Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani

Datum: 18. 8. 2021

This work by TP is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

(Skupno 15 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost