Kreiram splet

Pozdravljeni!

Sem študent 1. letnika Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani, smer Razredni pouk. Od kar se spomnim, sem vedel, da bo moja kariera vključevala delo z ljudmi. Nekaj časa sem razmišlal o študiju specialne pedagogike, vendar sem po sodelovanju na različnih taborih zveze Sožitje to idejo opustil, saj sem ugotovil, da bi to delo raje opravljal kot stransko/prostovoljno dejavnost, kot pa redno zaposlitev. Tako sem se odločil za delo v osnovni šoli. Hmmm, kdo ve, mogoče si bom kdaj spet premislil in dopolnim svoje znanje z ustreznimi izobraževanji in šolanjem. Ker pa poklic ni celotna moja osebnost, naj vam povem še nekaj stvari o sebi: sem nasmejana oseba, prostovoljec na veliko področjih, ne maram fizične aktivnosti(razen odbojke), obožujem svojega psa po imenu Scar in res, res ne maram marcipana.

Uporaba IKT

Tako kot večina ljudi moje generacije tudi sam uporabljam IKT večinoma za namene zabave in komunikacije z vrstniki. Za zabavo najraje uporabljam strani kot so YouTube, Netflix, Facebook, Instagram in še marsikaj drugega. Za komunikacijo pa v večini primerov uporabljam Instagram ali Facebook/Messenger. Poleg preživljanja prostega časa, pa IKT uporabljam tudi za namene šolanja. Vzadnjem letu sem najpogosteje uporabljal Zoom in Microsoft Teams. Pred tem pa sem IKT v povezavi s šolanjem uporabljal predvsem kot vir informacij, ki sem jih potreboval, za vspešno opravljanje šole. IKT sem v povezavi s šolanjem uporabljat tudi za pisanje seminarskih nalog in izdelovanje predtsavitev(Word/PowerPoint), in komunikacijo s profesorji(e-asistent). Poleg tega IKT uporabljam tudi za praktične stvari. Npr: nakupovanje, dostava hrane, prodaja in izmenjava rastlin ter nasvetov o gojenju, pregled voznih redov avtobusov, izpolnjevanje prijav in še veliko drugega.

This work is marked with CC0 1.0

Pomen IKT v bodočem poklicu

Andrej P. Škraba je na TEDxLjubljana že pred nekaj leti povedal: “Tehnologija ne bo zamenjala učiteljev, bodo pa učitelji, ki uporabljajo tehnologijo, zamenjali tiste, ki je ne bodo.”, s čimer se zelo ztrinjam. V primerjavi s klasičnim učbenikom, lahko IKT v poučevanju predstavlja nove načine prikazovanja snovi. Namesto s sliko, je lahko problem predstavljen z GIF-om ali videom, kar omogoči pogled problema iz druge perspektive. Matematične naloge lahko s pomočjo različnih programov preidejo iz abtraktinh v konkretno-logične, saj učenec lahko vidi, na kaj določene spremenljivke ali simboli vplivajo. Pri učencih v nižjih razredih, pa lahko IKT pripomore k poučevanju v obliki igric. Ena izmed prijateljic, je v praktičnem delu magistrske naloge ugotavljala, kako igrice pripomorejo k učenju poštevanke. Iz odgovorv učencev, je ugotovila, da jih igranje teh igric toliko motivira, da jim učenje poštevanke ne predstalja problema. Čeprav menim, da je IKT v poučevanju koristneje uporabljati pri naravoslovnih predmetih, je seveda njegova uporaba koristna tudi pri vseh ostalih premetih. Poleg poučevanje, se v učiteljskem poklicu IKT uporablja tudi v druge namene. Za komunikacijo s starši, saj je najhitrejši način komunikacije, za objavo slik iz izletov ali prireditev, za vpisovanje ocen in še veliko drugih načinov uporabe bi se našlo.

Refleksija in samovrednotenje

Kaj sem se novega naučil/a v tem projektu?

V tem projektu sem z razmišljanjem o bodoči uporabi IKT v svojem poklicu pridobil nekaj idej o tem na kakšen način bom lahko znanja, ki sem jih leto pridobil, uporabil.

Če bi imel več časa, bi dodal, spremenil, izboljšal …

V primeru, da bi imel več časa, bi navedel še kakšen dosedanji način uporabe IKT-ja in razmislil še o mogočih idejah za prihodnjo rabo IKT. Prav tako bi lahko dodal še kakšno informacijo pri opisu.

Kateremu delu si posvetil/a največ časa in zakaj?

Največ časa sem posvetil razmišljanju o bodoči rabi IKT, ker za svoj opis in dosedanjo rabo IKT sem samo naštel informacije, ki so mi prišle na pamet. Ni bilo potrebno hipotetično razmišljanje.

Kako ocenjuješ svoje delo glede na dan kriterij ocenjevanja?

Mislim da je izdelek solidno narejen, saj sem izpostavil nekaj, meni zanimivih pogledov, ki sovpadajo s kriteriji ocenjevanja.

Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabil/a tekom študija in na svoji poklicni poti?

S prideobljenim znanjem bom lahko širše razmipljal o možnostih in načinih uporabe IKT na poklicni poti in s tem pridobil nove ideje.

Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj?

Najljubše mi je bilo razmišljanje o bodoči uporabi IKT, ker sem se lahko postavil v vlogo učitelja in si izmišljeval različne ideje, kako uporabiti svoja znanja. Najmanj mi je bila všeč predstavitev, ker nisem vedel, kaj zanimivega bi povedal o sebi.

Kaj bi spremenil v definiciji projekta, da bi bil boljši?

Pri projektu ne bi ničesar spreminjal, ker ne vidim potrebe po tem.

Avtor: salamino

Mentorica: mag. Alenka Žerovnik

Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec

Predmet: informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

Razredni pouk, 1. letnik

Datum: 15. 8. 2021

Kreiram splet by salamino is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Deli
Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestBuffer this page
(Skupno 3 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost