KREIRAM SPLET: IKT TEHNOLOGIJA IN JAZ

Moje ime je Nika in IKT tehnologijo sem do sedaj v večini uporabljala predvsem za šolske namene doma ter v šoli. Sedaj pa je prisotna tudi v mojem prostem času.

🤳💻📱

Z IKT tehnologijo sem se začela srečevati v osnovni šoli, nadaljevala na gimnaziji. Tudi sedaj na faksu sem se presenetljivo veliko novega naučila.

V osnovni šoli te tehnologije še nisem tako izrazito opazila. Imela sem telefon na tipke in obiskovala računalniški krožek, čeprav ga nisem želela. Sedaj mi ni žal, saj sem se že takrat veliko naučila. Uporabljali smo tudi Scratch, ki ga marsikdo od odraslih ne pozna.

V gimnaziji smo uporabljali interaktivno tablo pri vseh predmetih, namesto zelene table, kjer je učiteljica uporabljala vse pripomočke, ki so omogočeni (ravnila itd.). Imeli smo tudi šolske tablice, ki smo jih uporabljali občasno pri angleščini in so se izkazale za zelo učinkovite, saj smo z njimi preko različnih kvizov ponavljali učno snov. Učiteljica za angleščino je bila najbolj digitalno kompetentna, uporabljala je tudi spletišča, Arnesove storitve, spletno učilnico, Kahoot, Mentimeter, razne kvize itd. in zdaj razumem vzrok in namen uporabe. Opažam, da niso vsi učitelji spretni z uporabo te tehnologije. Nekateri se jo celo izogibajo.

Na faksu sem se naučila uporabljati svojo digitalno identiteto in Arnesov splet, ki je bil zame tudi nekaj povsem novega in sprva zelo zapletenega. Nisem niti razumela, zakaj potrebujem svoj novi uradni gmail. Sedaj mi je vse bolj razumljivo in sem zelo vesela vsakega novega znanja. Vem, da se bom še veliko naučila o IKT tehnologiji tekom življenja.

Doma sem IKT tehnologijo uporabljala na računalniku, ko sem iskala določene informacije na internetu, ustvarjala Word/PowerPoint, Exel; spet za šolske namene.

Veliko vsebin ustvarjam tudi na Instagramu in uporabljam družabna omrežja na telefonu. Tudi na YouTubu preživim svoj prosti čas ob poslušanju glasbe. Ali pa Netflix za gledanje filmov na telefonu. Telefon je očitno zelo koristna, priročna tehnologija, ker z njim lahko plačujemo, kličemo, si dopisujemo, slikamo, imamo koledar, svetilko, računalo, budilko itd. V ustvarjanju s fotografijami zelo uživam s fotoaparatom in urejevalnikom slik. Z veseljem bi si naredila tudi blog in ustvarjala na tak način, ampak mi ga nekako še ni uspelo realizirati, saj je večinoma za plačati, ali pa ga še ne znam uporabljati.

Menim pa, da je naši generaciji veliko lažje uporabljati IKT tehnologijo, kot pa starejšim, saj je niso navajeni/naučeni. To se opazi tudi pri starejših profesorjih, ki niso znali niti zooma vzpostaviti. Niti se niso imeli želje naučiti. V času korone in šolanju na daljavo me je najbolj motilo to, da je vsak profesor pošiljal gradivo na svojo aplikacijo/storitev. Nekateri na Moodle, drugi Teamsi, eni Gmail, spet drugi zoom. Posledično je bilo veliko zmede med nami. Lahko bi se bolj spretno uskladili kot šola v prid učencem. 


Pomen IKT tehnologije pri poklicu učiteljice opazim predvsem pri kakovostnejši razlagi s pomočjo te tehnologije in boljšem pomnjenju učencev, boljša dinamika pouka, bolj razgibano. Učenci si stvari lažje zapomnijo, saj jim učitelj lahko preko IKT tehnologije pokaže slikovno gradivo, video posnetke zaradi lažje predstave. Menim tudi, da otroke tehnologija bolj privablja k poslušanju in sodelovanju kot učbeniki. Uporaba IKT pri tem poklicu se mi zdi zelo pomembna, saj učenci in učitelji razvijamo digitalne kompetence, ki nam bodo zdaj in v prihodnosti tudi prišle prav. Živimo namreč v digitalni družbi. Spletne trgovine, plačevanje preko spleta, pošiljanje pisem, pogovarjanje preko aplikacij, računanje itd. Tudi otroke navajamo na tako življenje, zato je prav, da znamo tudi mi to uporabljati. Učitelji smo otrokom lahko vzorniki tudi z našim odnosom do tehnologije.

Kot učiteljica bom učence gotovo uvajala v IKT tehnologijo, ampak postopoma, od lažje k zahtevnejši stopnji uporabe. Za domačo nalogo jim bom dala tudi kakšne spletne vaje v obliki iger (Interaktivne vaje za učenje za 1. do 9. razred (interaktivne-vaje.si)), IKT tehnologija nam olajšuje življenje in je tudi zelo koristna za naš poklic, ker nam omogoča veliko prednosti pri poučevanju, z video gradivi, e-redovalnico, PowerPointom, slikovnim gradivom, pri posredovanju informacij staršem in učencem. Je pa res, da je ta tehnologija lahko tudi malce škodljiva za duševno zdravje/vid/digitalna identiteta.

Lahko predstavlja tudi velik finančni zalogaj in si jo marsikatera šola ne more privoščiti. Posamezna IKT tehnologija tudi ni za večno, saj se lahko pokvari.

Ne smemo pozabiti na to, da se tehnologija skozi čas izboljšuje in se širi. Le kaj vse nas še čaka v prihodnosti.

IKT tehnologija doma

IKT tehnologija by Nikolina is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE

Pri tej projektni nalogi sem se naučila veliko novega in nadgradila svoje znanje. Predvsem to, da se sedaj zavedam avtorskih pravic in objavljanja tujih ali svojih slik z ustrezno navedeno licenco (SA, ND, CC, BY, NC). Razmišljala sem o IKT tehnologiji in pomen le te v našem bodočem poklicu učitelja ter se urila v pisanju članka. Spoznala sem, da res rada pišem in morda bom zaradi te projektne naloge res pričela pisati svoj blog.

Ker lahko svoje delo vedno izboljšam, bi v članek lahko lepše oblikovala, dodala odebeljene in poševne tiske. Morda spremenila pisavo in dodala več slik z ustrezno licenco.

Največ časa sem posvetila pisanju vsebine, ker sem si želela čim bolj poglobiti v vsebino, dobro argumentirati in povedati bistvo brez slovničnih napak. Tudi refleksija in poglobitev v delo mi je vzelo presenetljivo več časa od pričakovanega. Najmanj časa sem potrebovala za oznake in kategorije.

Glede na dan kriterij se mi moje projektno delo zdi zelo dobro, saj sem upoštevala dana navodila, poglobila sem se v pisanje vsebine in razmišljanje o IKT tehnologiji, dodala svojo sliko z licenco, oblikovala članek, dodala oznake in kategorije ter napisala refleksijo. S svojim delom sem zadovoljna.

Pridobljeno znanje bom gotovo lahko uporabila tekom študija in na svoji poklicni poti učiteljice bom dosledno upoštevala licence in avtorske pravice ter spoznavala IKT tehnologijo, ki je še kako zelo pomembna za naše življenje in poklic učitelja.

Pri tej projektni nalogi mi je bilo vse zelo zabavno ustvarjati, razmišljati, urejati in pisati.

V definiciji projekta ne bi ničesar spremenila, da bi bil boljši, ker mi je projektna naloga zelo všeč. Vse od navodila pa do mojega končnega rezultata. Upam, da bo vam tudi všeč.

Avtor: Nika Gabrijel

Mentorica: dr. Alenka Žerovnik

Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec

Predmet: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

Razredni pouk, 1. letnik

Datum: 12. 3. 2022

Licenca:

IKT tehnologija by Nika Gabrijel is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Deli
Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestBuffer this page
(Skupno 52 obiskov, današnjih obiskov 1)
Nikolina

Nikolina

Kmalu bom učiteljica.

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost