SLIKOVNO GRADIVO Z UPORABO RASTRSKE IN VEKTORSKE GRAFIKE

V tej projektni nalogi sem se osredotočila na temo spletni bonton. Za prikaz sem uporabila dve elektronski sporočili, ki sem ju sama napisala na Gmail. Nato sem oba posnetka zaslona – rastrski grafiki uredila v programu PhotoScape X.

V programu Inkscape sem oblikovala vektorsko sliko, ki v okviru teme bonton na spletu prikazuje, da osebe ne smemo fotografirati in objaviti, če se ona s tem ne strinja.

RASTRSKA FOTOGRAFIJA 1

Neobdelana fotografija 1

Grožnja prek e-pošte by A.P. is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Obdelana fotografija 1

Opozorilo za grožnjo prek e-pošte by A.P. is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

RASTRSKA FOTOGRAFIJA 2

Neobdelana fotografija 2

Verižna sporočila by A.P. is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Obdelana fotografija 2

Opozorilo za verižna sporočila by A. P. is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

VEKTORSKA SLIKA

Vektorska slika

Fotografiranje oseb brez lastnega dovoljenja – prepovedano! by A.P. is licensed under CC BY-NC-SA 4.0


REFLEKSIJA

V tej projektni nalogi sem se naučila uporabljati programa PhotoScape X ter Inkscape. Ponovila in konkretizirala sem značilnosti in razlike med vektorsko in rastrsko grafiko. Prav tako sem dodatno raziskala tematiko spletnega bontona, ki se mi zdi v šolah zapostavljena, saj pozabljamo, da otroci sedaj prej vstopajo v virtualni svet.

Največ časa sem posvetila razvijanju ideje za vektorsko sliko. Na koncu mi še vedno ni najbolj všeč, vendar tisti hip nisem imela boljšega navdiha. Če bi imela več časa, bi dodala še kakšno senco pri vektorski sliki.

Pridobljeno znanje bom uporabila za obdelavo rastrskih fotografij in oblikovanje lastnih vektorskih elementov za popestritev slikovnega gradiva. Ustvarjanje v omenjenih programih se mi zdi zelo koristno, saj nista prezahtevna za uporabo in z malo domišljije lahko kot učitelji ustvarimo mnogo slikovnih prikazov, ki jih sicer ne najdemo na različnih spletnih virih (in da imajo ustrezno licenco). Že tekom študija bom z njima oblikovala detajl za kakšno predstavitev na fakulteti ali na praksi.

Ocenjujem, da sem smiselno izbrala in oblikovala slikovno gradivo glede na izbrano temo. Rastrski sliki sem uredila tako, da so razvidne ključne besede. Postopek urejanja sem podrobno opisala in z barvami in s številkami označila vrstni red klikov v posameznem koraku.

Najljubše mi je bilo ustvarjanje vektorske grafike, saj sem vsakič odkrila še kakšen nov način, kako element preoblikovati. Žal vseh nisem mogla vključiti, sem pa spoznala orodja, s katerimi bom v prihodnosti delala. Najmanj ljub del pri projektu pa je pisanje postopka obdelave slike. Zdi se mi zahtevno, saj hitro pozabimo zapisati kakšen ključen klik; če je veliko število korakov, pa je lahko zapleteno zapisano in označeno. Če bi še enkrat delala to projektno nalogo, bi raje snemala zaslon in komentirala svoje delo, medtem ko oblikujem vektorsko grafiko.

Projektna naloga je sicer super zastavljena, saj se sami preizkusimo v oblikovanju, hkrati pa se še poučimo o koristni vsebini (spletni bonton, varnost na spletu, digitalna identiteta – digitalni odtis). Nimam konkretnega predloga, ki bi izboljšal ta projekt. Bi pa vsem svetovala, da si vzamejo čas za spoznavanje s programoma.

Avtorica: Ana Pečarič
Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec
Predmet: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju
Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani
Oddelek za razredni pouk, 1. letnik
Datum: 16. 5. 2022

SLIKOVNO GRADIVO Z UPORABO RASTRSKE IN VEKTORSKE GRAFIKE by A.P. is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Deli
Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestBuffer this page
(Skupno 8 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost