1. projektna naloga: KREIRAM SPLET

Živjo, sem Pija! Stara sem 21 let in obiskujem 1. letnik Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani, študijske smeri razredni pouk. Prihajam iz Šentjurja, ki je dokaj veliko mesto na Štajerskem. V srednjo šolo sem hodila v Celje na Gimnazijo Lava, ki je del Šolskega centra Celje. Lansko leto sem obiskovala fakulteto, ki se nahaja ne daleč stran od Pedagoške fakultete – Fakulteto za družbene vede, smer Sociologija – Kadrovski menedžment. Kaj kmalu sem ugotovila, da mi ta smer ne ustreza in da so moja prva strast otroci. Prav tako pa obožujem poletje – sonce, morje in pesek. Poleti veliko časa, skupaj z mojo družino, preživim na morju, saj kajtamo. Spodaj prilagam tudi sliko iz našega kajtarskega dopusta iz Grčije. Zanimajo me tudi najrazličnejše stvari. Tako sem 9 let plesala in tudi pela v pevskem zboru, 3 leta pa sem tudi trenirala karate. V prostem času zelo rada kuham in pečem za moje najbližje, kolesarim, hodim na sprehode, vrtnarim in še mnogo drugih stvari.

Grčija

Grčija by Pija Štiglic is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Dosedanja uporaba IKT tehnologije

IKT tehnologijo uporabljam vsakodnevno. Del svojega prostega časa seveda tudi jaz preživim na socialnih omrežjih, preko katerih komuniciram s svojimi prijatelji ali pa samo opazujem kaj počnejo drugi. Včasih skupaj z mojim bratom odigram kakšno računalniško igro. Za rojstne dneve ali kakšna druga obeležja velikokrat izdelam voščilnice, kdaj pa tudi vabila s pomočjo Canve. Prav tako Canvo velikokrat uporabim za izdelavo različnih nalepk, s katerimi označim domače marmelade, kompote itd. Moj nepogrešljiv pripomoček pa je Google Koledar, ki mi omogoča boljšo organizacijo mojega študentskega življenja in me opominja, da česa ne pozabim.

IKT tehnologijo s pridom uporabljam tudi za šolsko delo, še predvsem v zadnjih treh letih, ko je večino mojega šolanja potekalo na daljavo. Tako veliko uporabljam aplikacije, ki omogočajo videokonference, da lahko skupaj s sošolci sestanemo ter utrjujemo, pišemo seminarske naloge, izdelujemo izdelke in jih načrtujemo. Pri tem se velikokrat poslužujemo tudi Googlovih dokumentov, ki nam omogočajo skupno ustvarjanje različnih izdelkov. Za zapisovanje in učenje uporabljam tudi najrazličnejše aplikacije za izdelavo zapiskov in spominskih kartic. Te mi omogočajo, da lahko do svojih zapiskov dostopam kjer koli, tudi če s seboj nimam svojega prenosnega računalnika ali pa tablice.

Na začetku osnovne šole me je moj ati naučil osnovne uporabe računalnika in brskalnikov. Naučil me je tudi osnovne uporabe Worda, da sem si lahko izdelala preprosto besedilo. Konec osnovne šole pa sem že pogosto uporabljala PowerPoint, za izdelavo predstavitev. Konec 9. razreda smo se v Wordu naučili izdelati tudi seminarsko nalogo. V srednji šoli smo imeli predmet Informatiko, kjer smo se naučili dokaj podrobne uporabe Worda in Excela. Veliko sem uporabljala PowerPoint za izdelavo predstavitev in Worda za pisanje seminarskih, izdelavo zapiskov in pisanje besedil. Informacije, ki sem jih potrebovala za različne seminarske naloge sem velikokrat našla na različnih spletnih straneh ali pa v spletnih knjižnicah. Za ponavljanje snovi pred testi sem si velikokrat na aplikacij Chegg naredila spominske kartice in jih delila tudi z drugimi. Lansko leto pa sem na FDV-ju pri predmetu Statistika spoznala Excel. Naučili smo se uporabo različnih matematičnih funkciji, urejanja podatkov in izdelave različnih tabel in grafov.

IKT tehnologija v mojem bodočem poklicu

Menim, da bo IKT tehnologija zame, kot učiteljico razrednega pouka zelo pomembna. Z leti, ko se bo le-ta še bolj razvijala, bo njen pomen prav tako naraščal. Počutim se odgovorno, da se na to tudi dobro pripravim že na fakulteti, saj bom tako lahko učencem nudila kakovosten pouk, jih naučila pravilne uporabe IKT tehnologije in jim pomagal reševat težave v zvezi z njo. IKT mi bo služila tudi kot komunikacijsko orodje z mojim sodelavci, starši in učenci, omogočala mi bo izpopolnjevanje mojega znanja ter tudi kot orodje za predajanje znanja učencem. Tehnologija lahko popestri pouk in ga naredi bolj zabavnega ter interaktivnega. Sama bi ga popestrila z različnimi interaktivnimi kvizi, videi, glasbo, risanjem po interaktivni tabli ali tablici namesto po papirju itd. Mislim, da šole potrebujejo mlade učitelje z znanjem IKT tehnologije, ki bodo pomagali pri vpeljavi te.

Refleksija dela in samovrednotenje

V tem projektu sem se naučila kako kreirati licenco, kaj katera pomeni, kako pomembno je upoštevanje avtorskih pravic in kakšne vse digitalne odtise puščamo za seboj, ko objavljamo podatke na spletu. Po mojem mnenju bi lahko, pri naslovu IKT tehnologija v mojem bodočem poklicu napisala še kakšen stavek ali dva več. Največ časa sem posvetila pisanju kratkih besedil, saj sem morala predtem dobro premisliti, kakšno je moje mnenje in ga podkrepiti z dejstvi. Mislim, da sem v tem projektu zajela vse kar je bilo potrebno in je moje delo dokaj dobro opravljeno. Pridobljeno znanje bom uporabila tako, da bom bolj pozorna na to kakšne vide in fotografije ter s kakšno licenco črpam iz interneta, pozorna bom tudi na to, da bom zaščitila svoja avtorska dela in upoštevala avtorske pravice drugih, ter navajala licence. Najljubše pri tem projektu mi je bilo, da sedaj znam izdelati svojo licenco in zaščitit svoje delo, prav tako pa izvedeti, kaj pomenijo različni tipi licenc. Pri projektu nebi spremenila ničesar.

Avtor: Pija Štiglic

Mentorici: asist. dr. Alenka Žerovnik, doc. dr. Irena Nančovska-Šerbec

Študijska smer, predmet in letnik študija: Razredni pouk, Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju, 1. letnik

Pripadnost univerzi in članici: Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani

Datum nastanka: 2. 8. 2022

Licenca:

1. projektna naloga: KREIRAM SPLET by Pija Štiglic is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Deli
Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestBuffer this page
(Skupno 23 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost