Uporaba IKT
Sem Jure Zelič, študent 1. letnika razrednega pouka na Pedagoški fakulteti, Univerza v Ljubljani. V poletnem semestru sem imel predmet IKT v izobraževanju.
Prvič sem v neposreden stik z informacijsko-komunikacijsko tehnologijo prišel z gledanjem televizije kot otrok. Nato sem se začel spoznavati z mobilnimi telefoni in računalniki. Prvi računalnik, ki sem ga uporabljal, je imel Microsoftov operacijski sistem Windows 98 SE, s katerim sem naredil prve samostojne korake pri uporabi računalnika. Sledil je operacijski sistem Windows XP, s katerim sem pridobil tudi prvo “formalno” izobrazbo, saj smo ga uporabljali v osnovni šoli, kjer sem hodil na izbirna predmeta računalniška omrežja in multimedija. Po tem sem uporabljal še Windows 7 (Windows Viste nisem imel nikoli priložnosti uporabljati), Windows 8 in sedaj uporabljam Windows 10. Nekajkrat sem uporabljal tudi računalnik z operacijskim sistemom Linux in MacOS.
V zadnjih letih vedno manj uporabljam televizijo, saj jo vedno bolj nadomešča računalnik (internet) in mobilni telefon. Časovno gledano največ uporabljam mobilni telefon, ki me tudi spremlja na skoraj vsakem koraku. Največ dela pa še vseeno opravim na računalniku, kjer pišem seminarske naloge in pripravljam različne predstavitve. Pri tem največ uporabljam Microsoftove programe Word, PowerPoint in v malo manjši meri Excel. IKT uporabljam še za komuniciranje s prijatelji in znanci, saj na velike razdalje omogoča zelo hitro izmenjavo informacij. Veliko tudi berem novice in uporabljam navigacijo (na telefonu).
Menim, da je učni načrt za osnovne šole ostal nekje v prejšnjem tisočletju, saj ni videti, da se bo kmalu vzpostavil oziroma oblikoval in uvedel predmet, pri katerem bi se učenci učili varne in koristne rabe IKT-ja. Opažam, da je znanje pri otrocih in mladostnikih omejeno le na uporabo različnih socialnih omrežij in YouTuba, nato pa se že zaustavi. Pravega znanja za uporabo koristnih programov, kot so različni urejevalniki besedil itd., pa ni zaslediti. Nekateri se naučijo uporabljati Word šele v srednji šoli pri predmetu informatika, nekateri pa nikoli. Vse to je seveda zaskrbljujoče in kliče po ukrepanju, v prvi vrsti pedagogov, ki se spoznajo na omenjeno področje, na vseh 3 pedagoških fakultetah v Sloveniji. Kdo pa bo začel konkretno vrteti stvari na bolje, če ne oni? Minister za izobraževanje, znanost in šport zagotovo ne bo sam začel spreminjati učnega načrta in predmetnika v osnovnih šolah, saj niti ni strokovno kompetentna oseba za to področje. On ga bo samo potrdil oziroma sprejel.
Pri svojem delu si bom zagotovo pomagal z IKT, kjer bo le mogoče in smotrno. Prav tako bom podpiral in izobraževal učence pri in o uporabi IKT, če bo treba, tudi na lastno pest. Vendar upam, da se ljudje, ki so kompetentni na tem področju in POKLICani, zganejo in naredijo nekaj dobrega za našo družbo. Država jim je omogočila, da so veliko znanja pridobili brezplačno, zato lahko še sami omogočijo ali se vsaj potrudijo omogočiti bodočim generacijam brezplačno izobraževanje o uporabi IKT že v osnovni šoli.