Kreiram splet

Pozdravljeni,

sem Mateja, študentka prvega letnika Pedagoške fakultete, smeri razredni pouk v Ljubljani. Za študij v Ljubljani sem se odločila, saj me delo z otroki zelo veseli. Od nekdaj sem zelo družabna oseba, rada pomagam ter rada spoznavam nove ljudi. Vse to mi omogoča prostovoljstvo. Kot prostovoljka sem se začela resneje ukvarjati po osnovni šoli, saj sem pomagala pri raznih delavnicah v osnovnih šolah, nudila učno pomoč osnovnošolcem, imela varstva,… Ugotovila sem, da poklic učitelja na razredni stopnji omogoča prav vse stvari, ki me veselijo. Tako se danes formalno in neformalno izobražujem, da je moje delo kvalitetnejše. Še vedno sem prostovoljka, hkrati pa mi dejavnosti, kot so smučarski tečaji, kolonije in varstva omogočajo zaslužek.

IKT tehnologijo sem sprva začela uporabljati kot samouk. Že v osnovni šoli, predvsem na predmetni stopnji je bilo že samoumevno, da smo predstavitve pripravljali s pomočjo programa PowerPoint, za iskanje virov smo uporabljali spletne brskalnike in za seminarske naloge uporabljali dokument Word. V srednji šoli smo imeli predmet informatiko, kjer smo IKT tehnologijo spoznavali bolj sistematično. Pri informatiki smo spoznali Microsoftove programe in spoznali njihov namen in način uporabe. Posvetili smo se tudi spletnim brskalnikom, ki nam omogočajo dostop do verodostojnih in neverodostojnih informacij. V srednji šoli sem tako dobila osnovo za nadaljnjo IKT izobraževanje na fakulteti. Pri predmetu na fakulteti je delo pri predmetu IKT kar zahtevno, vendar so izdelki kakovostni in kompleksnejši. Do sedaj sem uporabljala IKT tehnologijo za šolske obveznosti (seminarske naloge, predstavitve, …),  Erazmusovih projektih, osebnih stvareh (video ob rojstnih dnevih, …).

Pri svojem poklicu bom IKT tehnologijo veliko uporabljala, saj so danes vsi obrazci, kontrolne naloge, gradiva  shranjene v računalniku. Učitelj lahko dostopa do različnih virov, ki omogočajo, da je pouk zanimivejši, pestrejši in popolnoma prilagojen posamezniku. Podajanje učne snovi ni le frontalno, temveč se uporablja vedno več interaktivega gradiva za delo v razredu ter tudi doma. Komunikacija s starši je vse pogostejša preko klepetalnic ter spletne pošte in omogoča hiter in neposreden prenos informacij od učitelja do starša. Tako imajo starši možnost za boljše sledenje otrokovega napredka.  Ne smemo pozabiti na izobraževanja in izmenjavo informacij med učitelj. Ta je prav tako pomembna in nepogrešljiva, saj učitelj na ta način najlažje deli svoje metode in načine dela, ki jih uporablja pri pouku, med kolege. Učiteljem so vedno na voljo različna izobraževanja, ki jih organizira zavod Arnes. 

 

(Vir: 4 free photos: https://www.4freephotos.com/Student-with-book-and-computer-3879.html )

To delo je objavljeno pod licenco:  Attribution 3.0 Unported (CC BY 3.0) 

Refleksija in samovrednotenje

Med izdelavo te naloge sem se spomnila na to, da smo nekaj od danes uporabljene učne snovi obravnavali še na fakulteti. Poleg tega sem obnovila stvari, na katere sem že pozabila (vstavljanje povezave, licence,..). Hkrati sem ponovno obnovila in poiskala rdečo nit mojega študija, zakaj sem se odločila za to smer. Povezala in osmislila sem si IKT tehnologijo s svojo prihodnostjo ter se prepričala, da bo vse znanje nekoč prav prišlo.

Če bi imela več časa, bi več poudarka dala na to, kaj kot učitelji pričakujemo od učencev oz. kaj so učitelji želeli od mene, ko sem bila še učenka brez kakršnega koli znanja o uporabi IKT. Zdi se mi, da bi bilo prav, da se tudi v osnovnih šolah vpeljejo osnove IKT, vsaj tisto, kar je neposredno povezano z učenčevo uporabo za izobraževanje.

Največ preglavic mi je pri delu povzročalo prav samo iskanje informacij, kje kaj piše in kakšni so koraki, da izvedem določeno stvar. Med samimi seminarji smo hitro obdelali določeno snov, ki je še nisem uspela popolnoma obnoviti.

Delo sem opravljala dolgo, zajela sem vse točke , ki so bile navedene.  Med delom sem se trudila in menim, da je to tudi vidno.

Pri svojem delu tako med študijem kot kasneje v poklicu bo IKT tehnologija poživila moje predstavitve, delovne liste, vabila,… Menim, da mi bo to znanje prišlo zelo prav, saj se tehnologija vsak dan posodablja in nadgrajuje. Sproti bom morala biti pozorna na novosti in se redno udeleževati seminarjev.

Najljubše mi je bilo pisati, kaj o tehnologiji IKT že vem, in ko sem dobila že polno idej, kaj vse bi z danim znanjem že naredila. Najmanj priljubljeno pa mi je bilo iskanje informacij, ki sem jih že pozabila, na primer, kako se kaj naredi (postopek).

V definiciji projekta bi spremenila, da bi bila lahko tudi ta objava vrednotena z oceno, saj tudi zanjo je potrebno imeti kar nekaj znanja in vložiti kar nekaj časa.

Avtor: Mateja Balant

Mentorica: mag. Alenka Žerovnik

Pedagoška fakulteta Ljubljana, Razredni pouk

1. letnik, IKT
1. maj 2020

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

(Skupno 22 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost