Kreiram splet
Sem Petra Novak, študentka prvega letnika Pedagoške fakultete smeri razredni pouk. Za to smer študija sem se odločila, ker rada delam z otroki in ker mi bo poklic dopuščal tudi biti kreativna in nadgrajevati svoje delo. Stara sem 19 let, imam dve sestri in enega brata in živim na Drenovem Griču. Prosti čas rada preživljam v družbi kužkov, poslušam glasbo, igram klavir, hodim na sprehode, izlete in se družim s prijatelji.
Z IKT tehnologijo sem se bolje spoznala v letošnjem študijskem letu, sem pa jo seveda uporabljala že prej. Najprej pomislim na Youtube, ki sem ga spoznala kot najstnica in ga od takrat še zmeraj rada uporabljam. Seveda redno uporabljam tudi Google in pa družabna omrežja kot so Facebook in Instagram. Z IKT tehnologijo pa sem se srečala že preden sem dobila svoj telefon in preden smo dobili računalnik. Takrat je računalnik imela moja teta, in na njem je imela nekaj igric. Spomnim se igrice, kjer si iskal predmete, skrite v učilnici, katero je teta imela zato, ker je tudi sama učiteljica. Poleg tega pa imam v spominu tudi tehnologijo, ki so jo uporabljale moje učiteljice v osnovni šoli. V nižjih razredih smo redko imeli projektor pri urah, v višjih pa smo projektor uporabljali zelo pogosto.
Tudi sama vem, da bo IKT tehnologija pomemben del v mojem poklicu. Zagotovo ga bom potrebovala veliko za pripravo vsake učne ure, iskanje novih idej in seveda za izpeljavo učnih ur. Vsekakor bom odvisna od opreme, ki mi jo bo nudila šola, v kateri bom zaposlena, a upam, da bom sama imela dovolj znanja in volje se učiti novih stvari, da bom dohajala vse novosti v tehnologiji, ki bodo prihajale. Menim, da je pomen IKT tehnologije pri poklicu učitelja zelo velik. Z njo si učitelj lahko zelo olajša delo, predstavi učno snov na zelo zanimiv način, popestri učne ure in jih hkrati naredi izredno poučne, na drugi strani pa lahko z napačno izbiro in uporabo interaktivnih gradiv in vsega ostalega povzroči, da so učenci nezainteresirani, da se snov slabo naučijo, in tako dalje. Več o uporabi tehnologije v šoli najdete na tej povezavi.
Refleksija in samovrednotenje:
Pri prvem delu projekta sem se ob lastnem premisleku naučila, da je znanje IKT za bodočega učitelja zares pomembno. Pomembno je, kaj, kako in zakaj uporabljamo določeno gradivo, ko želimo predstaviti neko temo ali učno snov skupini otrok v razredu. Potrebno se je zavedati, da moramo gradivo prilagoditi starosti otrok, učni snovi, ciljem učne ure, času, ki je na voljo … To mi je dalo veliko misliti, zato bi na to temo še več razmišljala in več napisala, če bi imela več časa. Najbolj sem se zamudila pri razmišljanju o tem, kdaj sem se z IKT tehnologijo prvič srečala in kako, saj se še sama ne spomnim točno, poleg tega pa sem se že rodila v času, ko je bila tehnologija že zelo prisotna in je nato tudi hitro napredovala.
Svoje delo ocenjujem kot dobro narejeno – torej, da bo ocenjeno kot “opravljeno”. Menim namreč, da sem v projektno nalogo vključila vse potrebno, da nisem napisala ne premalo in ne preveč, ter da je besedilo napisano smiselno v povezavi z navodili.
Tekom študija in še nadalje na svoji poklicni poti bom zagotovo uporabila še licence, ki so seveda obvezne, sploh ko bom kot zaposlena izdelovala na primer učne liste, večkrat bom iskala tudi slike na Pixabayu za svoje naloge na fakulteti in za uporabo pri svojih učnih urah v razredu na učnih listih ali na PowerPoint predstavitvah, ker so proste za uporabo in niso zaščitene.
Pri projektu mi je bilo všeč, da ni bil zahteven in da sem se hitro spomnila, kako vstaviti licence in objavljati na spletišču Razredni IKT. Bil je dober uvod v nadaljnje projekte. Najmanj v užitek mi je bilo iskati, kako se naredi povezavo na neko drugo spletno stran, a tudi to sem se nato kmalu spomnila.
Z definicijo projekta in navodili sem zadovoljna, saj so bila jasna in razumljiva in iz njih je nastal kratek, a zanimiv projekt, ki bi ga marsikdo z veseljem prebral, hkrati pa bi bralcu dal tudi za misliti.
Avtorica: Petra Novak
Mentorici: mag. Alenka Žerovnik, dr. Irena Nančovska-Šerbec
Predmet: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju
Študijsko leto 2019/20
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
13. 8. 2020
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.