KREIRAM SPLET
Spoštovana bralka, spoštovani bralec,
Moje ime je Keyti in sem študentka 1. letnika Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani, smer Razredni pouk. Za smer razrednega pouka sem se odločila, ker imam rada raznovrstno in pestro delo ter me delo z ljudmi, še posebej otroki in mladostniki, osrečuje. Sem zelo odprta in komunikativna in vedno rada priskočim na pomoč. Poleg tega pa sem tudi zelo empatična in potrpežljiva, kar se mi zdi zelo pomembno, tudi na moji poklicni poti. V prostem času rada sedem za klavir, v roke vzamem kitaro, ali pa kaj zapojem.
Če se sparšujete, zakaj mi je ime Keyti, naj vam povem, da nima posebnega pomena ali ozadja, le da je to izpeljanka iz mojega pravega imena. “Keyti” meni predstavlja osebo, po kateri se zgledujem, neka boljša, popolnejša verzija mene, katera mi daje motivacijo, da se izpopolnjujem in izobražujem v smereh katere me zanimajo.
Moja uporaba IKT do sedaj
Informacijsko-komunikacijske tehnologije so v današnjem času že ne pogrešljiv del našega vsakdana. Uporabljamo jih tako v službi, kot tudi v prostem času. Novodobne tehnologije kot je IKT, nam omogočajo lažje in hitrejše komuniciranje, poslovanje, izobraževanje, iskanje in pridobivanje informacij in še mnogo drugih funkcij in aktivnosti. Tako kot pri večini mladostnikov, je tudi pri meni IKT velik del mojega življenja, saj me spremlja že od zgodnjega otroštva in hitro napreduje. V uporabi so predvsem pogosta socialna omrežja kot so Instagram, Facebook, Twitter in Youtube, katera nam omogočajo ohranjanje stikov, spoznavanja novih ljudi, hitro komunikacijo s prijatelji, sprostitev, omogočajo pa nam tudi, da smo na tekočem z dogajanji v svetu in v koraku s trendi.
Zadnje leto, so zaradi okoliščin, v ospredje in uporabo (predvsem v šolah) stopile platforme kot so Zoom, MT. Programi kot so EXCell…. pa se v šolah uporabljajo že vrsto let, katerih se velikokrat poslužujem tudi sama, saj so poleg priročnosti, tudi veliko bolj varčni, tako s papirjem kot tudi s časom 🙂 .
Tako kot vse stvari, tudi IKT nima samo dobrih plati. Negativne stvari kot so sovražnost,ustrahovanje in zloraba, se na spletu (na žalost) dogajajo vsak dan, zato je pomembno, da se zavedamo o nevarnosti spleta in socialnih omrežjih, smo o njih ozaveščeni in se jim z znanjem o varnosti n spletu, poskusimo izgoniti. V primeru, da se dogajajo nam, pa se je o težavi potrebno pogovoriti, da se zadeva lahko uspešno in kar seda hitro reši.
Uporaba IKT v poklicu razrednega učitelja
IKT je na splošno velik del (skoraj) vsakega poklica, tudi poklic učitelja v tem pogledu ni nobena izjema. IKT prehaja v vse pogostejšo uporabo in menim, da se ga da v vzgojno-izobraževalne namene zelo dobro izkoristiti. Za komunikacijo s starši se uporabljata predvsem epoćra in easistent, ki staršem omogoča tudi vpogled v otrokove aktivnosti in njegove rezultate. poleg Micosoft programov, se da lepo izkoristiti tudi druge programe kot so na primer Canva- za izdelovanje delovnih listov ter Ouiziss in Kahoot za interaktivno ponavljanje in utrjevanje znanja. Učitelji pa lahko ustvarijo tudi interaktivne igre videe s pomočjo programa H5P, kateri bi bili otrokom zanimivi in v pomoč pri učenju.
Refleksija
Z opravljanjem naloge Kreiram splet, sem ponovila in utrdila objavljanje v arnes spletišče, ki me bo spremljalo tako na moji študijski, kot tudi poklicni poti. Če bi imela več časa, bi izboljšala moj način pisanja in utemeljevanja, saj se mi zdi, da vključujem veliko nepotrebnih stvari, katere preprečijo da bistvo pride do izraza. Največ časa sem posvetila dodajanju licenc, kar mi povzroča tudi največ težav. Sicer se mi zdi, da mi gre vedno bolje, a je še veliko prostora za izboljšave. S svojim delom sem zadovoljna in bi ga zato ocenila kot dobrega, saj sem se potrudila, da naredim vse, kar je naloga od mene zahtevala, da izpostvaim bistvo in vse, kar sem želela povedati nekako osmislim. Pridobljeno znanje bom lahko uporabila tokom študija in prakse, ko bom vodila svoje ure, še posebej pa na svoji poklicni poti, v razredu. Pri projektu mi je bilo všeč to, da sem obnovila že pridobljeno znanje s področja IKT in ga še dodatno utrdila, poleg tega pa sem se tudi nekaj novega naučila. Všeč mi je bilo tudi to, da sem se zopet spomnila, zakaj sem se že vpisala na Pedagoško fakulteto in mi dalo nov zagon in elan za nadaljne delo in izpite. Najmanj mi je bilo mogoče všeč to, da sem morala pri določenih stvareh izhajati iz sebe, saj mi je nasplošno dokaj težko pisati o sebi in svoji refleksiji. V definiciji projekta ne bi spremenila nič, saj mi je bila tematika všeč in zdi se mi pomembno, da jo predelamo, saj se tiče nas in našega poklica.
Avtor: Keyti Mentorica: mag. Alenka Žerovnik Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec Predmet: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta Razredni pouk, 1. letnik Datum: 28. 6. 2021
VIRI: Pixabay