Kreiram splet

Avtorica: Valentina Merlo

Mentorici: doc. dr. Irena Nančovska Šerbec, asist. dr. Alenka Žerovnik

Razredni pouk, Informacijsko-komunikacijske tehnologije, 1. letnik

Datum: 23. 3. 2022

Pozdravljeni. Sem študentka 1. letnika pedagoške fakultete v Ljubljani, razredni pouk.

Sem Valentina Merlo, stara sem 19 let in prihajam iz Gorice. To je mesto v Italiji, ki meji s Slovenijo. Na območju goriške pokrajine se stikajo tri različne kulture, to so italijanska, slovenska in furlanska. Moja mama je zamejska Slovenka, moj oče pa je Furlan/Italijan. Tudi sama pripadam slovenski manjšini v Italiji. Tekoče govorim italijanski in slovenski jezik, furlanščino pa razumem, a ne govorim. Obiskovala sem klasični licej Primoža Trubarja v Gorici. Ljubim živali in poletje. Doma imam dve muci, ki se imenujeta Pikica in Baloo. Pred poškodbo kolena sem se 11 let ukvarjala z umetnostnim kotalkanjem na tekmovalnem nivoju in kasneje s plesom. V prostem času rada igram klavir, gledam filme, berem knjige in se srečujem s prijatelji.

Sončni zaton v Krminu by Valentina Merlo is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Uporaba IKT tehnologije

S tehnologijo sem se prvič srečala na osnovni šoli, ko smo v razredu gledali filme s projektorjem ali računalnikom. S tehnologijo sem bila v stiku tudi doma, saj je takrat moja mama pisala raziskovalne naloge na računalnik in torej sem lahko opazovala kako ga uporablja. Sproti me je tudi kaj naučila. Včasih sem se z bratom rada igrala na računalniške igrice. V petem razredu osnovne šole in kasneje na srednji šoli (v Slovenji je to od 6. do 8. razreda osnovne šole) smo se prvič srečali s predmetom Tehnologija in se naučili boljše uporabe računalnika. Najbolj pa sem se približala tehnologiji, ko sem dobila svoj prvi mobilni telefon. Naučila sem se nalagati aplikacije, uporabljati različne funkcije in nastavitve, ki jih vsebuje telefon.

V obdobju pandemije pa sem spoznala še aplikacije Meet, Zoom in Teams, preko katerih je potekal pouk. Aplikacije so me spominjale na Skype, ki sem ga že kot otrok uporabljala za virtualna srečanja s teto in bratranci, ki živijo v Belgiji. To mi je bilo v pomoč, da sem se na začetku znašla, kako taki sestanki delujejo, čeprav se od Skypa nekoliko razlikujejo. Danes tehnologijo skušam izkoristiti za študij, dopisovanje s prijatelji in sorodniki, s katerimi se ne morem vedno srečevati in tudi za razvedrilo (gledanje filmov, posnetkov, uporabo aplikacij, kot je Instagram in podobno).

Računalnik by Valentina Merlo is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Pomen IKT tehnologije v pedagoškem poklicu

Dandanes ima IKT tehnologija pomembno vlogo v šoli. Brez te bi danes sploh ne mogli delovati znotraj pedagoškega poklica, saj organizacija pouka, določeni sestanki, ocenjevanje, obveščanje staršev ipd. se odvijajo po spletu. Poleg tega omogoča vodenje bolj fleksibilnega in raznolikega pouka, saj lahko v učno uro vključimo razno gradivo, interaktivne vaje/kvize/igre, ogled dokumentarcev, posnetkov, fotografij. Po mojem je s tega vidika tehnologija v pedagoškem poklicu nekaj pozitivnega, če se jo uporablja na primeren način in ne prekomerno. Zdi se mi, da lahko učenec od takega načina pouka odnese ogromno zanimivih in pomembnih informacij, ki jih sama na osnovni šoli nisem mogla. Banalen, a konkreten primer je ta, da ko sem jaz obiskovala osnovno šolo in nisem imela predstave kako zgleda nek predmet, pojav ali kaj pomeni določena beseda, mi večkrat ustna razlaga učiteljice ni zadoščala, saj si še vedno določenih stvari nisem mogla razlagati, ali pa mi je bilo prezahtevno si predstavljati nekaj, česar nisem nikoli videla. Danes pa lahko učitelj/ica enostavno poišče fotografijo ali posnetek na interaktivni tabli ali računalniku, ki omogoča otroku, da stvari vidi in spozna.

Povezava

Refleksija dela in samovrednotenje

V tem projektu sem se predvsem naučila kako ustvarjati in uporabljati licence. Naučila sem se kdaj lahko določeno fotografijo, ki jo najdemo na spletu, uporabimo, delimo, preoblikujemo ipd.

Če bi imela več časa bi se poglobila v odkrivanje različnih brskalnikov, ki omogočajo pravilno uporabo licenc, ker je pomembno, da te upoštevamo in pravilno ravnamo.

Največ časa sem posvetila razumevanju pravilnega zapisovanja licence, ki jo ima fotografija na spletu, ker sem imela težave pri iskanju avtorja fotografije in pri vnašanju linka na spletno stran za ustvarjanje licenc.

Svoje delo ocenim kot dobro, saj sem se veliko novega naučila, se potrudila in sledila danim navodilom.

Pridobljeno znanje bomo gotovo uporabila v nadaljevnju svojega študija in predvsem pri poklicnem delu. Znala bom pravilno ravnati z licencami in o teh ozavestiti tudi učence. Pozorna bom na slikovno gradivo, ki bom vključevala v predstavitve ipd.

Pri projektu mi je bilo najljubše urejanje slik, saj sama rada fotografiram in mi bo to pridobljeno znanje koristilo pri urejanju svojih fotografij. Na projektu mi je bilo vse všeč, torej ne bi spreminjala ničesar.

(Skupno 30 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost