INTERAKTIVNA MULTIMEDIJSKA PREDSTAVITEV
Avtorica: Živa Kvalić
Mentorica: asist. dr. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: doc. dr. Irena Nančovska Šerbec
Razredni pouk, IKT, 1. letnik
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Datum: 26. 6. 2022
Interaktivna multimedijska predstavitev – 3. projektna naloga by Živa Kvalić is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
NAMEN IN KRATEK OPIS VSEBINE PREDSTAVITVE
V tej projektni nalogi sem izdelala interaktivno multimedijsko predstavitev na temo Varnost na spletu. Predstavitev vsebuje nekaj interaktivnih nalog, s katerimi sem želela preveriti, koliko učenci že vedo o tej temi. Po vsaki interaktivni nalogi pa je v predstavitvi tudi prosojnica, na kateri je povzeto tisto, kar naj bi si učenci s pomočjo določene interaktivne naloge zapomnili.
Ta interaktivna multimedijska predstavitev je namenjena učencem drugega in predvsem tretjega izobraževalnega obdobja, ki se z internetom dandanes srečujejo vsakodnevno. Z interaktivnimi nalogami sem želela ugotoviti, koliko otroci te starosti že vedo o tej temi, njihove odgovore pa bi nato dopolnila z ustrezno razlago, ki je povzeta na prosojnicah, ki sledijo interaktivnim nalogam. Moj drugi cilj je bil torej izobraziti učence v tej smeri, da bi bili na internetu kar se da varni. Pomembno je namreč, da učenci vedo, kako se zaščititi na internetu, saj je dandanes prevar in zlorab na internetu ogromno.
Varnost na spletu_predstavitev by Živa Kvalić is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
VIRI
Portal OSV. (b. d.). Varnost in obnašanje na spletu.https://www.portalosv.si/digitalna-pismenost/varnost-in-obnasanje-na-spletu/
Safe.si. (b. d.). Instagram. https://safe.si/nasveti/druzabna-omrezja/instagram
Pirnat A. (2017). Kako poskrbeti za varnost na internetu?. https://tehnik.telekom.si/novice/kako-poskrbeti-za-varnost-na-internetu
Webless. (b. d.). Varno na internetu. https://webless.si/varno-na-internetu/
Predstavitev sem ustvarila s pomočjo h5p Course presentation.
V interaktivno multimedijsko predstavitev sem dodala nekaj prosojnic, ki sem jih izdelala v aplikaciji Canva. Sliko in GIF sem obdelala v programu PhotoScapeX, zvočni posnetek pa sem ustvarila v programu Audacity. Dodala sem tudi fotografijo, ki sem jo našla na Pixabay.
REFLEKSIJA DELA IN SAMOVREDNOTENJE
Pri tej projektni nalogi sem se naučila uporabljati h5p Course presentation. Prej tega programa nisem poznala, zato mi je bila njegova uporaba v velik izziv.
Če bi imela več časa, bi zagotovo posnela še kakšen video na temo varnost na spletu. Zdi se mi namreč, da bi ta predstavitev še nekoliko popestril in pritegnil pozornost učencev. Mogoče bi tudi nekoliko več časa porabila za urejanje slik in GIFov, a sem imela toliko dela z ostalimi deli predstavitve, da sem morala na koncu nekoliko pohiteti.
Največ časa sem posvetila ustvarjanju interaktivnih nalog za učence. Najprej sem namreč zbirala ideje, kakšne bi te naloge pravzaprav bile. Ta del mi je vzel največ časa. Ko pa sem dobila idejo, sem jo morala še realizirati. Ker pa tega programa nisem vajena, mi je tudi seznanjanje z njim vzelo veliko časa. Med delanjem interaktivnih nalog so se mi te pomotoma tudi večkrat izbrisale, saj sem jih pozabila shraniti. Ko pa sem ugotovila, kako program deluje, sem nemoteno dokončala delo, ki sem ga prej začela.
Pri projektni nalogi mi je bilo najljubše sestavljanje interaktivnih nalog. Kljub temu da so mi ravno te vzele največ časa, mislim, da so zelo dobra nadgradnja predstavitve in način, kako učence bolj spodbuditi k sodelovanju in zanimanju za temo. Pri projektni nalogi pa mi je bilo najmanj všeč to, da si teme nismo mogli izbrati sami. Če bi si lahko morda izbrala temo, o kateri vem več, bi bila moja predstavitev lahko še toliko boljša, saj bi bila v svoje znanje še nekoliko bolj prepričana.
Znanje, ki sem ga pridobila pri izdelavi te projektne naloge, bom v prihodnosti uporabila v svojih interaktivnih predstavitvah na fakulteti in kasneje v razredu z učenci. Menim namreč, da interaktivne naloge popestrijo pouk, učenci pa z njimi utrdijo svoje znanje. Na ta način bi tudi dobila vpogled v to, koliko učenci že znajo in katero snov bi bilo mogoče še dobro utrditi.
S svojo projektno nalogo sem zadovoljna in menim, da sem zanjo porabila dovolj časa. Prav tako sem se pri delu naučila veliko novega. Mislim, da zadostuje vsem postavljenim kriterijem. Trudila sem se, da so naloge zanimive, polne slikovnega gradiva in primerne znanju učencev iz drugega in tretjega izobraževalnega obdobja.