Kreiram splet
Avtorica: Eva Maurer
Mentorica: asist. dr. Alenka Žerovnik
Razredni pouk, 1. letnik, IKT
Pedagoška fakulteta Univerza v Ljubljani
Datum: 26. 6. 2022
Pozdravljeni! Moje ime je Eva in sem študentka prvega letnika razrednega pouka na Pedagoški fakulteti v Ljubljani. Za to smer študija sem se odločila, ker me je poučevanje drugih že od nekdaj veselilo. Ko smo bili jaz ter moja mlajša sorojenca še otroci, smo se večkrat “igrali šolo”- jaz sem bila učiteljica, onadva ter nekaj plišastih živali pa moji učenci. Ker sem v vlogi učiteljice tako uživala, je bilo precej logično, da svoje izobraževanje nadaljujem v tej smeri.
IKT tehnologijo sem do sedaj uporabljala v šolske namene- najpogosteje sem izdelovala PowerPoint predstavitve, ter v Microsoftovem Wordu pisala seminarske naloge. Nekajkrat sem na strani 1ka naredila ankete, ki sem jih morala uporabiti pri različnih seminarskih nalogah. Seveda uporabljam IKT tehnologijo tudi v neizobraževalne namene. Na socialnih omrežjih Instagram, Messenger ter Pinterest se pogovarjam s prijatelji, spremljam objave drugih ter iščem navdih za raznorazne projekte.
IKT tehnologija je v zadnjih letih vse bolj uporabljena v učilnicah, saj učiteljem olajša delo ter omogoča hitro najdbo informacij, ki jih potrebujemo. Pomembno je, da se pomena tehnologije ne le zavedamo, a se ga tudi poslužujemo. Kot pričakovano, bom v svoji učilnici učencem snov večkrat predstavila preko PowerPoint predstavitve, saj vanjo lahko poleg besedila vključimo tudi zanimivo slikovno gradivo, ki učencem pritegne pozornost in jim daje zanimanje za temo. Na strani YouTube se vedno najde kakšen zelo poučen video na najrazličnejše teme, ki bo pravtako učencem zanimiv ter jim dajal motivacijo za nadaljna dela. Večkrat bom tudi uporabila letos na novo spoznane aplikacije ter spletišča, kot na primer Kahoot, PhotoScape X, Canva, Mentimeter, H5P … IKT tehnologije pa ne bi uporabljala le sama, a bi strmela k tem, da se učenci tudi sami postopoma izobražujejo na tem področju. Večkrat bi skupaj obiskali računalniško učilnico, kjer bi se učili uporabljati različne programe, ki jim bodo koristili. Malo starejše učence (4. in 5. razred) pa bi spodbujala tudi k izdelovanju PowerPoint predstavitev ter pravilno vključevanje slik in drugih virov. Opozorila jih bom na to, da ne smejo uporabiti kar vsake slike, ki jo najdejo na Googlu, saj jim tega določene licence ne omogočajo.
tihožitje by evalija is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
REFLEKSIJA DELA IN SAMOVREDNOTENJE
Mislim, da je poznavanje IKT tehnologije za vsako bodočo učiteljico in učitelja zelo pomembno, saj smo navsezadnje mi tisti, ki otrokom prvi predstavimo uporabo tehnologije v izobraževanju. Spomenem se, da je bilo, ko sem bila še v osnovni šoli, veliko govora o tem, da računalniki, tablice in pametni telefoni otroke le motijo in jim naredijo več škode, kot koristi. Seveda je možno, da otrok med delom izgubi zanimanje oz. mu “misli odplavajo drugam”, a se to lahko tudi, če se uči brez uporabe tehnologije, sploh pa moramo to reševati tako, da se otrok zaveda, kdaj je čas za učenje in kdaj je čas za vse drugo. Prepričana sem, da bodo moji bodoči učenci s ustreznimi navodili ter spodbudo osvojili osnove osnovnošolske ravni uporabe IKT tehnologije ter da jim bo le-ta lajšala trud.
V izdelovanju te objave sem uživala, saj rada zapisujem svoja razmišljanja in ideje. Še najmanj ljubo pa mi je bilo pisanje o sebi, saj nisem vedela kaj in koliko stvari o sebi naj napišem v to objavo, a mi je največ časa vzelo razmišljanje o načinih uporabe IKT tehnologije, ki jih nameravamo izkoristiti. To, da sami razmislimo o načinih uporabe IKT tehnologije, ki se jih bomo posluževali pa se mi vseeno zdi zelo koristno, saj tako aktivno ugotavljamo, kakšen način predstavitve določene snovi je najprimernejši in s tem tudi najbolj učinkovit. Pomembno se mi zdi, da se skozi naše celotno obdobje poučevanja dodatno izobražujemo na področju tehnologije ter tako odkrivamo nove načine, s katerimi bi sebi in učencem lahko olajšali delo.
Najljubši del mi je bilo vstavljanje slike, saj mi je ta všeč in menim, da lepo popestri objavo. Če bi imela za izdelavo te projektne naloge več časa, bi morda posnela sliko, ki bi bila vsebinsko primernejša temi objave ter poiskala in tekstu dodala še kakšno drugo aplikacijo ali spletno stran, s katero bi lahko v prihodnosti različne snovi približala učencem. Prav tako bi se še bolj poglobila v razmislek in odgovore moje do sedanje in prihodnje uporabe IKT tehnologije. Če pa bi morala v definiciji samega projekta kaj spremeniti, bi dodala navodilo, ki bi druge spodbudbujalo k pisanju komentarjev pod nekaj objav sošolk/cev. Seveda, lahko to naredimo tudi brez določenega navodila, a menim, da bi se, če bi bilo to podano v navodilih, počutili prijetneje pri pisanju kratkih mnenj o objavah drugih.
Med kreikranjem svoje prve objave sem se naučila v le-to dodajati licence z linkom, česar prej nisem znala. Na vajah sem licence vedno podala le kot tekst in ne v formatu HTML ter se vedno čudila, kako neki so moje sošolke zraven licence dobile še sličice. Na splošno sem s svojo objavo zadovoljna, saj sem upoštevala navodila, ki smo jih prejeli, zato bi jo ocenila kot uspešno.