Lepota sončnih zahodov

Sončni zahodi so v različnih kulturah pokazatelj različnih stvari, kot so spomin na mrtvo osebo, nebesa, ljubezen ali prijateljstvo. Več slik sončnih zahodov, ki vam lahko nudijo uteho in lepoto, lahko najdete na tej spletni strani.

Lepota sončnih zahodov by Nina is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Ljubezen do sončnih zahodov

Sama sem sončne zahode rada gledala že od majhnega. Bila sem edina, ki je v družini v otroštvu šla spat po 10. uri zvečer, kljub vsemu trudu, ki ga je mama vložila v to, da bi prej zaspala. Raje sem gledala kako je sonce zašlo, saj sem vedela, da me takrat čaka večerja ali prigrizek poleti, ko sonce zahaja pozno zvečer. Moja starša sta oba jutranja človeka, jaz pa vedno raje malce dlje pospim in nato zvečer dolgo čujem. Rada sedim zunaj in opazujem, kako se cel svet umirja in upočasnjuje. Ob sončnem zahodu in po njem, vse do zgodnjih jutranjih ur se mi zdijo vse perspektive aktivnega sveta tako mirne. Ni nobenih avtov, ki bi trobili, ljudi, ki bi kričali ali sonca, ki bi nas zaslepil ob nenamernem pogledu preblizu njemu. Zame je sončni zahod nekakšen prehod med tem, ko moram imeti možgane vedno vklopljene in razmišljati o vsem, kar se dogaja okoli mene in pa med trenutkom, ko se lahko izklopim in obstajam samo jaz.

Ljudje po vsem svetu interpretirajo sončne zahode drugače. Nekateri verjamejo, da so to trenutki, ko nam vsi umrli mahajo nazaj in sporočajo, da je z njimi vse v redu, nekateri se spomnijo na lepe trenutke, ki so jih doživeli v dnevu ali življenju, včasih pa ljudje v sončnih zahodih vidijo vso lepoto sveta. Te različne interpretacije so me vedno zanimale in še danes je moja najljubša ta, da ob sončnih zahodih na nas gledajo in pazijo vsi, ki nas imajo radi, nam pošiljajo pozdrave in objeme.

Uporaba IKT tehnologije do danes

Z IKT tehnologijo sem seznanjena že od otroštva. Že od majhnih nog sem gledala risanke na televiziji, z babico poslušala radio ob koncu dneva, predvsem me je veselila tista rubrika, ko so prebrali pravljico za lahko noč, ali pa je lahko otrok poklical, da je izbral, katero pesmico želi, da predvajajo. Poleg tega smo doma imeli tudi računalnik, kjer sem z veseljem opazovala starejšega brata in očeta, ki sta igrala igrice. Z vstopom v šolo sem dobila tudi svoj prvi telefon, ki je bil star babičin, a je vseeno normalno delal, da sem lahko ob odhodu iz šole in prihodu domov poklicala mamo in ji povedala, da sem varno doma. V višjih razredih sem nekajkrat na mesec smela tudi v računalniško učilnico, kjer smo delali predvsem vaje za tuji jezik ali pa kakšno raziskavo za seminarsko nalogo. Danes sem obdana s tehnologijo vsepovsod. Skoraj vsaka oseba ima telefon, veliko ljudi tudi tablice in računalnike. Največ časa sem izpostavljena telefonu, saj v veliki večini s prijatelji komuniciram prek socialnih omrežij. Poleg tega sem tudi dovolj stara, da uporabljam lastne kartice za različne trgovine, kjer sem obdana s POS terminali.

Pomen IKT tehnologije v bodočem poklicu

Kot bodoča učiteljica, se zavedam, da bodo otroci, ki jih bom učila prav tako v vsakodnevnem stiku z IKT tehnologijo, saj je le-ta vedno bolj razširjena na vse mogoče načine. Tudi med poukom bom uporabljala Power Point predstavitve, ki bodo v nižjih razredih predvsem namenjene slikovnem gradivu, da si bodo učenci lažje predstavljali kakšno stvar, ki jo omenjamo, potem v višjih razredih pa že bolj za lažjo predelavo snovi ali za pomoč in oporo učencem med uro in med njihovim učenjem. Obvezna uporaba IKT tehnologije se je danes razširila tudi že na pisanje priprav za učne ure, vpis manjkajočih, vpise v redovalnico ali pa pregled ocen. Poleg tega bom IKT tehnologijo uporabljala za komunikacijo s starši, sodelavci, drugimi osebami, s katerimi bom želela vzpostaviti ali obdržati stik. Zaradi vse nevarnosti, ki jo prinaša množična in razširjena uporaba IKT je res pomembno, da otroke že od mladih let naučim pravilnega ravnanja na spletu, pri uporabi IKT tehnologije in da jih ozavestim, kakšne nevarnosti se skrivajo za tako lahko uporabo vsakega kosa tehnologije.

Refleksija in samovrednotenje

Kaj sem se novega naučil/a v tem projektu?

Pri tem projektu sem se naučila ustreznega označevanja slik in licenc, ki jih potrebujem, hkrati pa tudi, kako takšne licence pridobim. V povezavi s tem sem se naučila tudi prepoznave in razumevanja znakov v povezavi z licencami in avtorstvom slik. Naučila sem se, kako sploh ustvariti splet, kaj je pomembno, da vem ob kreiranju in zapisovanju informacij in predvsem sem se bolj podrobno spoznala z digitalnim odtisom in kako se ustrezno zaščititi v primeru kreiranja spleta. Poleg tega sem se naučila označevati izdelek po kategorijah in oznakah, za lažji dostop in prepoznavo oziroma ločevanje, kateri izdelki so pomembni ali ne glede na temo, ki jo iščem.

Če bi imel/a več časa, bi dodal/a, spremenil/a, izboljšal/a …

Z izdelkom sem zadovoljna, saj menim, da sem se glede na naučeno posvetila izdelku in večkrat preverila, da je vse kot mora biti. Hkrati sem bila previdna, da sem se zavedala digitalnega odtisa in pa pomembnosti varnosti na internetu. Za samo besedilo sem veliko razmišljala, kako sem se prvič z IKT tehnologijo spoznala in kje ter na kakšne načine sem ji bila izpostavljena skozi leta.

Kateremu delu si posvetil/a največ časa in zakaj?

Največ časa sem namenila opisu sončnih zahodov in razlagi, zakaj so mi tako všeč in pomembni. Menim, da sem želela res vsakomur, ki to besedilo prebere, sončne zahode prikazati v drugačni luči, da začne razmišljati tudi o drugem vidiku in interpretaciji sončnih zahodov, mogoče celo komu vzbuditi zanimanje za to temo ter zavedanje, da so lahko takšne male stvari zelo lepe in pomembne komurkoli in imajo velik pomen.

Kako ocenjuješ svoje delo glede na dan kriterij ocenjevanja?

Delo ocenjujem kot ustrezno opravljeno. Glede na to, da je to prvi izdelek, ki sem ga naredila sem prepričana, da je prostor za izboljšave in spremembe, saj se tako učimo še naprej. Same zahteve za zapis naloge so bile, da vse konkretiziramo in dobro argumentiramo, zato upam, da sem to storila v zadostni meri.

Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabil/a tekom študija in na svoji poklicni poti?

Predvsem menim, da bom v povezavi s to temo imela največ opravka z avtorstvom in licencami, saj večina seminarskih nalog in kasneje predstavitev zahteva slike in prikaze, ki jih sedaj znam licencirati in preveriti, če lahko neko stvar sploh uporabim za namen, v katerega jih potrebujem. Tudi na moji poklicni poti bo večkrat prišlo do potrebe po slikovnem gradivu, kjer bo posebej težko najti nekaj, kar lahko uporabimo za izobraževalne namene, hkrati pa tudi nekaj, kar bo otrokom lahko razumljivo in ne pretežko.

Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj?

Pri projektu mi je bilo najbolj všeč, da smo lahko pisali o neki stvari, ki jo imamo radi in nas posebej zanima. Menim, da je to uvod, ki študenta ali osebo nasploh prepriča, da je to dober predmet, ki je pomemben za razvoj za bodoči poklic in hkrati tudi poudarja stvari, ki so pomembne v vsakdanjem življenju v povezavi z IKT tehnologijo.

Kaj bi spremenil v definiciji projekta, da bi bil boljši?

Menim, da pri projektu ni potrebno spreminjati ničesar. Je dober uvod v sam predmet in dobro predstavi ter zahteva, kar smo se naučili pri seminarjih ter vajah. Hkrati je osredotočen na stvari, ki jih mi že delno poznamo, npr. naše zanimanje in uporaba IKT.

(Skupno 24 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost