Pešec in kolesar: varnost v prometu

Pomen digitalne tehnologije

V hitro razvijajočem se svetu kjer je tehnologija praktično povsod okoli nas je pomembno, da znamo z njo ravnati. Poleg tega jo moramo kot bodoči učitelji dobro poznati, tudi zato, da lahko o njej poučimo otroke. Tako kaj so dobre lastnosti digitalne tehnologije, kot tudi, kaj so njene pomanjkljivosti/pasti.

Kot bodočim učiteljem nam je digitalna tehnologija lahko v veliko pomoč pri administrativnih delih (beleženje ocen, prisotnosti, komunikacija s starši). Zelo koristna pa je tudi za poučevanje, kjer si lahko z njo veliko pomagamo (npr. če obravnavamo živali je veliko bolj efektivno, da si pri razlagi snovi pomagamo z slikovnim gradivom, ki bo zagotovo pritegnilo učence namesto).

Učni načrt:

Predmet: Spoznavanje okolja

Razred: 1. in 2.

Cilji:

  • Učenci se učijo pravila varne hoje (1. razred) in poznajo pravila obnašanja v/na drugih prevoznih sredstvih (2. razred)
  • znajo opisati pomen prometnih znakov, ki so pomembni za pešce in kolesarje (1. razred)
  • razumejo pomen vidnosti v prometu (1. razred) in nevarnost prometa v različnih vremenskih razmerah (2. razred)

Obvezna kolesarska oprema

Čelada je najpomembnejši del opreme za varno kolesarjenje. Vsakič, ko se odpravimo na kolo jo moramo imeti na glavi. Prav tako mora biti čelada tudi pravilno pritrjena (če stresemo z glavo ne sme opletati). Zelo pomembno je, da učence naučimo pravilne pritrditve čelade, saj samo pravilno pritrjena čelada v primeru nesreče pomaga zaščititi glavo.

Narobe (levo) in pravilno (desno) nošena čelada by Cicic is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Pomembno je tudi, da imamo delujoče sprednje in zadnje zavore. Te namreč poskrbijo, da se lahko, če je potrebno zelo naglo ustavimo in preprečimo trk z drugimi udeleženci v prometu. Prav tako pomagajo nadzorovati hitrost. Treba pa je vedeti, da se tudi najboljšim zavoram v slabih razmerah (npr. ko dežuje) podaljša zavorna pot. To pomeni, da če se želimo ustaviti moramo začeti zavirati prej, kot v dobrih razmerah.

Zavore by Cicic is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Za vidnost v prometu je pomembno, da imamo zadnji kot sprednji odsevnik, ki poskrbita, da nas ostali udeleženci v prometu, tudi ponoči ali v slabem vremenu lahko opazijo. Dodatno k vidnosti pripomore nošenje oblačil svetlih barv (za prvošolce na primer rumena rutka), saj nas tako ostali udeleženci v prometu hitreje opazijo.

Sprednji in zadnji odsevnik by Cicic is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Učenci morajo poznati kolesarsko opremo, ter kako pomembno je, da so vidni v prometu spoznati že v prvem razredu. V drugem razredu pa tudi že spoznavajo kako različne vremenske razmere vplivajo na promet in katere izmed njih povečajo nevarnost za udeležence v prometu.

Pozornost na okolico

Slušalke in telefon by Cicic is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

V prometu je zelo pomembno, da smo ves čas pozorni na dogajanje okoli nas, saj se lahko to spremeni v delčku sekunde. Zato je pomembno, da ob vožnji s kolesom ali ob hoji po pločniku v ušesih nimamo slušalk in ne gledamo v mobilni telefon. Zaradi slušalk ne slišimo, oziroma zelo slabo slišimo našo okolico, kar lahko privede do nesreče. Še bolj nevarna je uporaba mobilnih telefonov. Telefoni namreč odvrnejo našo pozornost stran od dogajanja okoli nas in zelo hitro se lahko zgodi, da človek ni pozoren in brez, da bi pogledal ali ima zeleno luč stopi na prehod. Voznik avtomobila, ki ima zeleno tega ne pričakuje in lahko se zgodi, da ne uspe pravočasno zavirati. V tem primeru lahko pešec ali kolesar utrpi hude poškodbe.

Zato je pomembno, da na semaforiziranih prehodih vedno pogledamo ali imamo zeleno luč. Na nesemaforiziranih prehodih, pa vedno (!!!) pogledamo v levo in desno stran preden prečkamo cesto Učenci se že v prvem razredu učijo o pravilih varne hoje, ki jih v drugem nadgradijo s pravili obnašanja v ostalih prevoznih sredstvih.

Prometni znaki

Cycling path by Andzejrembowski is licensed under CC BY 4.0

Ker smo kolesarji udeleženci v prometu je pomembno, da poznamo tudi prometne znake. Zelena luč pomeni, da lahko prečkamo prehod za pešce. Če smo na kolesu ga moramo prečkati po za to označenem pasu. Če tega pasu ni moramo sestopiti s kolesa in z njim peš prečkati prehod. V primeru, da je luč rdeča ceste ne smemo prečkati. Učenci se že v prvem razredu učijo o prometnih znakih, saj v tem obdobju začnejo postajati samostojni udeleženci v prometu (še posebej, če sami hodijo v šolo). Poznavanje znakov se skozi prva tri leta šolanja konstantno nadgrajuje. V 1. razredu učenci spoznajo prometne znake za kolesarje in pešce v okolici šole in jih znajo opisati. V 2. znajo razložiti pomen prometnih znakov v okolici šole, ki so pomembni za pešce, v 3. pa še pomen znakov, ki so pomembni za kolesarje.

Prometni znaki in prehodi za pešce by Cicic is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Samorefleksija

Pri tem projektu sem se veliko naučil predvsem o urejanju fotografij in kako posneti fotografijo, ki je primerna za uporabo v razredu. V primeru, da bi imel več časa bi se zagotovo bolj posvetil urejanju fotografij, saj se mi zdi, da je to področje kjer se lahko še zelo izboljšam. Mogoče bi tudi poizkusil nekoliko bolj estetsko urediti celotno objavo. Največ časa sem porabil za fotografiranje, saj sem želel poskrbeti, da so bile fotografije karseda dobre. Svoje delo ocenjujem kot dobro. Zdi se mi, da sta 1. in 4. točka narejeni tako kot morata bit, manj sem pa zadovoljen z 2. in 3. Kot sem že omenil sem mnenja, da bi lahko ustvaril še bolj kakovostne fotografije.

Pridobljeno znanje bom v času študija zagotovo uporabil pri raznoraznih predstavitvah, kjer se mi bo zdelo, da bo slikovno gradivo pomagalo ostalim pri razumevanju teme o kateri bi se pogovarjali. Na podoben način bi jo uporabljal tudi v razredu. Pri učnih urah, kjer se mi bo zdelo, da bo slikovno gradivo pomagalo otrokom pri razumevanju snovi (torej pri precej velikem številu ur). Uporabil bi ga tudi za ponazoritev nekaterih bolj abstraktnih konceptov (npr. pri matematiki) na za učence lažje razumljiv način.

Pri projektu mi je bilo najljubše urejanje same objave in iskanje informacij o temi. Najmanj sem užival v urejanju fotografij, ampak to predvsem zato, ker sem na tem področju šibkejši, ne zato, ker se mi samo urejanje ne bi zdelo zanimivo (bilo mi je zelo zanimivo). Ta projektna naloga mi je bila zelo všeč, tako da pri njej ne bi ničesar spreminjal.

Uporabljene povezave:

Pixabay

PhotoScape X

Beta licence chooser

Povezava do učnega načrta: https://www.gov.si/assets/ministrstva/MVI/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/obvezni/UN_spoznavanje_okolja_pop.pdf

(Skupno 9 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost