TRADICIONALNI SLOVENSKI ZAJTRK – ČEBELE IN MED
Tradicionalni slovenski zajtrk je sestavljen iz mleka, masla, kruha, medu in jabolk. Med ter vsa druga živila morajo biti pridelana in predelana v Republiki Sloveniji. Po sklepu Vlade v letu 2023 se vsak tretji teden v novembru obeležuje kot teden slovenske hrane. Tradicionalni slovenski zajtrk pa se na vsaki slovenski osnovni šoli izvede ob petkih v omenjenem tednu.
Namen slovenskega tradicionalnega zajtrka je, da otrokom približamo pomen zajtrka kot najpomembnejšega obroka dneva in da s tem spodbujamo uživanje sveže, lokalno pridelane hrane. Pomembno je, da se otroci zavedajo vrednot slovenske tradicije ter se pri tem naučijo spoštovati domače kmetijske pridelke.

Tradicionalni slovenski zajtrk by Nasty is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
V sklopu učnega načrta se otroci pri pouku skozi leta učijo splošnega pomena čebel in kako prispevajo k ekosistemu. Prav tako spoznavajo proces nastajanja medu ter kakšno nalogo ima pri tem čebelar. S tem se podrobneje začnejo srečevati v 3. razredu pri predmetu spoznavanje okolja.
Učni cilj: učenci vedo, da živa bitja iz okolja nekaj sprejemajo
(hrana, zrak, voda), predelujejo in v okolje
oddajajo
Vsebina: medsebojna odvisnost živih bitij
POSTOPEK NASTAJANJA MEDU
Čebela najprej prileti na cvet, nakar z rilčkom iz njega posrka sladek sok, ki mu pravimo medičina ali nektar. Poleg nektarja prav tako čebele nabirajo cvetni prah, kar je ključnega pomena za opraševanje drugih rastlin.

Čebele nabirajo nektar by Nasty is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Svoj medni želodček napolnijo s sladko tekočino, ki jo nato odnesejo v panj, kjer jo predajo čebelam v panju. Panjske čebele prineseno tekočino obdelajo, posušijo, tako da iz nje odstranijo odvečno vodo in poskrbijo, da iz sladke tekočine nastane med.

Čebelji panj by Nasty is licensed under CC BY-NC-SA 4.0


Notranjost čebeljega panja by Nasty is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Med čebele shranijo v satje in ga pokrijejo z voščenimi pokrovčki.

Prazno satje by Nasty is licensed under CC BY-NC-SA 4.0


Polno satje by Nasty is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Zdaj pa pride na vrsto delo čebelarja.

Čebelarka v opremi by Nasty is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
- Čebelar z ustrezno opremo in pripomočki iz panja pobere sate z medom in z njih omete čebele.
- S posebnimi čebelarskimi vilicami odstrani voščene pokrovčke na satju.
- Sate nato vstavi v posebno napravo, ki ji rečemo točilo. Ob vrtenju točila iz satov v posodo steče med, nakar med precedi skozi cedilo in ga na koncu napolni v kozarce.



Orodje in pripomočki by Nasty is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Končni pridelek.

Med by Nasty is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Povezave
Učni načrt: učni načrt – spoznavanje okolja
Urejanje slik: PhotoScape X
Ustvarjalnik licence: Beta Chooser – creative commons
Refleksija
V tem projektu sem na podlagi predmeta informacijsko-komunikacijske tehnologije, pridobila veliko novih izkušenj ter spoznanj glede ustrezne priprave slikovnega gradiva, navajanja avtorskih pravic in ustvarjanja svojih licenc. Prav tako pa sem osvežila veliko pozabljenega znanja, ki smo ga kot otroci pridobili v 3. razredu pri spoznavanju okolja. Tekom projekta sem se zelo zabavala, saj sem imela dokaj zanimivo tematiko, ki jo v družini dobro poznamo. Če bi imela več časa, bi se bolj posvetila fotografiranju in pripravi slikovnega gradiva, saj mislim, da bi lahko bile fotografije še boljše kot so zdaj. Kljub temu sem z končnim izdelkom precej zadovoljna in mislim, da je dokaj dobro zasnovan. Največ časa sem posvetila sami pripravi in raziskovanju tematike, saj sem želela poiskati čim več informacij in ključnih podatkov, za katere sem menila, da bi otrokom prišle prav. Ko sem si zasnovala načrt in v mislih ustvarila vizijo, kako bo projektna naloga izgledala, pa sem vse skupaj še zapisala. Glede na to, da kot študentka prvič pišem prispevek v spletišču, sem glede na dan kriterij ocenjevanja zelo vesela in ponosna, da sem nalogo izpeljala uspešno. Menim, da sem ustrezno kreirala splet ter slikovno gradivo. Pridobljeno znanje bom tekom študija lahko uporabljala še naprej, tako pri ustvarjanju projektnih nalog, kot tudi pri kreiranju seminarskih nalog in drsnic za različne predstavitve. Na svoji poklicni poti mi bo to koristilo za izvajanje raznih predstavitev, kjer bom uporabila veliko slikovnega gradiva, za katerega bom morala ustrezno navesti avtorske pravice in licence. Pri projektu mi je bilo najljubše to, da smo se z bližnjimi lahko pozabavali in se naučili tudi kaj novega o sami tematiki. Manj zabavna stvar pa je bila to, da sem čebele morala fotografirati zelo od blizu, kar mi ni bilo preveč prijetno. V definiciji projekta ne bi spremenila, saj mislim, da je strukturno kot tudi vsebinsko zelo dobro zasnovan.
Viri