Kmetijske živali

Tema, ki sem si jo izbrala so kmetijske živali. Zdi se mi pomembno, da učenci razredne stopnje spoznajo kmetijo, njeno funkcijo ter živali, ki živijo na njej. To znanje jim bo pomagalo razumeti svet okoli njih ter cikel življenja, ljudi in živali.

Kmetija in njene živali so vključene v učni načrt za drugi razred, pri predmetu spoznavanja okolja, bolj podrobno pri naslovu živa bitja. Cilji, našteti pod to temo so:

-Učenci vedo, da se živali prehranjujejo z rastlinami, drugimi živalmi ali obojim.

-Učenci spoznajo, da se ljudje, živali rodijo, rastejo, imajo potomce, se postarajo in umrejo.

-Učenci spoznajo, da imajo živali potomce, ki navadno izhajajo iz samca in samice, in da so potomci njim podobni.

Če bi učno uro o kmetiji in kmetijskih živalih vodila jaz, bi bila ta pogovorna. Z uvodnim pogovorom, bi učenci predstavili svoje predznanje o tej temi. Nato bi si ogledali nekaj slik živali ter mladičev teh živali, kar bi bilo izhodišče za nadaljnji pogovor o točno določenih vrstah živali iz slik, njihovih značilnostih, vlogah na kmetiji, njihovi oskrbi in njihovih potomcih. Za boljše razumevanje snovi bi se učenci odigrali zabavno igro, ki se navezuje na slike o katerih smo se pogovarjali. V skupinah ali parih bi povezali slike odraslih živali z slikami njihovih mladičev in nato naredili plakat na katerega bi poleg že natisnjenih slik dodali risbe njihove prehrane, bivalnega okolja itd. Na koncu pa bi vsaka skupina predstavila svoj plakat in ga opisala še drugim sošolcem.

Pomembno je, kakšne slike bodo uporabljene za obravnavo te teme. Slike se seveda morajo navezovati na kmetijo in živali. Morajo biti jasne in slika se mora osredotočati na le eno žival, tako pri učencih ne bo prišlo do zmede. Pomembno je, da so živali dobro osvetljene in da imajo realistične barve, saj bodo le tako učenci lahko spoznali tudi barvo in teksturo kože/dlake/perja živali. Dobro bi bilo če bi slike prikazovale živali v svojem naravnem okolju, tako bodo učenci dobili predstavo, ne samo o videzu živali, temveč tudi o njenem načinu življenja.

Kmetijske živali by gajci is licensed under CC BY-SA 4.0

SAMOVREDNOTENJE:

Pri izvedbi projektne naloge, katera se je osredotočala na ustvarjanje fotografij za uporabo pri pouku, sem pridobila pomembne izkušnje. Pri nalogi sem povezovala mojo ustvarjalnost (pri samem fotografiranju) z didaktičnim razmišljanjem (razmišljanje kako bi fotografije uporabila pri pouku). Menim, da se lahko z vizualnimi gradivi približamo učencem ter jim naravoslovne vsebine predstavimo na zanimiv način. Pri predmetu IKT sem se naučila, da le fotografija ni dovolj, saj mora biti ta tehnično ustrezna. Z pravo kompozicijo in svetlobo, fotografije postanejo bolj privlačne in razumljive za učence, kar jih bo posledično spodbudilo k boljši zapomnitvi in zanimanju za to temo. Če bi imela več časa, bi se bolj osredotočila na vsebino slik. Tako, da bi dobila slike ene odrasle živali in enega mladička. Prav tako bi se potrudila vključiti več vrst živali. Največ časa sem posvetila urejanju slik ter slikanju. Pogosto sem morala živali ponovno slikati saj sem šele kasneje ugotovila, da so se na sliki premikali ali pa niso bile dobro postavljene. Prav tako se zavedam, da moramo biti, kot bodoči učitelji, odprti do novih učnih pripomočkov. Eden takšen pripomoček so lastne fotografije skozi katere lahko, z malo truda, ustvarimo kakovostno gradivo za učence, ki se jim bo gotovo bolj približala kot pa če bi to temo obravnavali le preko učbenika ali pa slik iz spleta. Verjamem, da bom to novo pridobljeno znanje uporabila v bodoči karieri. Pri projektni nalogi mi je bilo najljubše samo oblikovanje naloge. Torej odločanje katere živali bom fotografirala ter oblikovanje pisnega dela. Svoje delo bi dobro ocenila. Menim, da sem dobro zajela živali v fotografijah in dobro oblikovala pisni del projektne naloge. Pri projektu bi spremenila kriterij ocenjevanja za pisni del. Ta bi, po mojem mnenju, bil ocenjen z več točk kot je trenutno. Projektna naloga se mi je konec koncev zdela odlično oblikovana in poučna.

VIRI:

Učni načrt za spoznavanje okolja

Urejevalnik slik; PhotoScape x

Ustvarjalnik licence; Beta chooser

(Skupno 26 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Orodna vrstica za dostopnost