GOZDNA ABECEDA – spoznaj drevesne vrste
Drevesa so pljuča našega planeta. Proizvajajo kisik, čistijo zrak, uravnavajo podnebje in nudijo življenjski prostor številnim živalskim vrstam. Dajejo nam les, sadeže in senco. A niso vsa drevesa enaka. Vsaka drevesna vrsta ima svojo vlogo v gozdu. Nekatera privabljajo določene opraševalce, druga bolje zadržujejo vodo v tleh, tretja so odporna na podnebne spremembe. Ko poznamo različne drevesne vrste, lahko bolje razumemo naravo kot celoto. Otroci s poznavanjem drevesnih vrst razvijajo povezanost z naravo in spoštovanje do okolja. Ko poznajo različne vrste začnejo opazovati njihove posebnosti: listi, plodovi, deblo… Poznavanje dreves spodbuja radovednost in krepi opazovalne sposobnosti. Drevo tako ni več samo “drevo”, ampak postane nekaj poznanega, živega – prijatelj v naravi.
To temo bi lahko pri pouku obravnavali na več različnih načinov.
- Otroke, bi lahko peljali v gozd in imeli učno uro v naravi, kjer bi si pogledali različne drevesne vrste in jih opazovali.
- Lahko bi se igrali igro »poišči drevo« kjer vsak učenec dobi svoj list/iglico in išče kateremu drevesu pripada v naravi.
- Lahko bi šli na sprehod v gozd in nabrali naraven material (različne plodove, liste, lubje…) s katerim bi potem ustvarjali.
- Vsak učenec dobi fotografijo nekega drevesa in mora prepoznati katera drevesna vrsta je to.
- Učenci se razdelijo v skupine in predstavijo različne drevesne vrste.
- Spomin s slikami različnih drevesnih vrst (plodovi, listi, deblo…).
- Dobijo različne fotografije in jih morajo razvrstiti v različne kategorije (listavci/iglavci…).
Če bi si izbrali aktivnost s fotografijami drevesnih vrst, bi potrebovali kvalitetne in jasne fotografije. Večina posnetkov bi morala biti bližnjih, da se jasno vidi struktura lista. Nekaj slik pa bi lahko bilo oddaljenih, da bi ločili listavce in iglavce. Vodoravne slike so bolj primerne za poučevanje, zato bi bile vodoravne slike bolj primerne.
Predmet in razred: Naravoslovje in tehnika, 4. razred
Učni načrt za predmet Naravoslovje in tehnika ima predpisane učne cilje na temo drevesnih vrst:
-prepoznati najpogostejše vrste rastlin, živali
in gliv v neposrednem okolju-prepoznati najpogostejše drevesne in
grmovne vrste, ki rastejo v ožjem okolju (po
listih, cvetovih in plodovih).

Gozd by Gozdna vila is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Pa spoznajmo najpogostejše drevesne vrste:

Smreka by Gozdna vila is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Bor by Gozdna vila is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Tisa by Gozdna vila is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Iglavci by Gozdna vila is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Sedaj smo spoznali različne vrste iglavcev, sedaj pa si poglejmo še listavce.

Bukev by Gozdna vila is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Gaber by Gozdna vila is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Breza by Gozdna vila is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Hrast by Gozdna vila is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Javor by Gozdna vila is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Kostanj by Gozdna vila is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Leska by Gozdna vila is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Lipa by Gozdna vila is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Listavci by Gozdna vila is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Uporabljena programska oprema: Beta Chooser – Creative commons, Photoscape x.
Refleksija:
▪ Kaj sem se novega naučil/-a v tem projektu?
V tem projektu sem se naučila kako uporabljati Arnes splet. Spoznala sem kako ustvariti objavo, dati zanimiv naslov, vstaviti slike, preimenovati linke, vstaviti licenco za določeno fotografijo, oblikovati fotografije…
▪ Če bi imel/-a več časa, bi dodal/-a, spremenil/-a, izboljšal/-a …
Če bi imela več časa bi se še bolj poglobila v oblikovanje slik in še bolj razmislila kako bi lahko to temo predstavila učencem. Šla bi še v kakšen drug gozd da bi našla še kakšno drevesno vrsto.
▪ Kateremu delu sem posvetil/-a največ časa in zakaj?
Največ časa sem porabila za oblikovanje slik, saj jih je bilo veliko. Objavila sem 14 slik in prav vsako od teh sem oblikovala zato mi je to vzelo največ časa.
▪ Kako ocenjujem svoje delo glede na podan kriterij ocenjevanja?
Moja objava se mi zdi korektno narejena. Besedilo sem dobro napisala, fotografije se mi zdijo kakovostne in jasne, nastavila sem resolucijo in format, licence sem dodala k vsaki fotografiji, objava se mi zdi smiselna in urejena.
▪ Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabil/-a tekom študija in na svoji poklicni poti?
Pridobljeno znanje bom rada uporabila še pri nadaljnjem izobraževanju na fakulteti in tudi kasneje v razredu. Mogoče bom morala jaz urejati spletno stran šole ali pa napisati kakšno objavo.
▪ Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj?
Najljubše mi je bilo fotografirati. Najmanj ljubše pa mi je bilo objavo spraviti skupaj, saj ti vzame kar nekaj časa.
▪ Kaj bi spremenil/-a v definiciji projekta, da bi bil boljši?
Pri tem projektu bi spremenila to, da bi slikala še plodove ali pa lubje in cvetove ter jih povezala z danimi drevesnimi vrstami. S tem bi ta projekt bolj razširila.