LOČEVANJE ODPADKOV

Predmet: SPOZNAVANJE OKOLJA

Razred: 3. razred

CILJI:

  • znajo utemeljiti, kako ljudje vplivajo na naravo,
  • vedo, da ob proizvodnji in v vsakdanjem življenju nastajajo odpadki,
  • znajo opisati ustrezna ravnanja z odpadki, za varovanje in vzdrževanje okolja,
  • spoznajo, kako potrošništvo vpliva na okolje,
  • poznajo glavne onesnaževalce in posledice onesnaženja vode, zraka in tal.

V 3. razredu pri predmetu Spoznavanje okolja je tematski sklop Okoljska vzgoja, kjer je obravnavana tudi tema ločevanje odpadkov. Ta tema je za učence zelo pomembna, saj lahko s pravilnim znanjem veliko pripomorejo k čistejšemu okolju in ohranjevanju narave. Učenci se morajo v tem sklopu naučiti, da nastajajo v vsakdanjem življenju odpadki in pridobiti znanje o tem, kako z njimi ravnati, da okolje varujejo in vzdržujejo čistega. Glede na te cilje bi učence najprej naučila o tem, kakšni odpadki obstajajo, kako veliko jih proizvedemo in da moramo za ustrezno varovanje okolja te odpadke ustrezno ločevati, jih razdeliti v ustrezne zabojnike in jih, če se da tudi reciklirati. Predstavila bi jim vse zabojnike in njihove barve ter se osredotočila tudi na posebne zabojnike, pokazala pa bi jim tudi česa z odpadki ne počnemo.To bi naredili z različnimi delovnimi listi, nalogami, odhodom ven, kjer bi si zabojnike ogledali v živo in ugotovljali, kaj sodi kam. Z vsem tem bi jim poskušala pokazati, da je to zelo enostavno, vendar pa lahko s tem naredimo ogromno za naš planet in vse živo na njem.

Pri tej temi bi tako potrebovala bližnje fotografije različnih zabojnikov, kjer se vidijo napisi, barve pokrovov in če je možno simbol, da bi si učenci lažje predstavljali in zapomnili. Koristile bi mi tudi širše fotografije ekoloških otokov, tako na prostem npr. v mestih, kot v notranjih prostorih npr. šoli in doma ter širše fotografije nepravilnega ravnanja z odpadki. Za dodatno ponavljanje bi potrebovala tudi bližnje fotografije primerov odpadkov in v kater zabojnik sodijo.

Vrste odpadkov in zabojniki:

  • EMBALAŽA (rumen zabojnik): vanj sodijo plastenke, konzerve in pločevinke, tetrapak embalaža, plastične vrečke, plastična in alu folija, embalaža iz stiropora, ovitki CD-jev in DVD-jev.
  • STEKLO (zelen zabojnik): vanj sodijo steklenice, kozarci, steklena embalaža živil in pijač
  • PAPIR (moder zabojnik): vanj sodijo pisemske ovojnice, pisarniški papir, časopisi in revije, papirnate vrečke, kartonska embalaža in lepenka
  • MEŠANI/ PREOSTALI ODPADKI/ PREOSTANEK ODPADKOV (črn zabojnik): vanj sodijo zamaščena in z živili zamazana embalaža, razbita keramika in porcelan, plutovinasti zamaški, zaščitne maske in rokavice
  • BIOLOŠKI ODPADKI (rjav zabojnik): vanj sodijo olupki sadja in zelenjave, ostanki hrane, pokvarjena živila (brez embalaže), papirnati robčki in prtički, kavni filtri in čajne vrečke

Zabojniki by TJ is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Obstajajo pa še NEVARNI ODPADKI (olja, razredčila, zdravila kisline, baterije), ki jih prevzamejo pooblaščena podjetja za ravnanje z nevarnimi odpadki in jih predelajo, sežgejo ipd. Nevarne odpadke zbiramo ločeno v posebnih zabojnikih, ki so le na določenih mestih

EKOLOŠKI OTOKI: Odpadke ločujemo vsepovsod; doma, v šoli, v mestu na sprehodu, v kavarni, zato obstajajo ekološki otoki, kjer so zabojniki določenih barv.

Ekološki otoki by TJ is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Poglejmo si še nekaj primerov odpadkov in v kater zabojnik sodijo:

Primeri odpadkov by TJ is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Odpadke lahko zbiramo v vrečkah za smeti, ki so plastične. Pozorni moramo biti, da te vrečke vržemo le v zabojnik za embalažo in ne v druge zabojnike. Za biološke odpadke pa obstajajo tudi biorazgradljive vrečke, ki jih pri teh odpadkih raje uporabimo kot plastične.

Vrečka za smeti

Vrečka za smeti by TJ is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Še nekaj primerov česa z odpadki ne počnemo, saj s tem škodujemo naravi, kar posledično škoduje živalim in pa tudi ljudem. Odpadkov ne mečemo v naravo, ali kar nekam na tla. Odvržemo jih v ustrezen zabojnik.

Nepravilno ravnanje z odpadki by TJ is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE

  • V tem projektu sem se naučila, kako narediti objavo na spletni strani oz. uporabljati Arnes Splet, kako uporabljati PhotoScapeX ter kako narediti in tudi urediti fotografijo, ki je primerna kot učno gradivo. Naučila sem se tudi, katero licenco uporabiti in, kako jo narediti ter zaščititi avtorsko gradivo.
  • Če bi imela še več časa, bi dodala še kakšno fotografijo več, drugače pa sem s svojim delom zadovoljna.
  • Največ časa sem posvetila načrtovanju katere fotografije bom potrebovala, saj sem želela imeti dober načrt, da bo moje delo tako hitreje in lažje potekalo. Veliko časa pa sem namenila še samemu fotografiranju, saj sem morala izbrati ustrezno lokacijo, primeren čas, da je bila ustrezna svetloba, ustrezne predmete in poskrbeti, da je na fotografiji vse kar sem želela.
  • Glede na podan kriterij, mislim, da sem izpolnila vse zadano. Verjetno bi ponekod lahko storila kaj še bolje, ampak sem se potrudila po svojih najboljših močeh in naredila tako kot najbolje znam.
  • Svoje pridobljeno znanje bom uporabila, ko bom potrebovala slikovno gradivo za učni material, da bom naredila ustrezne fotografije, jih uredila, nastavila resolucijo, izbrala pravi format in jih avtorsko zaščitila z licenco. Znanje, ki mi bo zelo koristilo ne le pri slikovnem gradivu, ampak tudi pri mojih drugih delih je, da bom znala narediti in uporabiti ustrezno licenco in zaščititi svoje delo.
  • Najljubše mi je bilo fotografiranje,  saj v tem zelo uživam že na splošno. Najmanj ljubo pa mi je bilo urejanje in izbiranje licenc, saj je bilo to zame nekaj novega in sem se morala to še naučiti.
  • Sam projekt se mi zdi zelo dobro zasnovan, mogoče bi si le želela bolj natančnih navodil glede opisa teme, saj nisem točno vedela, kaj moram napisati. Drugače pa se mi zdi, da nam je projekt koristil, ker smo se veliko novega naučili.

UPORABLJENA PROGRAMSKA OPREMA:

VIRI:

Kolar, M. (2011). Progam osnovna šola. Spoznavanje okolja. Pridobljeno (10.4.2025) iz: https://www.gov.si/assets/ministrstva/MVI/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/obvezni/UN_spoznavanje_okolja_pop.pdf

JP VOKA SNAGA. (n.d.) Napotki za ravanje z odpadki. Pridobljeno (10.4.2025) iz: https://www.vokasnaga.si/locevanje-odpadkov

(Skupno 29 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Orodna vrstica za dostopnost