Ločevanje odpadkov
Tema moje projektne naloge je ločevanje odpadkov. Danes postaja ločevanje odpadkov vedno pomembnejša dejavnost, ki zahteva odgovornost. Namreč, svet se sooča z velikimi količinami odpadkov, ki imajo velik vpliv na naše okolje, zdravje ter prihodnost tako ljudi kot živali in rastlin. Zato pa lahko z ločevanjem pripomoremo k bolj čistemu okolju, varčujemo z naravnimi viri in tako zmanjšamo količino odpadkov, ki končajo na odlagališčih.

Smetnjaki by rdecapesa is licensed under CC BY-SA 4.0
O skrbi za naše okolje se začnejo v osnovnih šolah učiti že zelo zgodaj. Že v prvem vzgojno izobraževalnem obdobju je veliko poudarka na tem, da se učence spodbuja k zavedanju kako sami vplivajo na okolje in kako lahko prispevajo k varovanju in ohranjanju naravnega okolja ter k urejanju okolja v katerem živijo. V tem obdobju je to zelo pomembno saj se takrat navade kot so te najlažje razvijajo.
RAZRED : 1. – 3. razred
PREDMET : Spoznavanje okolja
TEMATSKI SKLOP : OKOLJSKA VZGOJA
Za utrjevanje teh navad in učenje odgovornosti lahko uporabimo različne načine. Pomembno je, da so aktivnosti praktične, zabavne in primerne njihovi starosti. Za prvi način bi lahko navedli igro. Kot učitelji, bi pripravili različne kartončke z različnimi slikicami, ki bi prikazovale odpadke različnih materialov, učenci pa bi potem ugotavljali kam spadajo – papir, embalaža, steklo, biološki odpadki.

Plastična steklenica by rdecapesa is licensed under CC BY-SA 4.0

Stekleni kozarec by rdecapesa is licensed under CC BY-SA 4.0

Kartonasto pakiranje by rdecapesa is licensed under CC BY-SA 4.0
Pri tem jim razložimo, da v koš za papir spadajo kartoni, časopisi, letaki, knjige, papirnate vrečke itd. Poudariti mramo tudi to, česar ne mečemo v zabojnik za papir in sicer so to tetrapaki, toaletni papir, povoščeni papir, papir z ostanki živil in podobno. V zabojnik za steklo sodijo steklenice, steklene embalaže, kozarci, stekleničke od parfumov, ne sodijo pa žarnice, ogledala, avtomobilsko steklo, okensko steklo ipd. V embalažo lahko damo vse plastenke, pločevinke, konzerve, vrečke folije. Nikakor pa v ta zabojnik kakšne trdne plastike ali pa nevarnih odpadkov. Med mešane odpadke največkrat uvrščamo stare gumbe, povoskan papir, umazan papir, čistilne gobice in med biološke pa zgolj ostanke hrane, pokošeno travo, zemljo čajne vrečke, papirnate robčke.

Biološki odpadki by rdecapesa is licensed under CC BY-SA 4.0

Zabojnik za embalažo in papir by rdecapesa is licensed under CC BY-SA 4.0
Z drugim načinom, ki se rahlo povezuje s predmetom likovne umetnosti lahko otrokom bolje prikažemo idejo recikliranja. Recikliranje pomeni, da iz nečesa starega ustvarimo nekaj novega. Namesto, da odpadke vržemo stran jih uporabimo za kaj drugega oziroma iz tega ustvarimo nekaj novega in uporabnega. Iz starega kartona, plastičnih steklenic ali katerega koli drugega materiala lahko otroci ustvarijo igrače, okraske ali recimo glasbila s katerimi bi lahko tudi kaj zaigrali.



Zabojnik za embalažo in biološke odpadke by rdecapesa is licensed under CC BY-SA 4.0

Zabojnik za papir by rdecapesa is licensed under CC BY-SA 4.0
Učenci lahko tudi sami doma ločujejo odpadke. Lahko si ustvarijo kompostnik in opazujejo kako razkroj bioloških odpadkov. Pri tem si lahko pomagajo z barvami, ki so določene za vsak zaboj ali pa si sami označijo kaj kam spada.


Označeni zabojniki in obarvani zabojniki by rdecapesa is licensed under CC BY-SA 4.0
POVEZAVE :
- Ustvarjalnik licence : BetaChooser
- Učni načrt
- PhotoScapeX