Ločujmo skupaj!

Ločevanje odpadkov je izredno pomembna in vedno bolj aktualna tema, ki je ključna za učinkovito ravnanje z odpadki in preprečevanje negativnega vpliva na okolje. Podatki velikih količin kopičenja odpadkov so zastrašujoči, zato je pomembno, da se o tej problematiki pogovarjamo in ozaveščamo čim širši krog ljudi. S tem lahko začnemo že v osnovni šoli in kot bodoči učitelji poskrbimo, da smo otrokom dober zgled.

Dano temo bi pri pouku skušala vpeljati na način, da bi si učenci lahko čim več zapomnili in fizično videli različne vrste zabojnikov, zato sem v projektni nalogi skušala prikazati čim več vrst zabojnikov, ki se nahajajo povsod okoli nas. Posebej bi bili pozorni tudi na odpadke, ki so lahko nevarni za okolje ali pa ne spadajo v običajne zabojnike. Za lažji prikaz bi jim lahko predvajali videoposnetke časa razpadanja odpadkov v naravi, da bi si lahko predstavljali posledice. Uporabila sem tudi slike odpadkov, ki so pripravljeni na ločevanje, s tem bi lahko otroke vzpodbudili in jim dali izziv, da sami razporedijo slike oziroma odpadke v za to primerne zabojnike. V projektno nalogo sem vključila tudi slike neprimernega ločevanja odpadkov, z učenci bi se lahko ob sliki pogovarjali zakaj ločevanje odpadkov ni bilo pravilno izvedeno.

UČNI NAČRT

PREDMET: spoznavanje okolja

RAZRED: 3. razred

TEMATSKI SKLOP: okoljska vzgoja

VSEBINA: odpadki, ravnanje z odpadki

UČNI CILJI:

-učenci vedo, da ob proizvodnji in v vsakdanjem življenju nastajajo odpadki,

-znajo opisati ustrezna ravnanja z odpadki, za varovanje in vzdrževanje okolja,

-znajo utemeljiti, kako ljudje vplivajo na naravo,

-spoznajo, kako potrošništvo vpliva na okolje,

-znajo pojasniti, kako sami dejavno prispevajo k varovanju in ohranjanju naravnega okolja ter k urejanju okolja, v katerem živijo

Zabojniki za odpadke v parku by Bambi is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

V embalažo (zabojnik z rumenim pokrovom) sodijo: plastenke, konzerve in pločevnike, tetrapak embalaža, plastične vrečke, plastična in alu folija, embalaža iz stiroporja, ovitki CD-jev in DVD-jev.

V papir (zabojnik z modrim pokrovom) odvržemo: pisemske ovojnice, pisarniški papir, časopisi in revije, papirnate vrečke, kartonsko embalažo in lepenke.

Med biološke odpadke (zabojnik z rjavim pokrovom) sodijo: olupki sadja, zelenjave, pokvarjena živila brez embalaže, papirnati robčki in prtički, kavni filtri in čajne vreče.

Med steklo (zabojnik z zelenim pokrovom) sodijo: steklenice, kozarci, steklena embalaža živil in pijač.

V preostale odpadke (zabojnik s črnim pokrovom) pa odvržemo: zamaščena in z živili zamazana embalaža, razbita keramika in procelan, plutuvinasti zamaški, zaščitne maske in rokavice.

Različni zabojniki za ločevanje by Bambi is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Primeri nepravilnega ločevanja by Bambi is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Odpadki za ločevanje by Bambi is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Komunalni odpadki zaprtega tipa by Bambi is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Kosovni odpadki by Bambi is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Kosovni odpadki npr. vzmetnice, preproge, kovinski predmeti in športni rekviziti zaradi svoje velikosti, teže ali oblike niso primerni za oddajo v običajne zabojnike, zato se takšne vrste odpadkov zbira na posebnih mestih. Komunalna služba običajno določi datum odvoza in s tem prepreči morebitno skladiščenje ter zmanjša nevarnost ogrožanja posesti imetnikov odpadkov s strani nepooblašenih prevzemov, nam pa olajšajo fizično delo in prevoz odpadkov. V ta namen se organizirajo tudi zbiralne akcije.

Zabojniki za nevarne snovi by Bambi is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Med nevarne odpadke sodijo: onesnažena embalaža in embalaža pršil, absorbenti, barve, laki, razredčila, baterije, akumulatorji, itd. Vsebujejo večje koncentracije okolju neavrnih snovi in so težko razgradljivi, posledično povzročajo škodo naravi in človeštvu nasploh. Na zgornji sliki se nahaja zabojnik z znakom nevarne infekcijske snovi.

REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE

V dani projektni nalogi sem se naučila temo iz šolskega učnega načrta povezati s področjem urejanja spletne objave, uporabe ustreznih povezav, izbiro fotografij primerne resolucije in formata in spoznala koristne aplikacije za v nadaljno učenje in uporabo. Ponotranjila sem tudi pomen avtorskih pravic za določevanje ustrezne licence.

Če bi imela več časa bi se še bolj potrudila s fotografijami in morda bolje premislila kje točno bom fotografirala. Največ časa sem posvetila fotografiranju, saj sem želela vključiti čim več primernih slik na različnih mestih zato, da bi prispevek kar se da raznolik in zanimiv. Menim, da sem delo opravila dobro, saj sem se potrudila vključiti vse potrebno, vedno pa je tu še prostor za izboljšavo in popravke.

Pridobljeno znanje urejanja slik in formata mi bo zagotovo prišlo prav v zasebnem življenju, saj imam velikokrat težave, da se prostor zaradi velikosti datotek in slik hitro zapolni na računalniku. Prav tako mi bo znanje prve spletne objave prišlo prav v razredu pri poučevanju in doma, ko bom pripravljala gradiva za učence in pisala objave na spletni strani šole.

Pri projektu mi je bilo najljubše pisanje refleksije, saj se mi zdi pomembno, da imamo možnost izraziti svoje mnenje in lastno razmišljanje o našem delu. Največ časa mi je vzelo urejanje in fotografiranje slik, to delo mi ni bilo tako všeč, se mi pa zdi koristno za v nadaljno uporabo.

V definiciji pri projektu ne bi nič spreminjala, saj se mi zdi smiseln in poučen, v nalogi so vključena uporabna področja za nas študente in bodoče učitelje.

UPORABLJENE POVEZAVE V PROJEKTNI NALOGI:

Učni načrt–program osnovna šola, spoznavanje okolja

PhotoScapeX

Beta license chooser

VIRI IN LITERATURA:

Voka Snaga. (n.d.). Ločevanje odpadkov. https://www.vokasnaga.si/locevanje-odpadkov (povezava: Napotki za ravnanje z odpadki)

(Skupno 36 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Orodna vrstica za dostopnost