Drevesne vrste

V okviru prve projektne naloge sem si izbrala temo drevesne vrste v Sloveniji, ki jo bom celostno obravnavala v vseh treh projektnih nalogah. Tema izhaja iz učnega načrta predmeta Naravoslovje in tehnika za 4. razred osnovne šole in učencem omogoča prepoznavanje najpogostejših drevesnih vrst listavcev ter iglavcev na slovenskem prostoru. Hkraten namen obravnave pa je tudi razvijanje pozornega odnosa do narave in pridobivanje temeljnih znanj o pomenu dreves za okolje ter življenje človeka. S pomočjo opazovanja, fotografiranja in primerjanja učenci razvijajo naravoslovne spretnosti, poglabljajo znanje o naravi ter razvijajo spoštljiv odnos do okolja.

Pri pouku bi izbrano temo obravnavala z uporabo različnih metod kot so terensko delo, opazovanje v naravi, delo z vizualnim gradivom. Učenci bi vrste dreves prepoznavali na podlagi značilnosti, kot so oblika listov, plodov, skorje debla ter celotnega videza drevesa. Poleg tega bi pripravila različne delovne liste s fotografijami, animirane prikaze rasti dreves in različne interaktivne ter poučne igre na temo drevesnih vrst. Za uspešno izvedbo učne ure potrebujem fotografije celotnega drevesa, za prepoznavanje splošne oblike in okolja rasti; bližnje posnetke listov ali iglic, za razločevanje med iglavci ter listavci; bližnje posnetke plodov ter lubja, za razlikovanje med posameznimi vrst iglavcev in listavcev.

Učni cilji – Naravoslovje in tehnika, 4. razred:

  • Učenci razlikujejo nekaj značilnih drevesnih vrst v okolici šole.
  • Opišejo osnovne dele rastlin (list, steblo, plod, korenina).
  • Razvijajo zmožnost opazovanja in klasifikacije rastlin.
  • Spoznavajo pogoje za rast rastlin.
  • Ugotavljajo pomen dreves za okolje in človeka.
  • Razvijajo pozitiven odnos do narave in spoštovanje do živega sveta.

Samovrednotenje in refleksija dela

V tem projektu sem se naučila veliko novega, predvsem na področju ustvarjanja lastnih učnih gradiv s pomočjo avtorskih fotografij in uporabe spletnega mesta za izobraževalne namene. Prvič sem podrobneje spoznala, kako pomembno je pravilno označevanje slik z licencami, ter kako lahko s preprostimi, a kakovostnimi fotografijami učencem približamo učne vsebine. Naučila sem se tudi tehničnih veščin, kot so obdelava slik, poimenovanje, nalaganje na spletišče in urejanje objave. Največ časa sem posvetila izbiri in obdelavi fotografij. Ujela sem se v želji, da bi bile slike čim bolj jasne, informativne in estetsko primerne za objavo ter hkrati dovolj didaktične za uporabo pri pouku. Veliko časa je vzela tudi tehnična ureditev licenc in objav na spletišču. Svoje delo ocenjujem kot uspešno, saj menim, da sem upoštevala večino danih kriterijev in pri tem razvijala tako svojo ustvarjalnost kot tehnično natančnost. Kljub začetnim težavam pri orientaciji znotraj spletnega orodja sem samostojno poiskala rešitve in izboljšala svoje digitalne veščine. Znanje, ki sem ga pridobila s tem projektom, bom gotovo uporabila v nadaljnjem študiju – še posebej pri pripravi drugih učnih vsebin in predstavitev. Verjamem, da mi bo zelo koristilo tudi na moji poklicni poti, kjer bom kot učiteljica želela učencem čim bolj približati snov na zanimiv, sodoben in aktiven način. Najljubše pri projektu mi je bilo fotografiranje v naravi in spoznavanje posameznih značilnosti dreves – opazovala sem jih z drugačnimi očmi kot običajno. Najmanj mi je bilo všeč tehnično urejanje licenc in vmesne težave pri nalaganju slik, saj mi je to vzelo največ energije in časa. Če bi lahko, bi v definiciji projekta dodala več primerov dobre prakse ali krajše vmesne delavnice za razlago tehničnih korakov. Tako bi se lažje osredotočila na vsebinski del in ustvarjalni vidik naloge.

Povezave:

(Skupno 11 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Orodna vrstica za dostopnost