Kolesar varno v prometu
Za projektno nalogo sem izbrala temo, ki se mi zdi zelo pomembna za učence in njihovo varnost. Učenci v tretjem razredu so pogosto sami udeleženci v prometu kot pešci morda na poti v šolo ali kot kolesarji. Ključno je, da poznajo prometna pravila in varno obnašanje v prometu. V šoli jih je potrebno naučiti o pravilni opremi, varnem obnašanju in odgovornosti v prometu. To lahko storimo skozi razne dejavnosti, s praktičnimi primeri in nalogami.
Pri pouku bi temo začela obravnavati s preverjanjem njihovega predznanja o obnašanju v prometu. Skupaj bi nato pogledali več različnih fotografij na katerih je prikazana pravilna oprema, prometni znaki in razne resnične situacije na cesti. Nato bi se z učenci odpravila na sprehod, kjer bi skupaj opazovali in iskali prometne znake in se pogovarjali o njihovem pomenu.
Tematski sklop PROMET se obravanava v prvem, drugim in tretjem razredu pri spoznavanju okolja. V učnem načrtu so za drugi in tretji razred zapisani sledeči cilji:
- poznajo pomen prometnih znakov, ki jih srečujejo na svoji poti v šolo, in znakov, pomembnih za vedenje pešcev (2. razred),
- razumejo nevarnosti prometa v različnih vremenskih razmerah (2. razred),
- poznajo pravila obnašanja v različnih prevoznih sredstvih (2. razred),
- razložijo pomen prometnih znakov, pomembnih za vedenje kolesarjev (3. razred),
- poznajo različna prometna sredstva in objekte ter njihovo vlogo v prometu (kolo, motor, avto, avtobus, tovorno vozilo, vlak, letalo, ladja itd.) in okolju (3. razred),
- spoznajo vzroke za potovanja (3. razred),
- vedo, da promet onesnažuje zrak, vodo in prst (če ni nujno, izberemo za pot sredstvo, ki manj onesnažuje, gremo peš, s kolesom, vlakom) (3. razred).
OBVEZNA KOLESARSKA OPREMA
Pomembno je, da je kolo pravilno opremljeno. Med obvezno opremo kolesa spadajo brezhibna sprednja in zadnja zavora, bela luč spredaj za osvetljevanje ceste ter rdeča luč zadaj, odsevniki na pedalih in na boku, zvonec, ustrezno napolnjene pnevmatike, primerno nastavljena višina krmila in sedeža. Poleg obvezne opreme kolesa je pomembna tudi oprema kolesarja. Nujna je kolesarska čelada, ki kolesarja ščiti ob morebitnem padcu. Prav tako je priporočljivo nositi svetla ali odsevna oblačila, da je kolesar hitreje viden v prometu.




Obvezna kolesarska oprema by kovaa is licensed under CC BY-NC 4.0
VOŽNJA PO CESTI IN KOLESARSKI STEZI
Kadar ima kolesar na voljo kolesarsko stezo, jo vedno uporabi. Kadar pa kolesarske steze ni, se kolesar vozi po desni strani na cesti, približno korak stran od roba ceste, da ne ovira prometa. Kolesar vozi na isti strani ceste, kot avtomobil. Tudi prehod za pešce lahko prečka v smeri prometa.



Vožnja po cesti in kolesarski stezi by kovaa is licensed under CC BY-NC 4.0
PROMETNI ZNAKI IN SVETLOBNA SIGNALIZACIJA
Pomembno je, da kolesar pozna prometne znake, da lahko ravna v skladu z njimi (na primer znak za neprednostno cesto, znak za kolesarsko stezo). Pri prehodu za pešce mora kolesar počakati na zeleno luč, nato prečka prehod po kolesarski stezi. Na semaforju se spremeni najprej rdeča luč za pešce, nato za kolesarje.





Prometni znaki in svetlobna signalizacija by kovaa is licensed under CC BY-NC 4.0
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE
Pri projektu sem se naučila, da lahko vsakodnevne stvari, ki so nam samoumevne na zabaven način predstavimo otrokom v šoli. Naučila sem se kako urediti fotografije in kako ustvariti primerno licenco zanje. Prav tako zdaj znam načrtovati uro za učence in vnaprej pripraviti fotografski material, ki je zanjo potreben. Če bi imela na voljo več časa, bi pri projektu dodala več fotografij različnih prometnih znakov. Prav tako bi poskusila dodati fotografije z več kolesarji in v projekt vključiti pešce. Največ časa sem porabila za ustvarjanje fotografij in za načrovanje kje bom fotografije posnela na varen način kjer ne ogrožam sebe, kolesarke in drugih udeležencev v prometu. Veliko časa sem porabila za urejanje fotografij in za načrtovanje katere slike bom potrebovala. Svoje delo ocenjujem kot premišljeno in natančno, saj sem pri projektu upoštevala vse kriterije in podana navodila. Menim, da je tema razložena jasno in nazorno, da so fotografije primerne in lepo urejene. Poimenovala sem vse fotografije in zanje ustvarila licenco, ki sem jo izbrala. Znanje, ki sem ga pridobila s tem projektom, bom zagotovo lahko uporabila pri kasnejših učnih pripravah. Spretnejša bom pri urejanju gradiva in fotografij. Poleg teh spretnosti sem s projektom razvijala tudi svoje pedagoško mišljenje oz. razmišljanje, kako lahko vsebine približam in predstavim učencem na njim razumljiv način. Najljubši del projekta mi je bil fotografiranje, saj sem zelo uživala v vlogi fotografa. S kolesarko sva se pri ustvarjanju fotografij imeli zelo prijetno in zabavno. Najmanj sem uživala pri pisanju teoretičnega dela projekta oz. pri predstavljanju teme, saj raje izvajam praktične dejavnosti. Pri projektu bi dodala podrobnejša navodila za izvedbo projekta in podrobnejši opis tem za projekt.
PROGRAMI IN SPLETNE STRANI UPORABLJENE PRI DELU
https://www.avp-rs.si/preventiva/preventivne-akcije/varnost-kolesarjev/varno-kolo
https://chooser-beta.creativecommons.org