KOŠARKA
PREDMET: Športna vzgoja
RAZRED: 5. razred
UČNA ENOTA: Košarka: igra
UČNI CILJI:
- Učenci razvijajo koordinacijo celega telesa
- Spoznajo temeljna pravila male košarke
- Razvijajo situacijsko mišljenje
- Športno prenesejo zmago ali poraz
- Upoštevajo pravila in se navajajo na poštenost pri igri
Moja tema projektne naloge je košarka. To sem izbrala zato, ker se rada ukvarjam s športom, predvsem košarko in, ker sem mnenja, da osnovne šole v Sloveniji posvečajo premalo pozornosti temu predmetu. Za projektno nalogo sem uporabila fotografije, ki prikazujejo osnove košarke, katerih se učenci naučijo v 5. razredu osnovne šole. Glede na to, da se učenci v zadnji triadi srečajo s pravo košarko, sem fotografije posnela na pravem igrišču, saj bodo tako lažje razumeli potek same igre, še vedno pa bodo svoje znanje lahko pokazali tudi na manjšem igrišču- igrišču, primernem za malo košarko. Učence bi igranja košarke naučila tako, da bi jim sama pokazala pravila in samo igro.

Košarkarska žoga by ancka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Košarka je igra med dvema moštvoma, ki imata po 5 igralcev. Cilj vsakega moštva je vreči žogo v nasprotnikov koš in preprečiti nasprotnemu moštvu, da bi doseglo koš. Košarkarsko igro oziroma tekmo nadzirajo sodniki, pomožni sodniki in komisar. Zmagovalno moštvo je tisto, ki ob koncu igralnega časa, kar je 40 minut, doseže večje število točk. Košarkarsko igrišče je dolgo 28 metrov, široko pa 15 metrov. Košarkarski koš je postavljen na višini 3,05 metra. Moštvo, ki je v napadu, pa ima za koš 24 sekund časa. Točke, igralni čas in osebne napake igralcev so prikazane na semaforju.

Košarkarski koš by ancka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Košarkarski semafor by ancka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
V 5. razredu osnovne šole se pri predmetu športna vzgoja učenci v okviru malih športnih iger srečajo z tako imenovano malo košarko, katera se precej razlikuje od prave košarke. Ekipa ima tako 4 igralce, igralna žoga je manjša, višina obroča je na 260 cm, igralna površina je manjša, zadetek izven rakete je vreden 3 točke, igralni čas je 4 x 8 minut, in ne 10, prav tako pa ni merjenja napada 24 sekund. Učenci tako spoznajo osnovne izraze, povezane z tehniko in taktiko male košarke. Seznanijo se tudi z temeljnimi pravili male košarke in najpomembnejšimi sodniškimi izrazi ter se naučijo primernega športnega obnašanja.


Košarkarsko igrišče by ancka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Tehnika: Učenci se naučijo različnih oblik vodenja žoge na mestu, prehodov v vodenje, vodenja s spremembami smeri in menjavanja rok spredaj. Naučijo se zaustavljanja po vodenju, obračanja z žogo oziroma pivotiranja in različnih podaj z obema rokama na mestu in po vodenju.
Taktika: Kot napadalci se odkrivajo in vtekajo z različnimi zaključki po sprejemu žoge. Naučijo se tudi protinapada.
Igra: Igrajo na 1 koš in sicer v manjših skupinah, recimo 2:2 ali 3:3.


Vodenje in podajanje žoge by ancka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Učenci se preizkusijo tudi v lovljenju žoge z obema rokama, v metu z mesta in po vodenju. Naučijo se še lovljenja in podajanja žoge med tekom ter lovljenja žoge po odkrivanju in vtekanju ter obrata proti košu.


Met na koš by ancka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Pravilen met na koš: Noge morajo biti rahlo pokrčene, ne smemo se nagibati naprej niti nazaj, žoga počiva na blazinicah prstov izmetne roke, ki so rahlo upognjeni, kot v komolcu pa more meriti 90 stopinj.


Pravilen met na koš in zadetek by ancka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Poleg napada poznamo tudi obrambo. Igralec, ki napadalcu onemogoča zadeti koš, drži obrambo.

Držanje obrambe by ancka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Še zadnja pomembna stvar je osebna napaka. To je napaka igralca, ki je posledica nepravilnega dotika z nasprotnikom. Če se osebna napaka zgodi med metom na koš, ima igralec prosti met, ki je vreden 1 točko. V nasprotnem primeru ekipa nadaljuje z napadom.


Osebna napaka in prosti met by ancka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE:
Izdelava 1. projektne naloge mi je bila zanimiva, čeprav sem vedela, da bo le ta izziv, saj sem se s tem srečala prvič. Kljub vsemu, sem rešila vse težave in se naučila veliko novih stvari. Najbolj všeč mi je bilo, saj smo si za projektno nalogo lahko izbrali katerokoli temo želimo in tako smo si lahko zbrali temo, ki nam je zelo všeč, ali pa mogoče temo, o kateri želimo izvedeti nekaj več. Prav tako sem vesela, da sem lahko spoznala aplikacijo PhotoScape, saj mislim, da mi bo vnaprej prišla prav, tako v življenju, kot tudi pri obveznostih. Naučila sem se tudi ustvariti svojo prvo spletno objavo, določiti licence, ustvariti linke in kako oblikovati objavo. Zdi se mi, da je bila ta projektna naloga v okviru predmeta IKT v izobraževanju zame zares koristna.
UPORABLJENE POVEZAVE: