Kolesarski izpit
Otroci ob vstopu v šolo z vsakim dnem povečujejo svojo samostojnost. Eden od korakov, ki naj bi ga z nekaj leti šolanja učenci osvojili, je kolesarski izpit. Le-ta je pomemben korak za učence, da se naučijo pravilnega in varnega vedenja v prometu, prepoznavanja prometnih znakov, se seznanijo z obvezno opremo kolesa, ter pridobijo praktične izkušnje pri vožnji z njim. Vsi ti cilji, ki naj bi jih vsak učenec dosegel, posameznika osamosvajajo in ga postopajo v varnejši svet.
Kolesarski izpit učenci osnovne šole običajno opravljajo v 4. ali v 5. razredu. Ta obsega vrednotenje teoretičnega znanja z reševanjem testnih pol v spletni učilnici Kolesar, vrednotenje praktične vožnje s kolesom na poligonu in vrednotenje samostojne vožnje kolesa v cestnem prometu.
Temo kolesarski izpit bi pri pouku obravnavala tako, da bi začela s krajšim uvodnim pogovorom o varnosti v prometu, nato s teoretičnim učenjem prometnih pravil in znakov ter učence peljala na preizkušnjo na poligonu na šolskem dvorišču. Prav tako bi vključila tudi pregled kolesa in če bi bilo možno bi zaprosila policista, za krajšo predstavitev kolesarskega izpita in njegovega pomena, dodatno kar bi učencem dalo večji občutek resnosti teme.
Cilji:
- poznavanje cestnoprometnih pravil za kolesarja,
- pravilno in varno vključevanje v javni cestni promet s kolesom,
- ustrezno presojanje različnih prometnih situacij,
- varno ravnanje kolesarja v cestnem prometu v skladu s predpisi in pravili glede na razmere na prometnih površinah,
- odgovorno, kulturno in strpno sodelovanje v cestnem prometu s kolesom,
- zdrav in koristen način preživljanja prostega časa z uporabo kolesa.
Oprema na kolesu

Neprimerna obutev by Kavč is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Za varno kolesarjenje je potrebna zaprta, čvrsta obutev. Obuvala na sliki so neprimerna, saj zmanjšujejo oprijem na pedalih in povečujejo tveganje za zdrs.



Zapeta kolesarska čelada by Kavč is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Prva slika zgoraj levo ponazarja primerno opremljeno kolesarko, medtem ko na drugi sliki kolesarka nima zapete čelade, kar je ena najpomembnejših stvari, da lahko čelada pravilno opravlja svojo funkcijo. Deklica ima tudi odpeto bundo, ki bi jo lahko ovirala pri kolesarjenju. Na skrajno desni sliki ima kolesarka zapeto tako čelado kot bundo in je ustrezno pripravljena za kolesarjenje.
Pravilna drža na kolesu

Pravilna drža by Kavč is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Postavitev stopala na pedalu



Stopala na pedalu by Kavč is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Za učence, ki se prvič samostojno podajajo na kolo je zelo pomembno, da se seznanijo s pravilno postavitvijo stopal na pedalih kolesa. Stopalo mora biti poravnano, sredina stopala mora biti na pedalu, kar omogoča stabilen oprijem. Vse tri slike prikazujejo neprimeren položaj, stopalo je namreč postavljeno preveč nazaj oziroma preveč naprej.
Obutev na slikah je primerna.
Prečkanje cestišča in vožnja na cesti



Prečkanje cestišča in vožnja na cesti by Kavč is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Učenci se morajo obvezno seznaniti s tremi pravili, ki jih prikazujejo naslednje slike.
- SLIKA: Kolesarka pravilno prečka cesto – ob kolesu hodi peš po prehodu za pešce.
- SLIKA: Kolesarka ob zavijanju pravilno nakazuje smer z iztegnjeno roko.
- SLIKA: Kolesarka pravilno vozi po kolesarski stezi – umaknjena je od prometa in pešcev.
Primerna oblačila za kolesarjenje v temi


Oblačila v temi by Kavč is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Učenci se morajo v šoli seznaniti tudi s primernimi oblačili in opremo, ki jo potrebujejo v primeru vožnje kolesa v temi. Na levi sliki je kolesarka oblečena v temna oblačila in jo ostali udeleženci v prometu zelo težko opazijo na cesti. Na desni sliki pa je kolesarka primerno oblečena, bunda je svetle barve in dobro vidna v prometu, prav tako ima na roki odsevnik, ki je nujen za varno udeležbo v prometu.
Refleksija in samovrednotenje
V projektu sem se naučila uporabljati Arnes splet za ustvarjanje novih objav, kako pridobiti licence slik ter kako urejati in oblikovati fotografije uporabne za izobraževanje. Prav tako sem se ponovno podala v izziv povezovanja teoretične učne snovi s praktičnim delom in vizualnimi pripomočki, kar je zelo pomemben del v poklicu učitelja. Če bi imela več časa za fotografiranje, bi se v temo podrobneje poglobila in bi tako bi lahko zajela še več točk, ki se nanjo nanašajo. Razlaga bi tako zajemala več vsebine in bi bila tako mogoče bolj primerna za nekoga, ki o kolesarskem izpitu ne ve ničesar.
Največ časa sem posvetila oblikovanju spletne strani, saj mi je to že v začetku predstavljalo nekakšen izziv, saj mi to ne glede na naša življenja, povezana z elektroniko, ni tako zelo domača stvar. Kljub temu pa bi moje delo ocenila pozitivno in skladno s podanimi kriteriji ocenjevanja, saj sem upoštevala navodila in zajela vse dane točke.
Pridobljeno znanje bom lahko tekom študijskih let uporabila pri pisanju seminarskih nalog, ustvarjanju učnih listov, predstavitev in gradiv, kasneje pa tudi pri samem poučevanju. Uporaba orodij, kot je Arnes splet mi bo zagotovo prišla prav za opravljanje obšolskih dejavnosti, katere bom poleg poučevanja v osnovni šoli tudi organizirala za učence.
Najljubši del projekta mi je bilo fotografiranje, saj je bilo to delo zabavno in mi ni predstavljalo večjih težav. Ob njem sem se prav tako kar nekajkrat nasmejala saj popolne fotografije na kolesu ni tako zlahka ujeti. Del, ki mi je bil najmanj všeč pa je bilo urejanje tehničnih podrobnostih, predvsem kategorij, saj najprej nisem uspela odpraviti napake nekategorizirano v zavihku kategorizirano, kot smo to počeli na fakulteti na kliničnih vajah. Kategorij namreč v sami spletni strani nisem imela avtomatsko danih, tako kot smo imela na kliničnih vajah na fakulteti. Po dolgem poskušanju mi je težavo na srečo uspelo rešiti.
Definicije projekta ne bi veliko spremenila, saj smo imeli zelo dobro pomoč z videi, ki so objavljeni v spletni učilnici. Mogoče bi bilo dobro le to, da bi v šoli podane zadolžitve naredili več kot le enkrat. Naloga pa je bila za nas kot bodoče učitelje zagotovo koristna.
Povezave
Koncept usposabljanja za vožnjo kolesa in kolesarski izpit v osnovni šoli