Ločujte za čisto okolje
Učenci v prvem in tretjem razredu pri spoznavanju okolja obravnavajo tematski sklop Okoljska vzgoja. Učenci so vsakodnevno v stiku z najrazličnejšimi odpadki in pomembno je, da se jih naučijo ločevati že dovolj zgodaj, saj s tem ravnanjem že zgodaj pripomorejo k čistejšemu in bolj zdravemu okolju.
Učni cilji, ki se obravnavajo v razredih so:
- znajo opisati, kako sami in drugi vplivajo na naravo,
- znajo pojasniti, kako sami dejavno prispevajo k varovanju in ohranjanju naravnega okolja ter k urejanju okolja, v katerem živijo, (onesnaževanje okolja)
- znajo opisati ustrezna ravnanja z odpadki, za varovanje in vzdrževanje okolja (odpadki, ravnanje z odpadki)
Plakat sem poizkušala oblikovati jasno, pregledno in preprosto z namenom, da bi z njim pritegnila čim več otrok in jim približala skrb za okolje. Prepričana sem, da plakat z veliko besedila odvrača otrokovo pozornost, zato sem uporabila le ključne besede. Nanj sem nanizala zabojnike različnih barv in nad njih zapisala nekaj glavnih vrst odpadkov, ki sodijo vanje. Na sredino plakata sem postavila sliko nasmejane Zemlje, predvsem kot motivacijo, da njihovo ločevanje odpadkov, dela naš planet srečnejši. Dodala sem slogan: ”Ločujte za čisto okolje”, ki vse skupaj povezuje v celoto.

Ločujte za čisto okolje by Tajka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Ločujte za čisto okolje PDF by Tajka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Refleksija in samovrednotenje:
- Kaj sem se novega naučila v tem projektu?
V tej projektni nalogi sem se naučila, kako učinkovito uporabiti orodje Canva za ustvarjanje infografike. Spoznala sem različne možnosti oblikovanja, postavitve besedila in uporabe ilustracij, kar mi bo zelo koristilo tudi v prihodnosti kot učiteljici razrednega pouka. Poleg tega sem razmišljala, kako temo predstaviti otrokom na njim prijazen in razumljiv način.
- Če bi imela več časa, bi dodala, spremenila, izboljšala …
V primeru, da bi bila to digitalna verzija, bi morda vključila več animiranih elementov ali interaktivnih povezav.
- Kateremu delu sem posvetila največ časa in zakaj?
Največ časa sem posvetila oblikovanju plakata – izbiri barv, razporeditvi informacij in iskanju primernih ilustracij. Želela sem, da bo plakat privlačen, jasen in razumljiv za osnovnošolske otroke, saj je vizualna privlačnost zelo pomembna pri njihovem pomnjenju informacij.
- Kako ocenjujem svoje delo glede na podan kriterij ocenjevanja?
Svoje delo ocenjujem kot uspešno. Upoštevala sem vse kriterije – jasnost sporočila, privlačnost oblikovanja, kontraste, uporabnost vsebine in prilagoditev starostni skupini. Zdi se mi, da sem dosegla namen naloge in ustvarila izdelek, ki je hkrati poučen in zanimiv.
- Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabila tekom študija in na svoji poklicni poti?
Znanje uporabe Canve in ustvarjanja infografik bom lahko pogosto uporabljala že tekom študija pri predstavitvah ali projektih, predvsem pa kasneje v svojem poklicu učiteljice. Takšna orodja mi bodo omogočila, da pouk obogatim z vizualnimi gradivi, ki učence motivirajo in jim olajšajo razumevanje snovi.
- Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj?
Najbolj mi je bilo všeč, da sem lahko bila ustvarjalna – poigravala sem se z barvami, ilustracijami in celotnim izgledom plakata. Najtežje mi je bilo najti ravnovesje med vsebino in izgledom. Želela sem ustvariti pregleden, ne preveč zasičen plakat, ki nosi sporočilnost.
- Kaj bi spremenila v definiciji projekta, da bi bil boljši?
Projekt mi je bil sam po sebi zelo všeč. Menim, da je v meni spodbudil veliko ustvarjalnosti in kreativnost,i zato ne bi ničesar spreminjala.
Povezave:
- Urejanje izobraževalnega programa: Canva
- Urejanje licenc: Beta licence chooser