Kreiram splet
Kreiram splet
Pozdravljeni!
Sem Kristina, študentka 1. letnika razrednega pouka na Pedagoški fakulteti. Vedno se želim naučiti kaj novega in zelo rada pomagam ljudem, če jim le lahko. Delo z ljudmi me je od nekdaj veselilo, saj menim, da ti pri tem ni nikoli dolgčas, delo pa je ves čas dinamično. Ravno to je bil razlog, da sem se usmerila v delo z otroki. Menim da so otroci kreativni, vedoželjni in nasploh zanimivi, zato me je delo z njimi vedno zanimalo. Vedno se tudi veselim novih izzivov in spopadanja le z njimi, saj mislim, da se moraš za vsako stvar v življenju potruditi.
O samih začetkih IKT-ja sem se začela učiti že v osnovni šoli, saj sem si to izbrala kot izbirni predmet. Naučila sem se mnogo novih stvari, vendar se mi takrat niso zdela pomembna, če pa se zdaj uzrem nazaj, pa mi je zelo žal, da od tega predmeta nisem odnesla več. Uporabljali smo predvsem programe kot so Word, Excel in PowerPoint, kjer nam je učiteljica povedala veliko dodatnih in zanimivih stvari, s katerim bi si lahko olajšali delo na teh programih. Kasneje smo se o predmetu IKT učili tudi v srednji šoli, a le eno leto, kar se mi je zdela velika škoda, saj kot študentka večino stvari naredim preko računalnika in programov, ki so na njem, zato bi mi dodatno znanje o teh stvareh še kako prišlo prav. Večinoma smo uporabljali Word in delali predstavitve v različnih programih na internetu, kater smo potem morali tudi predstaviti. V srednji šoli smo se tudi veliko bolj osredotočali na same lastnosti računalnika, kot pa na programe na njem. Velikokrat so nam tudi predvajali različne videe, zvočne posnetke, itd. Največkrat se s temi programi, srečujem takrat, ko moramo opraviti kakšno predstavitev v sklopu šole.
Kot bodoča učiteljica menim, da je znanje IKT zelo pomembno, saj s tem pouk naredimo bolj dinamičen in sproščen, prav tako pa si učitelj lahko pomaga pri predajanju učne snovi, komuniciranju s starši, ki je ključnega pomaga, pa tudi pri preverjanjih in ocenjevanjih. Prav tako je znanje IKT pomembno zato, ker se učitelji lahko srečujejo z različnimi programi, ki jih morda še ne poznajo, pa vendar lahko na podlagi ostalih podobnih programov sami ugotovijo njegove zmožnosti in ga uspešno uporabljajo. Zdi se mi, da si kot učitelj nekoliko ves čas vpet v IKT, saj se trenutno vse odvija preko računalnika, predvsem pomembno je poznavanje e-asistenta, ki je glavni vir pri poučevanju in komuniciranju z ostalimi učitelji. Prav tako je znanje IKT pomembno zato, da znamo naše znanje o obnašanju in objavljanju na internetu predati našim učencem in jih podučiti o tem, da lahko pride tudi do zapletov, pri neupoštevanju določenih pravic ali česa podobnega. Več o tem, zakaj je IKT pomemben si lahko preberemo pod naslovom »Pedagoški vidiki odgovorne rabe informacijsko-komunikacijskih tehnologij v šolstvo”
(vir: Pixabay: https://pixabay.com/photos/notebook-typing-coffee-computer-1850613/ )
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna.
Refleksija in samovrednotenje
1. Naučila sem se, da nikoli prej sama od sebe nisem razmišlala o stvareh, kot so uporaba IKT pri učiteljskem poklicu ali nasploh o njegovi uporabi. S tem sem osvežila svoj spomin o tem predmetu in o vsem, kar sem se pri tem predmetu do sedaj naučila. Poglobila sem svoje znanje o tem, da moram kot bodoča učiteljica dobro poznati te spretnosti in jih znati tudi dobro podati naprej svojim učencem.
2. Če bi imela več časa bi se verjetno še bolj poglobila v samo nalogo, poizkusila bi najti tudi zvezke izpred prejšnih let, v katerih piše več o tem predmetu in si še bolj osvežila spomin. Prav tako bi verjetno nalogo večrkrat pogledala in jo slovnično dodelala.
3. Največ časa sem posvetila delu, kjer sem se morala spomniti kaj o IKT že vem in kaj vse sem se o njem naučila , ter na kakšen način, saj je tega že nekaj časa nazaj, zato sem morala kar dobro pobrskati po svojem spominu.
4. Menim, da sem nalogo zelo dobro opravila, saj sem skušala zajeti vse kar je bilo od mene zahtevano in se v to tudi dodobra poglobila.
5. Tekom študija bom lahko več časa namenila namenila temu, da bom res dobro poslušala pri tem predmetu in skušala čim več odnesti od njega, saj se mi zdi v nadaljnem učtieljskem poklicu to zelo uporabno. Ta naloga je bila zame uporabna zaradi tega, ker sem na internetu izbrskala veliko linkov, na katerih piše nasploh o tem kaj IKT sploh je in o njegovi uporabi v različnih poklicih, kar pomeni, da sem se v nalogo resnično poglobila. S tem sem izvedela, da bo IKT vedno del mojega življenja, saj tehnologija iz dneva v dan raste.
6. Najljubše mi je bilo brskanje po mojem spominu in spraševanje same sebe, kaj o tem predmetu že vem in kaj si še želim izvedeti pri njem. Najmanj pa mi je ustrezalo iskanje primerne slike k mojemu zapisu, ki pa mi v resnici še zdaj ni čisto všeč.
7. V definiciji projekta nebi spremenila ničesar, razen morda dejstva, da je ta naloga zelo visoko točkovana in zato sem se spraševala, koliko bi bilo primerno napisati, da bi nalgoa ustrezala vašim standardom.
Navsezadnje pa bi le rada omenila to, da se mi zdi samovrednostenje in refleksija zelo uporabna, saj se dobro uprašaš o tem kaj že veš in kaj še želiš izvedeti na področju IKT.
Avtor: Kristina Gruden
Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
Pedagoška fakulteta Ljubljana, Razredni pouk
1. letnik, IKT
30. april 2020
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna.