Infografika
Ali veš kaj je digitalna identiteta in kaj so digitalne sledi?
Nič hudega! Zate sem pripravil infogram, ki ti bo na kratek in enostaven način pojasnil kaj pomenita ta dva pojma.
Postopek izdelave
- Odprite spletno stran Canva in se registrirajte. Ta del je zelo enostaven, saj lahko uporabite kar svoj Facebook ali Gmail račun.
- Ko ste enkrat prijavljeni se zabava začne! Pod rubriko ustvari izdelek imate na voljo ogromno možnosti za oblikovanje. Previdno, da se ne zadržite preveč časa pri pregledovanju, kot se je to zgodilo meni, saj je vse skupaj zelo privlačno. Ko ste si napasli oči kliknite na ikono ˝infogram˝.
3. Najprej je potrebno izbrati predlogo, ki jih je mimogrede ogromno. Predlagam, da izberete tisto, ki vam je všeč in se na podlagi detajlov in barve ujema s temo, ki bi jo radi predstavili. Moja tema je tehnologija, računalniki itd., zato sem izbral temno sivo v kombinaciji z modro.
4. Ko je podloga izbrana sledi zapisovanje besedila in dodajanje raznih elementov, od fotografij pa do posnetkov, glasbe, ozadja itd. Za dodajanje besedila lahko enostavno kliknete že na zapisano besedilo, ga izbrišete ter ga nadomestite s svojim ali pa vse elemente na infogramu izbrišete (levi klik na element -> delete ali z miško označite vse elemente -> delete) ter kliknete na ikono besedilo ter poljubno vstavljate besedilo, kamor si želite.
5. Ko imate vsebino enkrat zapisano, ste opravili že več kot polovico. Bravo! Sledi še nekoliko bolj zabaven del, dodajanje slik ali elementov. Sam sem se zaradi preprostosti odločil, da bom v svoj infogram vključil le elemente. To dosežete tako, da ob strani kliknete na ikono elementi ter s pomočjo iskanja vtipkate, kar bi radi dobili (npr. prstni odtis, detektiv, lupa …). Ko vam iskalnik najde določene elemente jih na svoj infogram prestavite tako, da kliknete nanje. Nato jih samo še postavite na pravo mesto in prilagodite velikost. Vidite, popolnoma enostavno!
6. Po tem, ko ste zapisali vsebino, dodali razne elemente ter vse skupaj oblikovali tako, da pritegne bralca, je potrebno vse skupaj le še shraniti. To storite tako, da v desnem zgornjem kotu kliknite na puščico (prenesi), kjer vam bo stran ponudila možnost, da izberete vrsto datoteke, v kateri se bo izdelek shranil. Mnogi se verjetno ustrašijo, ko zagledajo gumb ˝plačaj in prenesi˝, do česar pride zaradi uporabe brezplačnega paketa, ki ga ponuja Canva (paket Pro je plačljiv), vendar brez skrbi, Canva vam ponuja tudi prenos brezplačnega osnutka z vodnim žigom, ki vam omogoča, da zastonj shranite svoje delo.
Tako, pa ste uspešno izdelali in shranili svoj prvi infogram. Čestitam.
Uporabljeni programi in aplikacije
- PhotoScape (za obdelavo slik, ki sem jih uporabil pri navajanju postopka dela)
- Canva (izdelava infografike)
- Creative Commons (označevanje z licencami)
Viri
- https://www.edrawsoft.com/infographics/infographic-layout-design.html
- https://www.canva.com/learn/how-to-create-an-infographic-design/
- https://www.canva.com/colors/color-wheel/
- https://www.lifehack.org/419789/what-makes-an-infographic-bad-and-how-to-make-it-better-ap-pinterest-infographic
- https://designschool.canva.com/tutorials/designing/introduction-infographics/
- https://www.canva.com/colors/color-meanings/
Refleksija in samovrednotenje
V sklopu projekta sem izvedel kaj pomeni infogram in kako ga izdelati. Naučil sem se tudi bolje uporabljati program Canva – vstavljanje in kombiniranje tipografij, na kakšen način postaviti razne elemente in kako izbirati ter kombinirati barve. Poleg tega pa sem se naučil tudi to, kako vstaviti pdf dokument v objavo.
Veliko časa sem porabil za branje literature, saj jo je precej, vendar je zelo zanimiva in uporabna, zato sem ob tem kar užival. Ker sem program Canva že uporabljal, pri oblikovanju infograma nisem imel veliko težav, kljub temu pa sem temu delu namenil kar nekaj časa, da je na koncu dobil končni izgled.
Kot mi je v navadi, tudi pri tem projektu nisem hitel, samo da bi čim prej opravil delo in se znebil še ene obveznosti. Za vsak del sem si vzel dovolj časa, da sem v miru razmislil kaj storiti in to tudi izvedel, kot sem si zastavil. Če bi imel več časa, bi prebral še kakšen zanimiv prispevek na temo tipografij ali barv, saj sem mnenja, da znanja in izkušenj nikoli ni preveč. Tako bi lahko dobil mogoče kakšno drugačno, boljšo idejo. S samim izdelkom sem zadovoljen, saj se mi zdi, da sem precej dobro izpolnil zastavljene kriterije ocenjevanja, zato izdelka tudi ne bi spreminjal.
Pri poklicu učitelja je zelo pomembno, na kakšen način se prenaša snov, saj to vpliva na motivacijo in zanimanje učencev za neko delo in temo. Namreč, če je snov podana na manj primeren način lahko to učence močno odbije. Zagotovo imamo vsi izkušnje z branjem dolgih pustih besedil na belem listu, brez kakršnihkoli barvnih dodatkov, slik ali drugih elementov, ki bi poživili dokument. To lahko deluje za nekatere učence zelo frustrujajoče. Z uporabo canve in oblikovanjem raznih plakatov, infogramov ipd., lahko učitelj na privlačen in zanimiv način poda snov. Zato sem prepričan, da se bom kot učitelj razrednega pouka posluževal tega programa. Pridobljeno znanje pa mi ne bo prišlo prav le pri poklicu, ampak tudi pri nadaljnjem študiju; pri predstavitvah, organizaciji raznih dogodkov ipd.
Kot sem že omenil, se mi je zdela literatura zelo zanimiva, tako da sem ob branju precej užival, prav tako pa tudi pri izdelavi infograma, saj se mi ni zdelo nič težkega. Manj ljubši del pa je opisovanje postopka izdelave infograma, saj nisem bil prepričan, če bi moral delati opis še bolj podroben in natančen, kot sem ga, poleg tega pa je slikanje zaslona, shranjevanje, urejanje in ponovno nalaganje fotografij na spletno stran precej zamudno in nekoliko dolgočasno.
Projekt se mi zdi zelo dobro definiran, saj sem v njem užival in kar se mi zdi še najpomembneje, pridobil znanje in izkušnje, ki jih bom lahko uporabil pri svojem študiju in poklicu. V tem času, nisem niti enkrat pomislil, da bi kaj spremenil, zato bi ga pustil takšnega kot je.
Avtor: Miha Babič
Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
Predmet: komunikacijsko-informacijske tehnologije
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Razredni pouk, 1. letnik
Datum: 2. 5. 2020
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna.