Interaktivno gradivo
INTERAKTIVNO GRADIVO
za učence od 3. do 5. razreda
1. Povleci pravilno besedo.
POSTOPEK IZDELAVE:
1. Med vsemi tipi nalog si izberem tip, imenovan ”Drag the Words”.
2. Ko se mi odpre nova stran, kjer urejam svoje interaktivno gradivo, najprej vpišem naslov (SPLETNI BONTON), in zapišem navodilo naloge, ki bo stalo nad gradivom, torej ”Potegni besede v pravilne okvirčke”.
3. V polje Text vpišem svojo nalogo. Besedo, katero želim, da otrok poveže v okvirček, vstavim med dve zvezdici. Iz spodnjega teksta lahko vidimo, da bodo besede v okvirčku naslednje: strpen, prijazen, anonimen, dovoljenje, ne bodi, bodi.
4. Naslednji del je povratna informacija reševalcu. S klikom na ”Add range” lahko dodam poljubno število kriterijev. Sama določim tudi odstotke, ter še z besedilom zapišem povratno informacijo glede na rezultat. Na naslednji sliki so zapisani vsi opisi kriterijev, ki sem jih zadala.
5. Nato kliknem ”Drag Text” in vsakemu besedilu dodam smiseln prevod.
6. Nazadnje še med H5P Options izberem opcije, ter tiste ki želim, obkljukam. Jaz sem izbrala vse 4 možne. Na zadnje še shranimo.
2. Pravilen/napačen odgovor.
POSTOPEK IZDELAVE:
1. Najprej med vsemi tipi nalog izberem tip ”True/False Question”.
2. Nato zapišem naslov interaktivnega gradiva (SPLETNI BONTON) in potem še trditev, na katero želim, da odgovarjajo otroci. Jaz sem zastavila naslednjo: Kadar smo v šoli, nam spletnega bontona ni potrebno upoštevati.
Nato še pod naslovom Correct answer izberem kateri odgovor je pravilen (pravlo/napačno).
3. Naslednje kar je, moram določiti možnosti pri/po reševanju. Izbrala sem le to, da je možno ponovno odgovarjati. Nato zapišem še povratno informacijo na pravilen in napačen odgovor. Pri pravilnem pohvalim otroka, z Bravo! Pri napačnem pa sporočim, da je odgovor napačen in utrdim pravilen odgovor s tem, da je potrebno spletni bonton upoštevati zares vedno.
4. Nato moram še zapisati ustrezne prevode, ali pa enostavno kliknem pod Language(jezik) in izberem slovenščino. Tako mi avtomatsko samo prevede.
5. Preden gradivo dokončno shranim, uredim še H5P Options.
3. Označi besede.
POSTOPEK IZDELAVE:
1. Izmed vseh tipov izberem tip z naslovom ”Mark the Words”.
2. Nato najprej napišem naslov gradiva (SPLETNI BONTON) in zapišem navodilo naloge, torej da je potrebno označiti tiste besede, ki so značilne za pravila spletnega bontona. Nato v polje ”Textfield” vstavim besede, za katere želim, da so na voljo. Med dve zvezdici(*) zapišem tisto besedo, katera velja za pravilni odgovor.
3. Nato določim kriterije kakor sama želim(odstotke in pisno povratno informacijo). S klikom na gumb ”Add range” ustvarim svoj kriterij.
4. Za tem označim možnosti, katere bo imel testi, ki bo reševal kviz.
5. Potem zapišem ustrezne prevode, ali pa še bolje, enostavno izberem jezik slovenščina, in mi samo prevede kar je potrebno.
6. Pred čistim koncem le še uredim H5P Options in shranim gradivo.
Uporabljeni viri vsebine: Spletni bonton
Uporabljen program za izdelavo interaktivnega graviva: H5P
Licence: CreativeCommnos
REFLEKSIJA DELA IN SAMOVREDNOTENJE
V tem projektu sem se naučila uporabljati program za izdelavo interaktivnega gradiva. Če bi imela več časa, bi zastavila daljše in bolj obsežne naloge, vendar kljub temu da so malo krajše, bom naslednjič znala ustvariti obsežnejše. Največ časa sem posvetila oblikovanju spletne strani o interaktivnem gradivu, saj sem morala zapisati postopek dela treh različnih interaktivnih gradiv. Svoje delo mislim da sem opravila dobro, saj sem interaktivna gradiva sestavila na temo moje projektne naloge, spletni bonton. Naloge so primerne za otroke, stare nekje od 8 do 11 let, zato je tudi težavnost temu primerna. Ustrezno sem navedla licence in postopek izdelave. Svoje znanje bom zagotovo lahko uporabila na svoji poklicni poti, za kakšno popestritev pri pouku. Malo manj mislim da mi bo pridobljeno znanje prav prišlo tekom študija, pa vendar tudi te možnosti ni za izključiti. Pri projektu mi je bilo najljubše to, da sem se naučila novega koristnega znanja, najmanj pa opisovanje postopka izdelave gradiva. V definiciji projekta ne bi spremenila ničesar, saj je dobro in korektno zastavljen.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna.
Avtorica: Ksenija Kržan
Mentor: Alenka Žerovnik
Nosilec predmeta: doc. dr. Irena Nančovska Šerbec
Študijska smer, predmet in letnik študija: Razredni pouk, Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju, 1. letnik
Fakulteta: Pedagoška Fakulteta
Datum: 15. 5. 2020