INTERAKTIVNO GRADIVO
PROJEKTNA NALOGA
1. INTERAKTIVNO GRADIVO: Spomin
POSTOPEK IZDELAVE
1. Izbrala sem Try out H5P, da sem lahko začela z izdelavo.
2. Dobim več možnosti za izdelavo interaktivnega gradiva. Izberem Memory Game, da lahko izdelam igro spomin.
3. Pod Title vpišemo naslov naše igre.
Pod Image kliknemo Add, da lahko dodamo željeno sliko.
Pod Alternative text for image, dodamo besedilo, ki opisuje kaj slika predstavlja.
4. Izberemo Edit copyright, da lahko uredimo licenco slike.
5. Pod Matching image kliknemo Add, da dodamo ujemajočo sliko.
6. Pod Description napišem kratko besedilo, ki se bo pojavilo, ko bomo našli ujemajoči sliki.
7. Pod Cards izberem Add card, da lahko dodam novo kartico, postopek ponovim še petkrat s petimi različnimi slikami.
8. Izberemo Behavioural settings, nato pa pri Number of cards to use določim moje število kartic.
9. Izberemo Look and feel, nato pa pri Theme and color spremenim barvo in pri Card back kliknem Add ter dodam sliko za zadnjo stran kartice.
10. Na dnu strani izberem Save in shranih gradivo.
2. INTERAKTIVNO GRADIVO: Vstavi manjkajoče besede
POSTOPEK IZDELAVE
1. Izbrala sem Try out H5P, da sem lahko začela z izdelavo.
2. Dobim več možnosti za izdelavo interaktivnega gradiva. Izberem Drag the words, da lahko izdelam željeno vrsto gradiva.
3. Pod Title vpišemo naslov našega interaktivnega gradiva.
Pod Task description dodamo navodilo reševanja naloge.
4. Pod Text napišemo besedilo in upoštevamo navodila, ki so podana. Besede, ki želimo, da v besedilu manjkajo in jih je kasneje potrebno vstaviti, moramo zapisati tako, da pred in za besedo stoji *.
5. Pod Overall feedback dodamo še kriterij ocenjevanja, spreminjamo lahko opis kriterija, kot tudi razpon. Nato izberemo Add range, da lahko dodamo nov razpon kriterija ocenjevanja.
6. Izberemo Save, da shranimo gradivo.
3. INTERAKTIVNO GRADIVO: Kviz
Povezava do kviza: Varnost na spletu
Navodilo za igralce: Ko odpreš povezavo izbereš Play, nato Host (če želiš igrati sam). Nato izbereš Classic, na zaslonu se ti pojavi koda, ki jo vpišeš, ko se v Kahoot povežeš s svojo mobilno napravo. Na koncu izbereš Start in preizkusiš kviz.
POSTOPEK IZDELAVE
1. Izberem Create Kahoot, da začnem z izdelavo kviza.
2. Izberem Click to star typing your question, da lahko zastavim prvo vprašanje.
Pod Add answer 1, 2, 3 dodam možne odgovore na vprašanje.
3. Označim pravilni odgovor z zeleno kljukico.
4. Izberem Image library, da dodam željeno naslovno sliko.
5. Izberem Add question, da lahko zastavimo novo vprašanje.
Kliknem True or false, da izberem tisto vrsto vprašanja, ki jo želim.
6. Izberem Click to star typing your question in zastavim drugo vprašanje.
Označim True, da izberem pravilen odgovor.
7. Izberem Image library in dodam naslovno sliko.
8. Pod Time limit spremenim čas reševanja na 10 sekund.
9. Izberem Add question, da zastavim novo vprašanje.
Kliknem Quiz in tako izberem željeno vrsto vprašanja.
10. Izberem Click to star typing your question in zastavim tretje vprašanje.
11. Pod Answer options izberem Multi-select, ki mi omogoča dodati več pravilnih odgovorov.
12. Pod Add answer 1, 2, 3, 4 dodam možne odgovore. Označim vse pravilne odgovore.
13. Pod Time limit spremenim čas reševanja na 30 sekund.
14. Izberem Image library in dodam naslovno sliko.
15. Izberem Add question, da lahko zastavim novo vprašanje.
Kliknem True or false, da izberem kakšno vrsto vprašanja želim.
16. Izberem Click to star typing your question in zastavim četrto vprašanje.
Označim False, da izberem pravilni odgovor.
17. Izberem Image library in dodam naslovno sliko.
18. Pod Title dodam naslov gradiva.
Pod Cover image pa spremenim naslovno sliko.
19. Izberem Done in zaključim izdelavo interaktivnega gradiva.
Uporabljeni viri in orodje:
– H5P: za izdelavo 1. in 2. interaktivnega gradiva
– Kahoot: za izdelavo 3. interaktivnega gradiva
– Pixabay: za vso slikovno gradivo
– Creative Commons: za vse licence
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE
S tem projektom sem prvič uporabila orodja za izdelavo interaktivnih gradiv. Tako sem se naučila uporabljati orodje Kahoot in H5P. ugotovila sem, da sta obe orodji zelo enostavni za uporabo, zato težav z izdelavo nisem imela. Moja tri gradiva so mi zelo všeč tako, da spremenila ne bi ničesar. Največ časa sem posvetila sami izdelavi gradiv, saj sem želela, da je vsebina kakovostna in da so vprašanja jasno zastavljena. Ponovno sem kar nekaj časa porabila za opis postopka izdelave gradiv. Menim, da sem nalogo opravila uspešno, saj je vsebina ustrezna, prav tako sem upoštevala vsa dana navodila. Tekom študija in kasneje pri opravljanju poklica učiteljice razrednega pouka bom tako lahko uporabila znanje o varnosti na spletu, prav tako pa tudi znanje o izdelavi interaktivnih gradiv in uporabi različnih orodij za izdelavo le-teh. Prav tako bi bilo tekom študija smiselno uporabiti taka interaktivna gradiva kot del predstavitve seminarske naloge, predvsem za ponovitev snovi. Mislim, da mi bo znanje o izdelavi gradiv prišlo zelo prav tudi kot učiteljici razrednega pouka, saj so interaktivna gradiva odličen in predvsem za učence zanimiv način za ponovitev že obravnavane snovi pri pouku. Všeč mi je predvsem, da je pri takih nalogah možno učence spodbuditi k medsebojni pomoči in sodelovanju. Najljubše pri nalogi mi je bilo samo oblikovanje nalog, saj sem bila lahko zelo ustvarjalna. Pri celotnem projektu pa ne bi spremenila ničesar, saj so bila tako navodila kot naloge dobro zasnovane in je bilo izdelek enostavno izdelati.
Avtor: Nina Krajnc, 1. letnik razrednega pouka
Mentor: mag. Alenka Žerovnik
Predmet: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju (IKT)
Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani
17. 5. 2020
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna.