5. Interaktivno gradivo – Spletni bonton
Pri zadnji projektni nalogi je bilo moja naloga izdelati različna interaktivna gradiva s pomočjo brezplačnih spletnih strani. Z interaktivnim gradivom se lahko izboljša kakovost pouka, saj je lahko učencem, takšno sprotno preveranje znanja veliko bolj zabavno ter zanimivo, zato sem vesela, da sem se lahko navadila izdelave različnih tipov interaktivnih gradiv in verjamem, da jih bom v prihodnje še velikokrat uporabila.
1.SPOMIN:
Aplikacija: https://h5p.org
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Kot prvo interaktivno gradivo sem izbrala izdelavo spomina, saj sem ga v otroštvu zelo rada igrala. Najprej sem se morala brezplačno registrirati na spletni strani H5P. Kliknila sem na Create free account, vpisala osnovne podatke in se registrirala.
Ko sem ustvarila lasten profil, sem kliknila Try out H5P.
Odprla se je stran, kjer sem lahko izbrala med različnimi interaktivnimi gradivi.
Izbrala sem Memory Game = spomin. Kliknila sem in odprla se mi je podloga, kjer sm lahko začela urejati moj spomin.
Najprej sem spremenila naslov. Pod napisom Title sem zapisal Spletni bonton in kasneje še dodala spomin. Nato sem kliknila na gumb ADD CARD.
Kliknila sem na gumb Add, ki mi je omogočil nalaganje slike iz mojih dokumentov. Slike sem predhodno poiskala na spletni strani Pixabay. Ko sem sliko naložila, sem kliknila gumb števila 2, kjer sem uredila avtorske pravice fotografije.
Vsaki sliki sem dopisala ime, avtorja, prilepila link, ter označila licenco. Nato sem pod Matching Image naložila še enkrat enako fotografijo in jo ponovnoma opremila z imenom, imenom avtorja, linkom, ter pravilno licenco. Pod Description pa sem napisala tekst, ki se je nanašal na posamezno pravilo spletnega bontona. Ta tekst se bo prikazal, ko bo igralec najdel dve enaki kartici.
Ponovila sem postopek. Kliknila sem na gumb ADD CARD, naložila sliko, jo opremmila z vsemi informacijami ter ponovila še enkrat pod gumbom Matching image. Dodala pravilo spletnega bontona, in ponovno kliknila na ADD CARD.
V svojem spominu sem želela 12 kartic, kar je pomenilo da moram izdelati 6 osnovnih kartic, katere se podvojijo. Ko sem zaključila s 6 kartico, sem se premaknila navzdol po strani in označila, katere možnosti želim pri igri.
Kartice sem želela postaviti v obliko kvadrata, ter obkljukala sem tudi možnost ponovnega igranja, ko igralec zaključi igro.
Nato sem kliknila na Look and feel, kjer sem izbrala barvo kartic in hrbtno stran.
Kartice sem pobarvala v rumeno barvo.
Za hrbtno stran kartic sem v Canvi izdelala logo, ki sem ga predhodno shranila v moje datoteke.
Tudi tukaj sem popravila avtorske pravice.
Pri igri se pojavi tudi besedilo. Želela sem, da na koncu igra vsakega igralca pohvali z besedo Bravo!. To sem premenila pri Feedback Text.
Ko sem vse uredila sem kliknila na gumb Save.
Preizkušala sem igro spomina, vendar nisem bila zadovoljna z nekaj slikami. Zato sem nekaj slik zamenjala, vse ostalo pa je ostalo isto.
Igro sem ponovno shranila. In to je končni izdelek.
Aplikacija: https://h5p.org
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Za drugo interaktivno gradivo sem ponovno izbrala spletno stran H5P, saj sem videla, da je veliko različnih in zanimivih možnosti za izdelavo interaktivnega gradiva.
Izbrala sem možnost Drag The Words, kjer igralec prebere dano besedilo z manjkajočimi besedami in med danimi besedami izbere, katera beseda paša v določen kvadratek.
Najprej sem napisala naslov. Igro sem poimenovala spletni bonton.
Nato sem pod polje Task description napisala, kaj zahtevam od posameznega igralca.
Zelo pomembmo je, da si preberemo to kar je v rumenem kvadratku (Important instructions), saj nam drugače igra ne bo delovala.
Začela sem pisati besedilo. Pred izbranimi besedami, ki jih želimo odstraniti, moramo narediti *. Prav tako za koncem besede naredimo *.
V prvi povedi sem želela, da igralec sam doda besedi spletna etika, zato sem dodala zvezdice.
Nato sem dodala še nekaj kratkih povedi, kjer sem smiselno označila besede, ki jih bo igralec moral poiskati.
Nato sem kliknila Save in igra je bila pripravljena za uporabo.
Končni izdelek pa izgleda tako:
3. KAHOOT KVIZ
Aplikacija: https://create.kahoot.it
https://create.kahoot.it/share/spletni-bonton/5719e6bd-46b8-439a-a0db-3f88de070a2f
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Za tretjo interaktivno gradivo sem izbrala kviz, ki sem ga ustvarila v spletni strani Kahoot. Tole stran sem izbrala, ker sem imela z njo že veliko izkušenj. V srednji šoli smo velikokrat, za ponovitev snovi, igrali Kahoot.
Najprej sem se morala brezplačno registrirati.
Ko sem ustvarila svoj profil, sem kliknila na Create Kahoot.
Najprej sem svojemu kahootu uredila naslov, naslovno fotografijo, dodala kratek opis. To mi je omogočala tipka Settings.
Ko sem uredila začetek, sem kliknila Done in prišla na prvo stran, kjer so me čakala prazna polja za vpisovanje vprašanj in odgovorov.
Najprej sem napisala vprašanje, nato sem dodala 3 različne odgovore, od katerih je samo en pravilen.
Sliko sem naložila iz predhodno izbranih iz spletne strani Pixabay.
Čas odgovarjanja sem skrajšala na 10 sekund.
Nato sem označila pravilni odgovor.
Kliknila sem na gumb Add question in začela z drugim vprašanjem.
Najprej sem napisala vprašanje oz. trditev, nato podala možne odgovore, od katerih je ponovno samo en pravilen. Spremenila sem čas reševanja na 10 sekund.
Označila sem pravilen odgovor.
Za lepši izgled sem dodala sliko.
Ponovno sem kliknila na Add question, kjer sem pa izbrala možnost True/False. Ponovno sem vpisala trditev in jo ovrednotila (napačna). Pri tovrtnem tipu naloge sta samo dva odgovora – pravilno ali napačno. Dodala sem tudi sliko in kliknila na Add question.
Za 4. vprašanje sem se odločila, da bo imel možnost več pravilnih odgovorov. Kliknila sem na Answer options in izbrala Multi-select.
Označila sem oba pravilna odgovora, ter skrajšala čas reševanja.
Dodala sem tudi sliko.
Za zadnje vprašanje sem ponovno izbrala možnost True/False. Napisala sem vprašanje.
Dodala sem fotografijo in označila pravilni odgovor.
Ko sem preverila vsa vprašanja in odgovore sem kliknila na gumb Done, zgoraj v desnem kotu.
Kviz se je shranil in tole je končni izgled:
Orodja pri izdelavi interaktivnih gradiv:
- S pomočjo programa https://h5p.org sem pripravila prvi dve interaktivni gradivi – spomin in izberi pravo besedo.
- S programom https://kahoot.com sem pripravila tretje gradivo – kviz.
- Vse uporabljene fotografije sem poiskala na spletni strani https://pixabay.com.
- Teorijo, ki sem jo uporabila pri nalogah, sem najdla v predhodno narejeni multimedijski predstavitvi.
- Zadnji del kartic pri spominu je bil ustvarjen s pomočjo programa https://www.canva.com, prav tako sem enak logo uporabila pri začetni sliki kviza.
Refleksija in samovrednotenje
Pri tej projektni nalogi sem se naučila izdelati različna interaktivna gradiva, ki mi bodo prišla pri bodočem poklicu zelo prav. Naučila sem se uporabljati različne spletne ponudnike, ki ponujajo brezplačno izdelovanje najrazličnejših interaktivnih gradiv. Prav tako pa sem se naučila izdelovati različna gradiva in različne tipe nalog.
Sama menim, da sem imela za izdelavo te projektne naloge dovolj časa in sem res zajela vse kar je bilo navedno v navodilih. Menim, da sem sledila navodilom in vključila kar se da veliko stvari, da so naloge res bogate in zanimive.
V tej projektni nalogi sem največ časa posvetila prav izdelavi samih interaktivnih gradiv, ter tudi opisovanju postopka izdelave in sestavljanju prispevka
Sama bi svoje delo ocenila, kot dobro delo, saj menim da sem zajela vse potrebne stvari, ki bi jih ta projektna naloga morala vsebovati. Prav tako pa sem v svoja gradiva tudi vpeljala in želela preveriti svojo izbrano temo, ki je bila spletni bonton. Mislim, da sem vsako nalogo sestavila korektno in smiselno. Prav tako so vprašanja in odgovori primerni in zajemajo kratko ponovitev izbrane snovi.
S pridobljenim znanjem si bom lahko pomgala pri študiju, še posebaj pa pri svojem bodočem poklicu, kjer bom tovrstno interaktivno gradivo predstavila učencem Sama menim, da bo tehnologija imela vedno večji vpliv tudi v šolah in tako kratko a zanimivo preverjanje znaja bo za učence, še toliko bolj “domače“ in predvsem bolj zanimivo. Iz lastne kože vem, da je ponavljanje na zabaven način veliko bolj učinkovito.
Celotna projektna naloga mi je bila zelo vseč in zabavna, saj je bilo zame to nekaj novega. Zabavala sem se ob iskanju pravih nalog in razmišljanju kako jih bom zastavila. Prav tako pa mi je bilo ušeč ker sem mela proste roke pri izdelavi in sem res lahko izdelala karkoli.
V definiciji poteka ne bi spremenila ničesar, saj so bila navodila za to projektno nalogo napisana dovolj razumljivo. Napisani so bili vsi koraki, ki so bili razumljivi in sem jim lahko sledila.
Avtorica: Kaja Kostantino
Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska-Šerbec
Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani, Razredni pouk
Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju (IKT), 1. letnik
20. maj 2020
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.