Interaktivno gradivo
V okviru projektne naloge sem ustvarila nekaj interaktivnih nalog na temo spletni bonton, in sicer s programoma Formative in H5P. V nadaljevanju bom pripela interaktivne naloge, ki sem jih ustvarila in pa postopek njihove izdelave.
FORMATIVE
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
Za uporabo aplikacije Formative sem najprej morala ustvariti brezplačen račun. Nato sem za ustvarjanje nalog izbirala med raznovrstnimi možnostmi (nekatere so na voljo le uporabnikom s Premium računom). S klikom na ikono sem izbrala, kako bo zastavljeno prvo vprašanje.
Način zastavljanja vprašanja/odgovorov lahko spremenimo tudi zraven številke vprašanja.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
Vprašanje napišemo v prvo polje pod številko vprašanja, potem pa glede na izbrani tip vprašanja napišemo tudi odgovore in pravilne označimo/napišemo. V zgornjem levem kotu lahko spremenimo tudi naslov naloge.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
Novo vprašanje dodamo s klikom na + in pokažejo se nam spet različne možnosti za tipe nalog.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
V vprašanje lahko vključimo tudi link ali sliko (sliko vključimo s klikom na +).
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
Velika prednost te aplikacije je tudi to, da lahko posamezne naloge različno ovrednotimo. Sama sem to izbrala pri nalogi Essay, kjer je potreben samostojen daljši odgovor. Ta naloga je tudi kognitivno malo zahtevnejša, zato se mi je zdelo smiselno, da je vredna več točk.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
Ko smo zaključili z vprašanji, lahko kviz zapremo, saj se samodejno shranjuje. Pripravljen je za reševanje/da ga dodelimo učencem, klikniti moramo le na Assign. Izpiše se nam koda kviza, s katero lahko učenci dostopajo do njega. Ko učenci rešijo kviz, lahko zelo pregledno vidimo njihove odgovore (pod zavihkom View Response).
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
H5P
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
Naloge sem ustvarila s programom H5P, na začetku sem potrebovala ustvariti brezplačni uporabniški račun. S klikom na Create New Content sem lahko izbirala med različnimi tipi nalog.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
Izbrala sem tip naloge Fill in the Blanks (Dopolni manjkajoče besede), saj se mi je zdelo, da je to dovolj kognitivno zahtevna naloga za otroke in primerna za utrjevanje znanja.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
Najprej sem nalogi spremenila naslov, vpisala sem ga v polje pod Title, in potem opis naloge (Task description).
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
Da računalnik zazna, katere besede želimo, da so manjkajoče, jih moramo označiti na začetku in koncu z * (npr. *obnašaj*). V polje vpišemo besedilo in določimo manjkajoče besede.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
S klikom na Text overrides in translations lahko spremenimo navodila in odzive v nalogi. To sem storila tudi jaz, da je bila naloga v celoti bolj razumljiva za otroke.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
S klikom na gumb Save shranimo nalogo in jo lahko delimo z drugimi z linkom. Link dobimo z desnim klikom na naslov naloge (Kopiraj naslov povezave), ko gremo na naš profil in najdemo naše izdelke (pod Create Content).
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
Drug tip naloge sem si izbrala po istem postopku kot prvega, le da sem to pot izbrala nalogo Drag the Words (v manjkajoča polja med besedilom, lahko izbiramo med ponujenimi besedami na strani, da zapolnimo prostorčke). Spremenila sem naslov naloge in navodila za reševanje, da je naloga bolj razumljiva.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
Tudi pri tem tipu naloge moramo izbrane besede, katere želimo, da se bodo pojavile na strani in jih lahko povlečemo v prazne prostorčke, označiti na začetku in koncu z *. V polje napišemo celotno besedilo in označimo izbrane besede.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
Za to nalogo sem želela, da tisti, ki jo bodo reševali, dobijo neko povratno informacijo ali spodbudo za reševanje, tako da sem izbrala možnost Range – ocenjevanja. Določila sem kriterij (v okence Score Range sem vpisala območja ocen) in pa še povratno informacijo za vse, ki rešijo kviz (besedilo sem vpisala pod Feedback for defined score range).
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
Na koncu sem nalogo še shranila s klikom na Save. Link dobimo z desnim klikom na naslov naloge (Kopiraj naslov povezave), ko gremo na naš profil in najdemo naše izdelke (pod Create Content).
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
VIRI IN UPORABLJENI PROGRAMI:
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE
V tem projektu sem se naučila ustvarjati interaktivne naloge s programoma Formative in H5P, še prej pa sem spoznala različne prednosti in slabosti, ki jih imata oba programa. Če bi imela več časa bi poskusila narediti še malo bolj kognitivno zahtevne naloge, poskusila pa bi tudi malo lepše grafično oblikovati naloge (sploh v programu Formative; dodajanje slik, videov,…). Največ dela sem posvetila pisanju opisa dela, saj je bilo ustvarjanje nalog s podrobnimi navodili, ki smo jih dobili precej hitro. Tako je bil to najbolj zamuden del naloge. Zdi se mi, da sem dosegla kriterije, mogoče bi se lahko malo bolj potrudila pri kognitivni zahtevnosti nalog. Pridobljeno znanje bom zagotovo uporabila predvsem na svoji poklicni poti, saj so takšne naloge zanimive za učence, izdelava ne vzame veliko časa, predvsem pa imamo urejen pregled nad napredovanjem učencev. Najljubše pri projektu mi je bilo sestavljanje različnih tipov vprašanj, najmanj pa iskanje virov in pisanje opisa izdelave, čeprav vem, da je to pomemben del izdelave in učenja. V definiciji projekta ne bi spremenila ničesar, saj je dobro sestavljen, navodila so jasna, sploh pa so mi bila v pomoč podrobna navodila asistentke.
Avtorica: Polona Capuder
Mentor: mag. Alenka Žerovnik
Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani, Razredni pouk, IKT, 1.letnik
16. junij 2020