Kreiram splet
Pozdravljeni,
ime mi je Dominika in sem študentka prvega letnika razrednega pouka na Pedagoški fakulteti v Ljubljani. Od nekdaj sem si želela delati z otroki, zato mi je izbran študij zelo všeč. Svoj prosti čas rada preživljam z družino in prijatelji ter se ukvarjam s športom. Kadar ne najdem drugega dela, po navadi poslušam glasbo, pogledam kakšen film ali serijo. To je le nekaj načinov, s katerimi sem se do sedaj srečevala s spletom in informacijsko komunikacijsko tehnologijo (IKT). Redko pa pomislim na to, kdaj sem se z IKT prvič srečala, saj je dandanes tehnologija tako prepletena z našim življenjem.
Prvi spomini na IKT me popeljejo v čas osnovne šole, ko smo v obdobju druge triade nekajkrat na leto obiskali računalniško učilnico in spoznavali razne spletne strani, namenjene e-učenju in interaktivnim vajam ter druge programe, v katerih smo predvsem ustvarjali svoje izdelke, npr. slikar. Kasneje, na razredni stopnji, smo tako učitelji kot učenci začeli IKT uporabljati bolj pogosto. Pri pripravi govornih nastopov sem uporabljala splet za iskanje podatkov, za izvedbo nastopov pa predvsem programa Microsoft PowerPoint in Word. Nato sem se v prvem letniku gimnazije srečala s predmetom informatiko, pri katerem sem znanje že omenjenih programov obnovila in ga poglobila ter spoznala še Excel in se naučila tudi nekaj o teoriji informatike.
V preteklem semestru sem se srečala z IKT tehnologijo na bolj poglobljen način in z druge perspektive. Sedaj vem veliko več o varnosti na internetu in digitalni identiteti, prav tako pa sem spoznala tudi mnogo novih programov, kar mi bo v bodočem poklicu zelo pomagalo. Pomen dobrega znanja IKT kot bodoči učiteljici razrednega pouka se mi zdi izreden, saj je od časa, ko sem sama obiskovala osnovno šolo, tehnologija zelo napredovala, otroci pa se z njo srečujejo že v prvem razredu. Mnogo šol uporablja interaktivne table, ki so lahko učiteljem zelo v pomoč, če jih znajo dobro izkoristiti. Sama bi tehnologijo uporabila predvsem za to, da bi otrokom popestrila pouk in jih že zgodaj navajala na varno uporabo spleta, saj je njihov stik z novodobno tehnologijo neizbežen. IKT pa mi bo prav prišel tudi pri vodenju spletne redovalnice, dnevnika, učilnice … in pri komuniciranju s starši, ki se pogosto dogaja prek spleta. O nekaj načinih, kako lahko IKT izkoristimo v šoli pa si lahko preberete na tej povezavi.
V razmerah, v kakršnih smo se znašli v preteklem šolskem letu pa je dobro poznati tudi nekaj o e-izobraževanju, ki bo v bodoče morda vedno bolj razširjeno. Vsekakor se bom morala kot učiteljica v času, ko tehnologija zelo hitro napreduje ves čas spoznavati z novostmi, ki jih le ta ponuja in IKT izkoristiti v prid učencev.
Refleksija dela in samovrednotenje:
Med pisanjem projekta sem spoznala, da se je način vključevanja IKT v pouk zelo spremenil in hitro napredoval. Zavedela sem se, kako pomembno je, da bom v bodočem poklicu IKT uporabljala vsak dan in obnavljala svoje znanje, da bom lahko tehnologijo smiselno vključevala v pouk. Razmišljala pa sem tudi o tem, kje IKT najdemo v vsakdanjem življenju in kako nam je lahko v pomoč, ter o nevarnostih, s katerimi se lahko srečamo na spletu.
Če bi imela več časa, bi ga izkoristila za iskanje boljše povezave.
Največ časa sem posvetila delu, v katerem sem razmišljala o pomenu IKT za moj bodoči poklic, saj se mi je zdel najbolj pomemben in zanimiv. Menim, da je dobro, da se kot bodoča učiteljica zavedam razširjenosti in pomena uporabe IKT pri pouku.
Svoje delo bi ovrednotila kot opravljeno, saj sem sledila navodilom in se pri razmišljanju poglobila v uporabo IKT pri bodočem poklicu ter primerjala svoje prve izkušnje z IKT v šoli z izkušnjo s prakse, kjer sem lahko videla kako učitelji danes uporabljajo IKT pri pouku. Več časa pa bi lahko namenila iskanju povezave in slike.
Pri projektu mi je bilo najljubše to, da me je spodbudil k razmišljanju, a je bil hkrati enostavno zastavljen. Najmanj mi je bilo všeč iskanje prave povezave in to, da sem za pisanje porabila več časa, kot sem pričakovala.
Pri projektu ne bi ničesar spremenila, saj ima jasna navodila in je dobro zastavljen.
Ime in priimek avtorja: Dominika Golob
Imeni in priimka mentorjev: mag. Alenka Žerovnik, dr. Irena Nančovska-Šerbec
Študijska smer: Razredni pouk
Predmet in letnik študija: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju,
1. letnik
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Datum: 19. 8. 2020