KREIRAM SPLET
Pozdravljeni,
sem študentka 1. letnika razrednega pouka na Pedagoški fakulteti-Univerza v Ljubljani. O študiju na pedagoški fakulteti sem sploh začela razmišljati v 4. letniku gimnazije, ko mi je postalo jasno, da zgodovina morda ni študij zame. Študij razrednega pouka ni bila moja prva izbira, vendar pa se je študij kljub temu dobro podal moji želji za delo z ljudmi oz. otroci. O tem, da bi postala učiteljica razrednega pouka sem razmišljala v osnovni šoli, ko se je meni in mojim prijateljicam zdel to najzabavnejši in najbolj romantičen možen poklic. Ta želja je v meni seveda ugasnila, je pa res, da sem bila konstantno v stiku z učiteljskim poklicem, saj prihajam iz družine polne pedagogov. Skozi študij sem tako znova odkrila svojo strast za otroke in poučevanje.
V svojem zgodnjem šolanju sem se ukvarjala z mnogimi aktivnostmi, trenirala sem karate, judo, jahanje, ples,… in kar 8 let igrala prečno flavto. Skozi študij sem ponovno odkrila svojo strast do glasbe in uresničila svojo željo, da bi se naučila igrati klavir.
Sicer sem velika ljubiteljica narave nasplošno, sploh pa me navdušujejo sobne in vrtne rastline ter živali. Pohvalim se lahko, da sem lastnica dveh malih kuncev in kar šestdesetih sobnih rastlin, tako da poleg študija veliko časa namenim tudi njim.
This work is marked with CC0 1.0
DOSEDANJA UPORABA IKT TEHNOLOGIJE
Do študija sem imela do IKT tehnologije precej negativen odnos. Poznala sem jo samo kot “stvar”, s katero delam PowerPoint predstavitve in pišem seminarske naloge v Wordu. V gimnaziji mi je predmet informatika predstavljal predvsem dve mučni uri na teden, pri katerih se sploh nisem znašla. Ob iskanju službe sem se morala naučiti tudi osnovnih spretnosti v programu Excel. Predvsem sem tako kot večina ljudi svoje genracije IKT tehnologijo uporabljala v obliki družabnih omrežij. Veliko časa sem preživela (in še vedno preživljam) na instagram-u facebook-u ter youtube-u.
Da povzamem, sem IKT tehnologijo uporabljala predvsem za svoje šolanje in za zabavo v obliki družabnih omrežij.
This work is marked with CC0 1.0
POMEN IKT TEHNOLOGIJE ZA UČITELJA RAZREDNEGA POUKA
Skozi letošnje leto sem ob predmetu informacijske tehnologije in IKT na novo odkrila IKT tehnologijo. Naučila sem se mnogih novih stvari in vzljubila delo z IKT tehnologijo. Kot nekdo, ki je po tej izkušnji nekoliko bolj vešč uporabe IKT se mi zdi, da le ta predstavlja pomemben del mojega bodočega poklica.
Skozi IKT tehnologijo lahko ljudem približamo učno snov, svoje mnenje in ostale neodkrite aspekte življenja. Skozi vsak projekt sem dobila mnogo idej o tem kako bi IKt tehnologijo uporabljala v svojem poklicu in si z njo lajšala delo ter otrokom približala učenje, saj tehnologija ponuja ogromno možnosti za popestritev.
Sploh skozi zadnji dve leti nam je vsem postalo jasno, da živimo v svetu, kjer vse poteka preko spleta. Tako smo morali vsi odkriti izobraževanje preko IKT tehnologij, ob katerem smo spoznali, da se lahko mnogo bližnjic, ki smo jih bili primorani uporabiti za karseda normalen potek šolanja lahko uporabi tudi, ko smo lahko dejansko skupaj in sedimo v učilnicah. Sama bi recimo svojim učencem (če le to dovoljuje šola) vsebine oz. povzetke vsebin objavljala na spletno učilnico, s čimer bi jim bile šolske vsebine lažje dostopne, tudi če so recimo bolni, poleg tega pa bi se skozi le to učili varne uporabe IKT tehnologije.
Uporabljala bi tudi mnogo aplikacij kot so Mentimeter, Kahoot in H5P vsebinami, da bi pouk popestrila, pokukala v njihovo predznanje in opazovala njihov napredek. Z uporabo IKT tehnologij bi torej pouk in moje poučevanje naredila veliko bolj celostno.
This work is marked with CC0 1.0
SAMOREFLEKSIJA IN VREDNOTENJE
Pri tem projektu sem se predvsem naučila pisanja celovitih, varnih, a zanimivih spletnih objav. Kar hitro mi je postalo jasno, da je to veliko zahtevnejša naloga kot je morda sprva izgledalo, pri pisanju spletne objave moraš namreč veliko načrtovati, da je ta čim bolj zanimiva in celostna, a ob enem ustreza načelom varnega objavljanja na spletu. Sicer sem svoji spletni objavi namenila precej časa in se zanjo maksimalno potrudila, vendar pa vidim, da bi lahko več časa posvetila načrtovanju le te in njene vsebine. Največ časa sem posvetila ravno načrtovanju vsebine, kaj je primerno, kaj ni, kaj sama želim deliti in kaj je varno deliti, ker se mi zdi da sem vsebini in sami spletni objavi posvetila kar nekaj časa in dosegla svoj lastni cilj, se mi zdi, da sem nalogo tudi uspešno opravila. Kot sem poudarila v zgornji spletni objavi se mi zdi, da bom tekom svojega poklica in študija velikokrat ustvarjala spletne objave, ki bodo morale biti smiselne, estetske, zanimive in ustrezati vsem načelom varnega objavljanja. Najljubše pri tem projektu mi je bilo iskanje fotografij na Pixabayu in ustavrjanje Creative Commons licenc. Zdi se mi tudi, da je bil projekt celostno predstavljen, da smo pri pouku pridobili dovolj znanja, da smo lahko sestavili in napisali kvalitetno spletno objavo, tako da pri definiciji projekta ne bi spremenila ničesar.
- Avtor: LinaM
- Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
- Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec
- Predmet: Informacijske-komunikacijske tehnologije v izobraževanju
- Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
- Razredni pouk, 1.letnik
- Datum: 15. 6. 2021
Kreiram splet by LinaM is licensed under CC BY-NC-ND 4.0