Kreiram splet
- UPORABA IKT TEHNOLOGIJE V PRETEKLOSTI
Pozdravljeni! Sem študentka prvega letnika razrednega pouka Pedagoške fakultete Ljubljana in skozi svoje življenje sem se precej srečevala z IKT tehnologijo. Že zgodaj v osnovni šoli so nas začeli postopno učiti uporabe računalniške opreme. Doma v družini nismo nikoli pretirano veliko časa preživeli za računalniki, vendar smo bili tehnologije dovolj vešči, da smo šli lahko skupaj s tokom razvoja. Kasneje v srednji šoli se je moje znanje podkrepilo z izdelavo seminarskih nalog, različnih predstavitev, pisanja daljših knjižnih besedil. Vse to mi je izjemno koristilo, ko sem obiskovala prvo fakulteto in brez težav opravila premete, ki so bili povezani z IKT tehnologijo ter na koncu tudi zelo dobro opravila in oblikovala svoje diplomsko delo. Pri tem sem porabila ogromno časa pri iskanju verodostojnih spletnih virov, člankov, blogov. Precej sem se poglobila tudi v programu Word, saj je bilo oblikovanje končnega besedila točno predpisano in je bilo potrebno biti natančen in kar precej vešč programa. V letošnjem letu pa me je Covid-19 situacija pripeljala pred nove izzive, saj je šolanje potekalo v veliki večini na daljavo, kjer sem se bila primorana naučiti uporabe programov za video klice (MS Teams, Zoom) in še mnogo drugih novih aplikacij in programov, ki so mi bili prej neznani. Poleg vsega pa seveda ne smem pozabiti na vsa družabna omrežja, ki jih uporabljam, kot tudi velika večina populacije ( Facebook, Youtube, Instagram …) - UPORABA IKT TEHNOLOGIJE V MOJEM BODOČEM POKLICU
Trenutno živimo v obdobju, kjer moramo biti v večini poklicev dobro podkovani v IKT tehnologiji. In učiteljski poklic ni nikakršna izjema. Otroci imajo že v najmlajših letih dostop do računalnikov, telefonov in drugih naprav, kar nam daje jasen znak, da tudi učitelji ne smemo zaostajati v znanju na tem področju in ga celo občasno uporabiti v izobraževanju, saj s tem delamo na aktualnosti poučevanja, naredimo pouk bolj zanimiv, interesanten in atraktiven mlajši generaciji. Poleg tega je IKT tehnologija najhitrejše orodje za hitro komuniciranje s starši, nadrejenimi, z njo si pomagamo pri pripravi delovnih načrtov, pripravljanja predstavitev, sestankov itd. Na misel mi pride dogodek, iz mojega šestega razreda. Ko sem septembra prvič stopila v učilnico za naravoslovje na moji osnovni šoli, sem takoj opazila, da učilnica ni imela računalnika, projektorja, interaktivne table, imela je še celo zeleno tablo na kredo. Takoj sem se začudila in si sama pri sebi mislila “staromodno in dolgočasno”. In če pomislim, da je bilo to že kar precej let nazaj, je verjetno situacija danes še toliko bolj izrazita, saj imajo otroci še več stika s tovrstno tehnologijo in jim je njena uporaba že samoumevna.
IKT tehnologija v šoli je označen z CC0 1.0
3. REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE
V tem projektu sem predvsem poglobila svoje misli o predhodnem znanju uporabe IKT tehnologije. Najbolj pa sem napredovala v dodajanju povezav v besedilo, slikovnega gradiva in pa obnovila sem znanje licenc, ki je izjemno pomembno. Vse smo na fakulteti tekom študijskega leta predelali, vendar se mi zdi, da sem s to projektno nalogo vse skupaj dobro utrdila, saj je vmes preteklo že nekaj časa in je bilo dobro, da sem znanje obnovila.
Menim, da projektne naloge ne bi preveč spreminjala, saj sem si zanjo vzela dovolj časa in se potrudila po najboljših močeh, torej se mi zdi, da je projekt, kot si želim.
Največ časa sem posvetila licencam in spletnim povezavam, ker sta to dva področja, ki sem se jih v tem študijskem letu naučila na novo in sem si vzela čas, da sem celoten postopek ponovno preletela in uporabila v projektu.
Kriterij ocenjevanja sem si prebrala in mu skušala čimbolj slediti, zato menim, da sem kriterije dobro upoštevala.
Pridobljeno znanje mi bo koristilo tekmo študija, pri pisanju seminarskih nalog in projektov pri vseh predmetih, predvsem pa mi bo v pomoč v mojem bodočem poklicu, saj bo ogromno pisanja priprav, oblikovanja aktivnosti za učence na računalniku, obrazcev za starše in povsod mi bo to novo pridobljeno zanje v veliko prednost, saj je IKT tehnologija dandanes nekaj neizogibnega in je potrebno slediti razvoju.
Pri projektu ne morem izpostaviti nič najljubšega in manj ljubega, nekako sem imela ves čas dobro koncentracijo in sem projekt delala z velikim zanosom in ni bilo izstopajočih področij.
Projekt se mi zdi dobro zastavljen, niti nimam nobene večje ideje za spremembo, da bi bil boljši.
To delo je licencirano pod CC BY-NC-ND 4.0
Avtor: LanE
Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec
Predmet: Informacijske-komunikacijske tehnologije v izobraževanju
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Oddelek za razredni pouk, 1. letnik
Datum: 31.7.2021
VIRI:
https://pixabay.com/
https://creativecommons.org/
https://razredniikt.splet.arnes.si/