Kreiram splet
Pozdravljeni!
Sem študentka prvega letnika razrednega pouka Pedagoške fakultete v Ljubljani. Odločitev o poklicni poti mi ni bila težka, saj sem že od majhnega vedela, da želim, ko bom “velika”, postati učiteljica. Poleg tega imam nekaj osebnostnih lastnosti, ki mi bodo pri svojega opravljanju poklica v pomoč, in sicer sem vestna, strpna ter pozitivna oseba. Prav zato, ker sem rada v stiku z ljudmi in rada delam z otroki, menim, da je poklic učitelja eden najlepših poklicev. Hkrati sem menja, da lahko učitelj, ki opravlja svoje delo s srcem, učence nauči res veliko.
This work is marked with CC0 1.0
Svoj prosti čas najraje preživim v dobri družbi ter za ukvarjanje s športom. Zelo rada potujem in pri tem spoznavam različne kulture. Poleg tega pa obožujem tudi naravo in živali.
DOSEDANJA UPORABA IKT TEHNOLOGIJE
V današnji družbi igra poznavanje in raba različnih tehnologij zelo pomembno vlogo. Sama se IKT tehnologije poslužujem predvsem za izobraževalne in sprostitvene namene.
Svoj prvi računalnik sem dobila v 8. Razredu OŠ. Od takrat ga uporabljam predvsem za iskanje podatkov, ki jih potrebujem pri izobraževanju, pisanje seminarskih nalog, rabo spletnih učilnic, dostop do osebne elektronske pošte ter z letošnjim letom tudi do pošte univerze v Ljubljani. IKT tehnologijo pa uporabljam tudi za to, da sem v stiku s prijatelji prek različnih socialnih omrežij ter za sprostitvene namene, kot so gledanje filmov, serij prek računalnika, poslušanje glasbe prek aplikacije YouTube itd.
Uporaba IKT tehnologije ima v izobraževanju pomembno vlogo, zlasti sedaj v času šolanja na daljavo. Namreč le z njeno pomočjo lahko učitelji v času epidemije dosežejo največji približek normalnega pouka v šolah, fakultetah..
This work is marked with CC0 1.0
Menim, da je znanje in ustrezna raba IKT tehnologije v šolskem procesu ter pri našem bodočem poklicu dobrodošla, če le z njo ne pretiravamo. Namreč z rabo različne tehnologije lahko kot učitelji dosežemo večjo aktivnost učencev (uporaba aplikaciji kot so: Kahoot, Menti meter pri učni uri), prav tako lahko z uporabo videoposnetkov, slikovnega gradiva, poučnih aplikacij dosežemo, da si učenci lažje zapomnijo oz. predstavljajo pojave, abstraktnosti. Znanje uporabe IKT tehnologije je za učitelje pomembna tudi z vidika, da večina komunikacije s starši, sodelovanja s kolegi iz drugih šol poteka prav prek spleta. Menim, da je kot učitelj pomembno biti vešč IKT tehnologij, saj živimo v času, kjer je poznavanje le-te skorajda nuja. Učitelj lahko svoje tehnološko znanje prenese tudi na mlajše generacije, ki bodo definitivno tehnologijo še toliko bolj uporabljale.
Ker se spleta poslužujejo vedno mlajši otroci, bi kot učiteljica veliko časa namenila tudi ozaveščanju o nevarnosti, pasteh, ki tičijo na spletu.
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE
Prva projektna naloga mi je bila zanimiva, saj sem se naučila veliko stvari, o katerih prej nisem vedela veliko. Prvič sem ustvarila objavo na portalu RAZREDNI IKT, naučila sem se dodati pravilne oznake in kategorije ter izvedela, da s tem, ko kopiramo slike iz Googla pravzaprav kršimo avtorske pravice. Tako sem spoznala več spletnih stani (Pexels, Pixabay) na katerih najdemo slike, ki so večinoma namenjene prosti rabi (licenca javne domene) in tako z uporabo le-teh ne kršimo avtorskih pravic. Naučila pa sem se uporabljati tudi različne licence.
Če bi imela več časa, bi se lahko pri vprašanju pomena IKT tehnologije pri učiteljskem poklicu lahko še bolj razpisala. Največ časa pa sem porabila za iskanje slikovnega gradiva, ki paše v kontekst s tematiko projektne naloge.
Mislim, da sem svoje delo opravila uspešno, saj sem dosledno sledila navodilom in vključila vse potrebno. Nekaj težav mi je povzročala le kratka predstavitev, saj nisem vedela kaj naj vključim, da ne vključim preveč svojih osebnih podatkov.
Znanje, ki sem ga pridobila, bom definitivno uporabila še v bodoče. Zlasti pri uporabi, izberi fotografij, s katerimi ne kršimo avtorskih pravic.
Pri projektni nalogi mi je bilo najbolj všeč razmišljanje o tem, kako in zakaj bom IKT tehnologijo uporabljala pri svojem poklicu. Ne bi pa izpostavila nobene stvari, ki mi pri projektni nalogi ne bi bila všeč. Prav tako v definiciji projekta ne bi spremenila ničesar.
Avtorica: LLR
Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec
Predmet: informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Razredni pouk, 1. letnik
Datum: 1. 8. 2021
Kreiram splet by LLR is licensed under CC BY-NC-ND 4.0