1. projektna naloga KREIRAM SPLET
- Ime in priimek avtorja: Ema Zajc
- Ime in priimek mentorja: asist. dr. Alenka Žerovnik, doc. dr. Irena Nančovska Šerbec
- Študijska smer, predmet in letnik študija: Razredni pouk, IKT, 1. letnik
- Pripadnost univerzi in članici: Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani
- Datum nastanka: 15. 6. 2022
- Licenca CC: Kreiram splet © 2022 by EZ is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
PREDSTAVITEV
Sem Ema in sem Dolenjskih korenin. Z družino, ki jo poleg staršev sestavljajo še dve sestrici in starejši brat, psička, kokoške, muc in ribice, živimo v leseni hiši na vrhu vinogradniškega hriba v okolici Novega mesta. Trenutno čez teden živim v Ljubljani in obiskujem prvi letnik Pedagoške fakultete v Ljubljani smer razredni pouk.
Zanima me veliko stvari, zato sem dejavna na različnih področjih. Zelo uživam kot skavtinja, saj sem med skavti spoznala krasne prijatelje, s katerimi uživamo na taborih, poletnih potepanjih in ustvarjamo nepozabne spomine. Svoj prosti čas izredno rada preživljam v naravi in sem že od nekdaj v stiku z različnimi živalmi. Zelo rada se ukvarjam s konji, že od malega obiskujem ure jahanja in sem animatorka na konjeniških taborih. S konji čutim nekakšno povezanost in svoboda na konjskem hrbtu je res nepopisna. Z družino in psičko Gido zelo rada hodim v hribe, da se premigamo na svežem zraku. Ker so mi hribi in gore res všeč, z veseljem opravljam študentsko delo v planinski koči pri Gospodični, kjer mi planinci polni energije in dobre volje polepšajo vikende. Zelo rada imam poletje, ko si lahko vzamem čas in s prijatelji odkrivam nove kraje in uživam v dolgih poletnih večerih.
DOSEDANJA UPORABA IKT
V današnjem času je skoraj nemogoče, da se vsak izmed nas ne bi vsaj enkrat srečal z IKT-jem. Ker sem del generacije, ki je bila rojena v sistem sodobne tehnologije, lahko trdim, da sem vsakodnevno obkrožena z uporabo IKT-ja.
Telefonija je velik del mojega življenja, saj imam telefon vedno pri sebi in veliko komuniciram preko različnih kanalov. Uporabljam sporočila, klice, različna socialna omrežja. Telefon nam predstavlja enega najhitrejših virov podatkov, zato menim, da je telefonija tista, ki jo največ uporabljam v okviru IKT-tehnologij z namenom sporočanja, komuniciranja, zapolnitve prostega časa ali zgolj informativnega značaja (branje novic, poizvedovanje novih informacij).
Poleg telefonije veliko berem iz osebnega interesa in zaradi izobraževalnih razlogov. Tudi radio mi je blizu. Ko se vozim z avtom ali javnimi prevozi, poslušam različne oddaje, poročila, podcaste ali glasbo. Ob gledanju televizije izvem, kaj se dogaja po svetu, si ogledam kakšen dober film ali oddajo.
Na različne načine uporabljam tehnologijo, saj je to v današnjih časih nekaj vsakdanjega, če ne celo v določenih primerih obvezno za izpolnitev določenih nalog na fakulteti ali obšolskih dejavnostih, ki jih obiskujem. Predvsem menim, da je uporaba IKT pomembna za komunikacijo in pa za poizvedovanje informacij, ki so nujne za naše uspešno delovanje. S pomočjo sodobne tehnologije smo definitivno pospešili komuniciranje in izobraževanje, kar je lahko izjemno koristno. Tako kot za vse stvari pa moramo tudi pri uporabi tehnologije paziti na zmernost, saj lahko prekomerna uporaba vodi v zasvojljivost.
IKT V BODOČEM POKLICU
Menim, da je uporaba IKT tehnologije nujna v poklicu učitelja, saj je on tisti, ki z učenci, starši, sodelavci in zunanjimi delavci sodeluje, komunicira in usklajuje stvari. Komuniciranje s tako široko množico ljudi je brez uporabe IKT tehnologije nemogoča.
Pomembno je, da smo na področju tehnologije izobraženi in sposobni komunicirati preko različnih kanalov. Suverenost in natančnost pri komuniciranju preko tehnologije odraža resnost in strokovnost učitelja, kar je pomembno, saj te potem drugi spoštujejo in jemljejo resno. Obvladovanje različnih kanalov, kot so eAsistent, Gmail, različne spletne učilnice, orodja za urejanje učnega gradiva in Arnes splet, je pomembno, da je lahko izobraževanje učencev čim bolj tekoče in efektivno.
Menim, da je izredno pomembno, da pri pouku tehnologijo uporabljam zgolj kot podporo k učni snovi in ne kot samostojno učno metodo, da ne postane tehnologija primarna učna metoda in podpira lenobo. Učenci lahko tako cele dneve le sedijo in gledajo predstavitve, videoposnetke in slike na tabli, namesto da bi se gibali in raziskovali, njim še nepoznan svet. Osebno bi uporabljala tehnologijo pri pouku kot podporni vir podatkov, da bi otrokom čim bolj pristno prikazala učno snov, ki je ne moremo obravnavati izkustveno. Še vedno zagovarjam, da je izkustveno učenje najbolj učinkovito, zato bi bil splet le sekundarni vir informacij.
Zdi se mi, da je pomembno, da otroke že od začetka šolanja učimo uporabe računalnika in spretnosti povezane z njim. Poudarjala bi, da je računalnik do neke mere izredno koristen in bi jim včasih dodelila domačo nalogo v spletni učilnici ali na platformah s koristno učno vsebino, ki imajo odlične naloge za ponavljanje. Tako bi združila prijetno s koristnim in bi učenci s pomočjo domače naloge na spletu vadili obravnavano snov in se hkrati učili uporabe računalnika. Seveda bi jim prej v šoli razložila postopek, kako priti do naloge in rešiti zahtevano.
V času pandemije smo lahko konkretno opazili, kako pomembno je, da učenci in učitelji znajo uporabljati IKT tehnologijo in da se drug od drugega lahko ogromno naučimo. Izredno koristna bi bila različna izobraževanje na tem področju, da bi lahko to znanje uporabljali tudi pri pouku v šoli.
REFLEKSIJA DELA IN SAMOVREDNOTENJE
Naučila sem se, kako zelo je pomembna IKT tehnologija v sodobnem času in da je to nekaj, kar me obkroža vsak dan, na vsakem koraku. Pomembno je, da znamo s tem pravilno upravljati in izkoristiti v pravilne namene. Všeč mi je, da sem lahko na enem mestu združila misli o uporabi IKT tehnologije v mojem bodočem poklicu, saj sem ugotovila, da je tehnologija prisotna zares v veliki meri. Naučila sem se tudi, kako pomembno je, da premislimo preden objavimo nekaj na splet in, da licenciramo gradiva.
Če bi imela več časa, bi se še bolj poglobila v pomen in namen IKT-ja pri učiteljih in učne metode, ki so tesno povezane z uporabo IKT tehnologije.
Največ časa sem posvetila odgovarjanju na vprašanja o uporabi IKT-ja in zbiranju misli o uporabi IKT tehnologije v poklicu učitelja.
Menim, da sem se solidno predstavila in izčrpno odgovorila na zastavljena vprašanja.
Pridobljeno znanje bi lahko uporabila v študiju in poklicu, saj je uporabnost in namen IKT dobro poznati, da lahko nemoteno komuniciramo med seboj preko različnih kanalov.
Izredno všeč mi je bilo, da sem se lahko postavila v vlogo učitelja in razmislila, kje vse je uporaba IKT tehnologije nujna in koristna in v katerih primerih je lahko obremenjujoča. Prav mi bo prišlo tudi znanje o licencah, saj prej tega področja nisem poznala.
Projektna naloga mi je bila zanimiva in sem se lahko dobro vživela v dodeljeno temo. Naloga mi je bila razumljiva in ne bi spremenila ničesar.