Tudi jaz kreiram splet
Živijo, sem Maja in prihajam iz Cerknice. V preteklem letu sem zaključila šolanje na Škofijski klasični gimnaziji v Ljubljani, trenutno pa študiram na Pedagoški fakulteti v Ljubljani. Izobraziti se želim za učiteljski poklic, vendar imam poleg otrok zelo rada tudi živali. Veliko se ukvarjam z glasbo, končala sem nižjo glasbeno šolo iz prečne flavte, tri leta pela v Dekliškem pevskem zboru sv. Stanislava, zdaj pa že drugo leto obiskujem solo petje v glasbeni šoli. Ko mi čez vikende ostane kaj časa, ga porabim v kuhinji, kjer s sestro pečeva macrone, cakepopse in sladice v kozarčkih.
Sem tudi skavtinja in se vsak dan trudim slediti načelu, ki nam ga je zapustil ustanovitelj, tj. »zapustiti svet lepši kot smo ga prejeli.«
UPORABA IKT TEHNOLOGIJE
Z IKT tehnologijo sem se seznanila že v zelo zgodnjih letih, saj je moj ati računalničar in nas je že kot majhne naučil uporabe nekaterih preprostejših programov. S sestro sva tako že v prvi triadi sami izdelovali različna priznanja in oblikovali sezname, tabele in slike na računalniku. Takrat sva uporabljali predvsem programa CorelDRAW in Word.
V šoli nismo do tretje triade IKT tehnologije uporabljali skoraj nič, v zadnjih treh razredih osnovne šole pa smo imeli večkrat učno uro v računalniški učilnici, prav tako pa je tudi kakšno tekmovanje potekalo preko spleta (npr. eko kviz). Namesto plakatov smo začeli pripravljati PowerPoint predstavitve in tudi podatke vedno večkrat iskali na spletu namesto v knjigah.
V naši družini doma nismo imeli televizije, sem pa vseeno gledala kakšno risanko ali film. Spomnim se tudi nekaterih računalniških igric, ki pa si jih je bilo takrat treba sposoditi v knjižnici in jih prosto dostopnih na spletu nisi našel toliko kot danes. Igrala sem le nekaj igric, ki so bile bolj izobraževale narave, npr. učenje zlogovanja, učenje angleškega jezika …
Kljub poklicni usmerjenosti mojega atija sem za ekrani v otroštvu preživela zelo malo časa. Svoj prvi telefon, ki je bil seveda še na tipke, sem dobila ob koncu petega razreda, ko sem iz podružnične šole prešla na matično in sem ga potrebovala zaradi logistike prevozov. Pametni telefon sem dobila ob koncu devetega razreda, kar se mi zdi kar ustrezna starost.
Elektronsko pošto mi je ati naredil pri šestih letih, uporabljati pa sem ga začela pri osmih letih, predvsem za dopisovanje s sorodniki in pošiljanje smešnih in luštnih slik in posnetkov. Ostala socialna omrežja sem začela uporabljati šele z začetkom sredne šole, ko sem si naredila Facebook profil. V zadnjih letih veliko uporabljam tudi Youtube, ostalih zelo popularnih omrežij, kot so Snapchat, Instagram in Tiktok pa nimam.
V srednji šoli in zdaj na faksu je uporaba IKT tehnologije kar ključnega pomena, saj moramo neprestano objavljati naloge v spletni učilnici in veliko uporabljati Word ter Microsoft PowerPoint. V času šolanja na daljavo sem se naučila tudi uporabe platform Microsoft Teams in Zoom, prav tako pa imam zdaj tudi svoj prenosni računalnik, saj ga za študijsko delo potrebujem skoraj vsak dan.
IKT TEHNOLOGIJA V MOJEM BODOČEM POKLICU
Ker se svet vedno hitreje razvija in IKT tehnologija vstopa na skoraj vsa področja našega življenja, bomo le to v prihodnosti uporabljali še toliko pogosteje. Kot učiteljica bom za potrebe poučevanja morala npr. izdelati mnoge PowerPoint predstavitve, posneti poučen video ali urediti in uporabiti različno slikovno gradivo. Na tem področju se mi zdi zelo pomembno poznavanje licenc, saj bom morala biti na to pozorna pri vsakem iskanju po internetu.
Dnevnike in redovalnice v fizični obliki so zdaj že skoraj popolnoma nadomestile spletne učilnice in platforme, npr. LoPolis in eAsistent. Tako bom poleg dela v razredu veliko časa preživela tudi za računalnikom, saj bo potrebno vpisati prisotnost učencev, njihove ocene, prav tako pa tudi učna priprava na pouk zdaj po večini že poteka prek računalnika.
Zelo se bom trudila, da bom kot učiteljica svojim učencem IKT predstavila na pravi način in sicer tako, da se bodo zavedali uporabnosti in pomembnosti le tega v svojem življenju, ter da bodo poleg tega tudi kritični in ne bodo zapadli v zasvojenost.
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE
Ob zaključku pisanja te projektne naloge moram priznati, da sem preko brskanja po svojem spominu ugotovila, da me IKT tehnologija res spremlja že vse življenje. Mislila sem, da bo o tej tematiki lažje pisati, a sem se morala kar potruditi, da sem vključila vse vidike uporabe IKT in da sem bila o uporabi dovolj kritična.
Najtežje mi je bilo pisati o uporabi IKT v življenju, saj sem morala kar dobro pomisliti kaj vse spada pod to področje in me je zaključek, do katerega sem prišla, kar pošteno presenetil. Za ta del sem porabila tudi največ časa. Čeprav včasih IKT še ni bila tako razvita, smo bili z njo v stiku že zelo zgodaj. To mi je dalo misliti, da bom morala biti pri svojih otrokih in seveda pri svojih učencih zelo pozorna, saj bodo oni odraščali še v toliko bolj digitalnem svetu kot mi. Zelo uporabno se mi je zdelo, da sem morala razmisliti in napisati o uporabi IKT v svojem bodočem poklicu, saj bo tega v šolskem sistemu vedno več.
Zdi se mi, da na trenutke preživim na raznih socialnih omrežjih kar veliko časa, a se preko raznih video posnetkov tudi marsičesa naučim. Predvsem mi IKT pomaga, da ostajam na tekočem glede dogodkov, ki se dogajajo pri nas in dlje v svetu, prav tako pa z mnogimi prijatelji uspem dlje časa ostati v stiku zaradi možnosti dopisovanja prek spleta. IKT se mi zdi zelo pomemben za moje življenje in ga moram zato znati pametno uporabljati.
Zdi se mi, da sem nalogo dobro opravila in predvsem, da sem od nje veliko odnesla. Mogoče bi se lahko spomnila še kakšnega vidika uporabe IKT v svojem življenju, ampak sem se potrudila, da sem zajela vse bistvene. Znanje in ugotovitve, ki sem jih pridobila, bom v času študija uporabila predvsem za pisanje raznih seminarskih nalog ter za oblikovanje videoposnetkov, v bodočem poklicu pa za komuniciranje s starši, drugimi delavci šole in za delo v razredu.
Čeprav se mi na začetku pisanje o tej tematik ni zdelo posebej zanimivo, mi je bila projektna naloga zelo všeč in mislim, da ne bi spremenila ničesar.
Avtorica: Maja Dobravec
Mentorica: asist. dr. Alenka Žerovnik
Razredni pouk, 1. letnik, IKT
Pedagoška fakulteta Univerza v Ljubljani
Datum: 3. 5. 2022
1. projektna naloga – kreiram splet by Maja Dobravec is licensed under CC BY-NC-SA 4.0