1. projektna naloga: KREIRAM SPLET
Živjo, jaz sem Vita! Stara sem 21 let in prihajam iz enega najlepših srednjeveških mest v Sloveniji. To je Škofja Loka. Hodila sem na Gimnazijo Škofja Loka, v evropski oddelek. Po končani maturi sem se vpisala na Fakulteto za družbene vede v Ljubljani in tam zaključila prvi letnik smeri Sociologija-kadrovski menedžment. Zelo rada delam z ljudmi, še posebej z otroki, zato sem ugotovila, da je poklic učiteljice pravi poklic zame. Tako sem se prepisala le čez cesto, na Pedagoško fakulteto Univerze v Ljubljani, študijska smer Razredni pouk.
Ko nisem na faksu pa se večinoma ukvarjam s svojim psom, s katerim se pripravljava na vključitev v društvo terapevtskih psov, da bova na še prijetnejši in zanimivejši način lahko pomagala drugim. Spodaj pa še prilagam sliko mojega najboljšega pasjega prijatelja. Zelo rada tudi potujem, se družim s prijatelji in igram odbojko, ki sem jo 10 let tudi trenirala.
Pasji prijatelj by Vita Orel is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
DOSEDANJA UPORABA IKT TEHNOLOGIJE
IKT tehnologijo uporabljam vsakodnevno, najpogosteje za komuniciranje s svojimi prijatelji. Največkrat uporabljam socialna omrežja kot sta Instagram in Messenger. V osnovni šoli sem za urejanje video posnetkov uporabljala Audacity. Vendar pa se zaradi vseh prevar in nevarnosti, ki prežijo na internetu s prijatelji najraje družim v živo. V zadnjih treh letih pa sem zaradi pandemije koronavirusa in dela na daljavo začela uporabljati tudi programa Zoom in Teams. Kljub neprijetni situaciji, ko smo se s sošolci in profesorji videli le prek računalniških kamer, pa sem vesela, da znam sedaj sama ustvariti videokonferenco in ustrezno uporabljati tudi druge funkcije ki jih ti programi omogočajo.
Med šolo največkrat uporabljam Word za pisanje seminarskih nalog, zapiskov in pisanje člankov potem PowerPoint za izdelovanje predstavitev ter Excel za razvrščanje podatkov v tabele in podobno. Največ o Excelu sem se naučila na FDV-ju, kjer smo se pri predmetu statistika naučili uporabljati različne matematične funkcije in sestavljati tabele ter grafe. Prav tako pa veliko uporabljam storitvi Google Drive in Dropbox, ki omogočata shranjevanje datotek v oblaku in skupno rabo le teh.
O IKT tehnologiji ne vem veliko, poznam le osnove, zato sem vesela da imamo letos ta predmet, pri katerem sem se že do sedaj naučila veliko novega in spoznala programe, ki jih bom zagotovo uporabljala tako v vsakdanjem življenju in študiju kot tudi pri opravljanju svojega poklica.
POMEN IKT TEHNOLOGIJE V ŠOLSTVU
IKT tehnologije je v šolstvu vse več. Pomembno pa je, da otroke že takoj začnemo učiti o varnosti na spletu, saj je vse več spletnih zlorab zato se moramo vsi zavedati svojega digitalnega odtisa. Predvsem pa mora učitelj otrokom predstaviti prednosti IKT tehnologije in načine, kako si z njo lahko olajšajo učenje in razširijo svoje znanje. Že na praksi sem opazila, da so otroci pri reševanju nalog na interaktivni tabli veliko bolj sodelovali in si zapomnili več stvari kot le ob poslušanju učiteljice.
Poleg interaktivne table bi kot učiteljica uporabljala tudi programe za izdelavo interaktivnega učnega gradiva (H5P, Quizizz, Kahoot idr.), aplikacijo Canva za izdelavo učnih listov in plakatov in PhotoScape X za urejanje fotografij, ki jih bom uporabila pri pouku. Učencem bom poskusila približati varno in koristno uporabo IKT tehnologije.
REFLEKSIJA DELA IN SAMOVREDNOTENJE
O IKT tehnologiji ne vem veliko, ob pisanju projektne naloge sem spoznala kaj vse se moram še naučiti, da bodo moji izdelki kvalitetnejši. Naučila sem se, kaj pomenijo posamezne licence, kako pomembno vlogo imajo in kako ustvariš svojo. Postala sem zelo pozorna in pri iskanju gradiva na internetu sedaj vedno preverim licence in uporabim tista gradiva, katerim licence to omogočajo. Naučila sem se tudi opravljati z bloki in dodati svojo sliko.
Če bi imela več časa, bi svojo sliko bolj uredila in se še bolj posvetila pisanju besedila. Predvsem bi bolj podrobno razmislila, na kakšen način bom lahko IKT tehnologijo uporabila pri opravljanju svojega poklica.
Najtežji del mi je prav samorefleksija, ker se mi ves čas zdi, da sem še kaj pozabila dodati ali vključiti. Malo sem se lovila tudi pri ustvarjanju licenc, da so v takšni obliki kot morajo biti. Navodila so bila jasna, zato sem točno vedela, kaj moram narediti in menim, da sem projektno nalogo opravila dobro. Za razmislek o posameznih poglavjih v nalogi in ustvarjanje licenc sem porabila kar nekaj časa, zato sem po mojem mnenju vključila vse potrebno.
Največ časa sem morda presenetljivo porabila za pisanje o dosedanji uporabi IKT tehnologije, saj sem največ razmišljala o tem s katerimi programi, aplikacijami, oblaki,… sem se že srečala in kje. Nekaterih ne uporabljam redno, zato sem morala dobro premisliti, s katerimi sem se v šoli ali doma že srečala.
IKT tehnologija nas spremlja vsak dan in njena uporaba je zelo široka, zato moram svoje znanje še konkretno poglobiti, da ga bom lahko predala svojim učencem, ko postanem učiteljica. Pri predmetu sem spoznala veliko novih orodij za delo s fotografijami, videoposnetki ipd. in vse te bom od sedaj naprej čim večkrat uporabljala, da se jih navadim. Pridobljeno znanje mi bo vsekakor pomagalo pri učenju, pisanju seminarskih nalog, izboljšanju ustnih predstavitev itd.
Najljubše pri tem projektu mi je bilo pisati o uporabi IKT tehnologije v šolstvu, saj sem se postavila v vlogo učiteljice in razmislila, na kakšen način bi otrokom snov razložila na čim bolj zanimiv način z uporabo IKT-ja. Že na pedagoški praksi sem uporabila interaktivno tablo za razlago snovi in obnesla se je odlično.
Svojega projekta ne bi spreminjala, zajela sem svoje misli in izkušnje in menim, da sem to storila dobro.
Avtorica: Vita Orel
Mentorici: asist. dr. Alenka Žerovnik in dr. Irena Nančovska Šerbec
Predmet: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju
Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani
Oddelek za razredni pouk, 1. letnik
Datum: 15.8.2022