Bučka na steroidih
Preživljaš veliko časa na svojem vrtu, vanj vlagaš vso svojo energijo in trud, vendar je kljub vsemu tvoja zelenjava še vedno podpovprečno majhna? Potem sva si zelo podobna. Tudi sama zelo rada vrtnarim in kot tudi sam/a veš, pri vrtnarjenju včasih izkupiček ni enak trudu. Lepota vsega pa je, da te narava včasih, ko to najmanj pričakuješ, preseneti in nagradi. Tako mi je v poletju 2022 uspelo vzgojiti to velikansko bučko ali kot ji pravim sama “bučka na steroidih”. Sama sicer recepta za vzgojo take bučke nimam, lahko pa te preusmerim na pravi naslov.
Bučka na steroidih by Tajda is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Uporaba IKT tehnologije
Ne morem zanikati, da IKT tehnologija ne predstavlja zelo velik in pomemben del mojega življenja. Že pod samim pojmom asociiram praktičnost, povezanost in seveda neomejeno zabavo. Z IKT tehnologijo sem se srečala že zelo majhna, tako preko televizije, mobilnega telefona in računalniških igric. Še do današnjega dne se spominjam dneva, ko mi je starejši bratranec naložil na računalnik, takrat še namizni, prvo računalniško igrico, in sicer Sims 2, igrico franšize, kateri sem zvesta še danes. Svet računalniških igric me je popolnoma prevzel, bolj natančno igrice tipa life-simulation, kjer sem lahko kot že kot majhna ustvarila svojo digitalno sebe, ustvarila svojo sanjsko hišo in živela svoje sanjsko življenje. In to je tudi nekaj, zaradi česar je uporaba IKT tehnologije tako privlačna in hkrati zasvajajoča, saj mnogim in včasih tudi meni predstavlja pobeg iz realnosti. Tako sem se že pri devetih letih naučila prenašati igrice s pomočjo µTorrenta in jih nameščati na računalnik, spretnost, ki mi še danes pride zelo prav. Dokaj hitro sem dobila tudi svoj prvi telefon, seveda na tipke, in sčasoma prešla na pameten telefon, ki je v današnjem svetu nepogrešljiv in mi omogoča dostop do najrazličnejših stvari. Kljub temu, da uporabljam najrazličnejša socialna omrežja, sama vsebin ne objavljam, saj sem mišljenja, da je moje vsakdanje življenje moja stvar, ki ga delim le s svojimi najbližjimi in da je bolje, da lepi spomini živijo v moji glavi in ne na širnem spletu. Zadnji dve leti pa sem se tudi na svoje presenečenje spustila v svet kriptovalut. Na pobudo svojega fanta, ki je imel kriptovalute v lasti že mnogo prej kot jaz in spremlja trg, sem “tvegala” in vložila kar nekaj trdo prigaranega denarja. To mi predstavlja pomembno življenjsko naložbo za prihodnosti, ki sem jo sprejela dokaj mlada. Vseeno, verjamem, da mi bo v prihodnosti lahko prineslo, kar nekaj dobrega, če pa se izkaže, da ne pa je to tveganje, ki sem ga že sprejela. In to se mi zdi ena izmed lepot IKT tehnologije. Razvoj nekaj novega, nekaj mnogim nerazumljivega in vznemirljivega, kar bi lahko popolnoma spremenilo naše vsakdanje življenje.
Zakaj in kako bom uporabljala IKT tehnologijo v bodočem poklicu?
Sem prepričanja, da je smiselna uporaba IKT tehnologije obvezna spretnost, ki bi jo moral osvojiti vsak učitelj oziroma profesor. Res je, da IKT tehnologija na prvem mestu olajša samo delo učitelja, saj z uporabo te tehnologije lahko sestavlja razne predstavitve, dostopa do najrazličnejših vsebin in podatkov in pripravlja učno gradivo, kot so učni listi ter ocenjevanja znanja. Širni splet lahko učitelju predstavlja tudi širok nabor novih idej in konceptov, katere lahko uporabi pri proučevanju. S tega vidika je omenjena tehnologija za pedagoški kader nepogrešljiva in jo bom seveda tudi sama v poklicu uporabljala. Menim, da je učnem programu veliko vsebin, ki temeljijo na abstraktnosti oziroma na podlagi zaznavanj, o katerih otroci nimajo izkušenj, zato so nekatere vsebine lahko za njih zahtevne, saj so preprosto neživljenjske. Sama bi IKT tehnologijo uporabila za to, da bi jim lahko omogočila čutne izkušnje, katerih v domačem okolju ne morajo izkusiti. Z uporabo najrazličnejših slik, videoposnetkov ter interaktivnih virtualnih izkušenj, na katere bi dala največ poudarka, bi lahko učencem približala določene vsebine ter učila na podlagi razumevanja, in ne učenja na pamet. IKT tehnologija bi mi omogočala, da izvajam boljšo diferenciacijo in individualizacijo, saj lahko za ponavljanje vsebin uporabim računalniške programe namenjene učenju in ponavljanju, pri katerih si lahko otroci sami izberejo težavnostno stopnjo ter samoocenjujejo svoje zmožnosti. Kljub vsem prednostim omenjene tehnologije pa si želim učence naučiti zdravo mero njene uporabe ter verjetno ne bo prevladovala pri mojem pouku.
Refleksija in samovrednotenje
Kaj sem se novega naučil/a v tem projektu?
V tem projektu sem se naučila uporabljati orodja za izdelavo spletne strani na Arnes Spletu, kje najti slike s pravilno CC licenco ter kako dodati in oblikovati CC licenco.
Če bi imel/a več časa, bi dodal/a, spremenil/a, izboljšal/a …
Izdelavi projekta sem namenila kar nekaj premisleka in časa, zato ničesar ne bi spremenila oziroma dodala.
Kateremu delu si posvetil/a največ časa in zakaj?
Največ časa sem posvetila rubriki, ki se nanaša na uporabo IKT tehnologije v mojem bodočem poklicu, saj sem želela razviti misel o tem, kako lahko s to tehnologijo učencem nudimo izkušnje, katerih v domačem okolju ne bodo morali izkusiti ter razširjamo njihova obzorja in vedenje o svetu okoli njih. O uporabi IKT tehnologije pri pouku sem razmišljala že tekom prakse, saj me je zelo zmotilo, ko je moja mentorica tekom pouka neprestano uporabljala interaktivno tablo in že vnaprej pripravljene vsebine, ki jih je dobila na internetu, kar pomeni, da niso bile njene in niso bile posebej pripravljene za ta določen oddelek ter tabelske slike ni ustvarjala neposredno z učenci. Še do danes ne vem, zakaj me je to tako zmotilo, a kot opazovalka sem opazila, da ni pravega stika med učiteljico, učenci in snovjo, saj je bilo že vse vnaprej pripravljeno na interaktivni tabli. Tako potek pouka niso vodili učenci sami, ampak le zaporedje že ozko zastavljenih drsnic. Zato sem se toliko poglobila v razmišljanje o tem, kako bi sama IKT tehnologijo uporabila pri pouku, pri čemer sem prišla do sklepa, da tak način poučevanja ne bo prevladoval pri mojem pouku, z veseljem pa bo omenjena tehnologija dopolnjevala moj slog poučevanja in bo smiselno uporabljena za razširjanje znanja, razgledanosti in samega razumevanja sveta okoli nas.
Kako ocenjuješ svoje delo glede na dan kriterij ocenjevanja?
Če prav razumem, je kriterij le opravil/ni opravil, tako da bi svoje delo ocenila z opravila, saj sem vanj vložila, kar nekaj časa in želela vanj zajeti svoj realen pogled in odnos do IKT tehnologije.
Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabil/a tekom študija in na svoji poklicni poti?
Ker sem se naučila ustvariti CC licenco, bom lahko od zdaj naprej svoje izdelke licencirala s CC licenco po svoji presoji ter tudi bolj vestno uporabljala izdelke drugih, kot so na primer slike, katere zelo pogosto uporabljam pri izdelavi raznih predstavitev.
Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj?
Pri projektu mi je bilo najljubše pisanje rubrik, ki se nanašata na dosedanjo uporabo IKT tehnologije ter njeno uporabo v bodočem poklicu, saj se mi zdita dani vprašanji dovolj odprti, dobro zastavljeni in spodbujata razmislek. Največ preglavic pa mi je povzročalo iskanje slike, katero bi uporabila za objavo, saj imam preveč polno galerijo, veliko slik, ki sem jih želela uporabiti pa vsebujejo obraze ljudi.
Kaj bi spremenil v definiciji projekta, da bi bil boljši?
Načeloma pri samem projektu ne bi spreminjala ničesar, želela pa bi si, da bi bile klinične vaje pri predmetu IKT daljše.